خدمات سایت


متن کامل خبر

پیروزی دوباره ایران مقابل قهرمان المپیک/حالا مانده 6 بازی در تهران و شاید صعود از گروه مرگ

آرشیو
والیبالیست ها موفق شدند با نتیجه سه بر صفر از سد روسیه عبور کنند.
1394/03/25 10:19:34 ق.ظ

روسیه را هم می شود برد.این را والیبالیست های ایران شب گذشته ثابت کردند.تیمی که عنوان قهرمانی در المپیک لندن را یدک می کشد.حتی می توان این اتفاق را تکرار کرد و روزهای خوب در تهران فکر کرد.روزهایی که با شکست دادن آمریکا،لهستان و همین روسیه به صعود رسید.صعود از گروهی سخت که در آن قهرمان لیگ جهانی،قهرمان المپیک و قهرمان اروپا حضور دارند.

ست اول:

نخستین امتیاز برای ایران و یک شروع خوب.بچه ها با روحیه ای بالا بازی را آغاز کردند.هم روحیه داشتند و هم عزمی جدی برای اینکه سه امتیاز دیگر از روسها بگیرند.هرچند که در بازی روز گذشته ست اول را باخته بودند اما در این بازی هدف یک چیز بود؛اینکه بچه ها یک ست هم به آنها ندهند.

امتیازها پایاپای بود.یک امتیاز بچه های ایران می گرفتند و یک امتیاز هم روس ها.یک جورهایی چشم آنها به خاطر شکست شب قبل ترسیده بود.

7-7 مساوی.رقابتی سخت برای پیروزی در این مسابقه.باید قبول کرد که بردن روسیه در خانه اش کار سختی است.میلاد عبادی پور سرویس خوبی را زد که پس از یک رفت و برگشت عادل غلامی با زیرکی آن را تبدیل به امتیاز هشتم کرد.باز هم میلاد عبادی پور پشت سرویس.یک توپ گیری ناقص از روس ها و ضربه میرزاجانپور امتیاز نهم را برای ایران به همراه داشت.

باز هم عبادی پور و باز هم سرویسی دیگر.اما این بار امتیاز برای روسها بود.بچه های ایران بهتر بازی می کردند.آنها با دقت به توپ ضربه می زدند و سعی می کردند در فضاهای خالی بین بازیکنان آبشارهای خودشان را بخوابانند.

در چشم بر هم زدنی شاگردان کواچ اختلاف خودشان با قهرمان المپیک را به عدد 4 رساندند.12-8.حفظ این فاصله تضمین خوبی برای پیروزی در یک ست والیبال است.امتیاز 14 هم با دفاع خوب و روی تور محمد موسوی به دست آمد اما روسها با دقت بیشتر فاصله خودشان را به سه امتیاز رساندند تا خیلی راحت بازنده این ست نباشند.

روسها وقتی امتیاز 12 را گرفتند اختلاف امتیاز باز هم همان عدد سه بود.وقتی عبادی پور ایران را به امتیاز شانزده رساند وقت استراحت فنی گرفته شد.با از سر گیری بازی ایران یک امتیاز به حریفش داد اما از دست دادن سرویس توسط روسها اختلاف را به عدد 4 رساند.

یک امتیاز بچه های ایران و یک امتیاز روس ها و اختلاف همان سه امتیاز.شاگردان کواچ که تازه موتورشان روشن شده بود در چشم بر هم زدنی این اختلاف را دو عدد دیگر بیشتر کردند تا امتیازها 20 بر 15 شود.راه زیادی تا پیروزی در این ست نمانده بود.امتیازهای 21،22 و 23 را هم ایرانی ها گرفتند.

در این شرایط روسیه های امتیاز 19 را گرفتند تا فاصله شان را کمتر کنند اما نقشه ایرانی ها با رهبری سعید معروف باعث شد تا در نهایت امتیاز های 24 و 25 هم به ایران برسد و شاگردان کواچ در ست اول با نتیجه 25 بر 20 برنده باشند.

 

ست دوم:

شروع ست دوم و باز هم نخستین امتیاز برای ایران.بلافاصله روس ها امتیاز اول را جبران کردند اما بازیکن آنها با زدن سرویس به تور امتیاز دوم را تقدیم ایران کرد.سرویس خوبی که عادل غلامی زد با ناهماهنگی روس ها امتیاز سه را برای ایران به ارمغان آورد.

اما بچه های ایران کمی بی دقت بودند.آنها سه امتیاز را پشت سر هم از دست دادند تا روسها به امتیاز 5 برسند و اختلاف خودشان را به عدد 2 برسانند.روسها امتیاز ششم را هم که گرفتند کواچ تقاضای وقت استراحت فنی کرد تا قدرت هجومی آنها را کم کند و فشار را از روی تیم خودش بر دارد.

روس ها در ست دوم متحول شده بودند.آنها امتیاز هفتم را هم گرفتند.یک امتیاز برای ایران با دفاعی خوب و پس از آن امتیاز سرویس توسط شهرام محمودی.

دوباره وقت استراحت فنی.پس از بازگشت دوباره به بازی موسوی امتیاز ششم را برای ایران گرفت تا اختلاف را کم کند.سرویس خوب میرزاجانپور و دفاع ناقص روسها موقعیتی ایده آل را نصیب بچه های ایران کرد تا امتیاز 7 هم گرفته شود.اما سرویس بعدی او راهی اوت شد تا دوباره اختلاف دو امتیاز شود.

شرایط به همین منوال پیش می رفت تا اینکه بچه ها در امتیاز 9 با روس ها برابر شدند.حرکت خوب عادل غلامی و تک دفاع او در امتیاز 11 باعث شد تا ایران یک امتیاز از حریف خودش پیش بیفتد.در امتیاز 12 اختلاف دو امتیاز شد اما در امتیاز سیزدهم دوباره همه چیز مساوی شد.

دو امتیاز پی در پی با دفاع روی تور عالی محمد موسوی ایران را پیش انداخت.این بار عادل غلامی زننده سرویس بود که توپ او در دو بار رفت و برگشت امتیازی را به نفع ایران به همراه داشت.

یک بار دیگر زمان استراحت فنی.نتیجه 13 بر 16 بود.پس از بازگشت دوباره به بازی باز هم غلامی سرویس خوبی را زد که با دفع ناقص روسها امتیاز 17 هم به ایران رسید.شاید روسیه همان قدرت سال گذشته نباشد و یکی دو بازیکن مطرح خودش را در اختیار نداشته باشد اما آنها در هر صورت روسیه هستند و عنوان های زیادی را با خودشان یدک می کشند.

شهرام محمودی امتیاز 18 را برای ایران گرفت و خودش پشت سرویس ایستاد.سرویسی زیبا که باز هم دفع ناقص آبی پوشان و امتیازی دیگر را برای ایران به همراه داشت.

تقاضای وقت اضافه دیگری برای روس ها.پس از بازگشت دوباره به زمین محمودی سرویس دیگری را زد که پس از برخوردبه لبه توپ با ضربه روسیه ای ها داخل زمین ایران خوابید.19-15.

بیستمین امتیاز را عبادی پور برای ایران گرفت و سرویس میرزاجانپور هم امتیاز شانزده را برای حریف در پی داشت.خطای تور روی سرویسی که آنها زدند ایران را به امتیاز 21 رساند.فاصله 4 امتیازی و باز هم امنیتی برای پیروزی در یک ست دیگر.

بوتکو سرویس اش را به تور زد تا بازی 22 بر 17 شود.سعید معروف پشت سرویس ایستاد.ضربه خوب او پس از رفت و برگشت توسط عادل غلامی داخل زمین روس ها خوابید.اما آنها تقاضای بازبینی کردند که داور این امتیاز را به ایران داد.باز هم سعید معروف و سرویسی دیگر.این بار دفاع میخائیلوف و گرفتن امتیاز 18.

امتیازهای 22-23 و 24 هم به ایران رسید تا اینکه ضربه میرزاجانپور پس از برخود به دست مدافع روس ها امتیاز 25 را هم نصیب ایران کرد.اما روس ها باز هم تقاضای ویدئو چک کردند که باز هم مورد قبول واقع نشد تا ایران در ست دوم هم برنده باشد.

ست سوم:

امتیاز نخست را روس ها گرفتند اما شاگردان کواچ بلافاصله سه امتیاز گرفتند و از همان ابتدای ست اختلاف را دو امتیازی کردند.به همین دلیل بود که سرمربی شان تقاضای وقت استراحت کرد.امتیاز چهارم هم به ایران رسید.روحیه بالای بچه ها و دقت بالایی که داشتند یکی از عواملی بود که باعث شده بود تا آنها با اعتماد به نفس زیادی مقابل قهرمان المپیک بازی کنند.میرزاجانپور امتیاز  را هم گرفت.فاصله به عدد رسید.

امتیاز ایران که به عدد 8 رسید تقاضای وقت استراحت شد.پس از بازگشت به بازی  میرزاجانپور سرویس خوبی را زد که در یک رفت و برگشت نهمین امتیاز را برای ایران به همراه داشت.حالا اختلاف امتیاز به 6 رسیده بود که برخورد توپ میرزاجانپور این فاصله را به عدد 5 رساند.روس ها دو امتیاز پی در پی گرفتند تا این فاصله را کمتر کنند اما با تغییر در منطقه حمله ایران شهرام محمودی امتیازهای ایران را دو رقمی کرد.

موسوی وقتی پشت توپ ایستاد سرویس بدی را زد که توپ او راهی اوت شد.بلافاصله پس از این اتفاق عادل غلامی یازدهمین امتیاز را برای ایران گرفت.

پس از گرفتن امتیاز دوازدهم کمی بی دقتی باعث شد تا فاصله 6 امتیازی به یک امتیاز برسد.اتفاقی که در والیبال بارها و بارها برای هر تیمی افتاده است.آبی پوشان روسیه نه تنها اختلاف را کم کردند بلکه یک امتیاز هم از ایران پیش افتادند!

آنها به بازی برگشتند.حالا اختلاف امتیاز به عدد 3 برای روسها رسیده بود.دومین وقت استراحت فنی بهترین فرصت بود تا کواچ نکات لازم را به شاگردانش گوشزد کند.

پس از بازگشت به زمین ایران دو امتیاز پی در پی گرفت.ضمن اینکه صنوبر هم به بازی آمد تا بتواند به بچه ها کمک کند.میرزاجانپور امتیاز 16 را هم گرفت اما روسها باز هم تقاضای ویدئو چک کردند.به این امید که بتوانند این امتیاز را برگردانند.با این حال باز هم امتیاز به ایران رسید.سرویس خوب شهرام محمودی امتیازی دیگر را برای به همراه داشت ولی باز هم روسها کار را به ویدئو چک سپردند.

این بار هم امتیازی به روسها نرسید و تقاضای سرمربی روسیه رد شد.اختلاف به یک امتیاز رسید و دفاع خوب روی تور صنوبر این اختلاف را به عدد دو رساند.

ایران امتیاز 18 ، 19 و 20 را هم گرفت.حالا بچه های ایران به بازی برگشته بودند و در حاشیه امن سه امتیازی قرار گرفتند.سرویس میرزاجانپور که به تور خورد روسها به امتیاز 18 رسیدند اما سرویس روسها هم به بیرون از زمین رفت تا ایران بیست و یکمین امتیاز را هم بگیرد.

این بار صنوبر سرویس را زد که پس از دو بار رفت و برگشت توپ عادل غلامی دفاع خوبی را در روی تور انجام داد و باعث شد ایران بیست و سومین امتیاز را هم بگیرد.

سرمربی روسیه دومین وقت استراحت را هم گرفت تا از آخرین حربه خودش هم استفاده کرده باشد.پس از بازگشت دوباره به زمین باز هم صنوبر سرویس را زد.این بار امتیاز برای روس ها بود.22-19 .روس ها امتیاز 20 را هم گرفتند اما تنها چند ثانیه بعد شهرام محمودی جبران کرد و ایران را به امتیاز 23 رساند.

با خارج شدن سرویس سعید معروف از زمین دوباره روس ها به امتیاز رسیدند اما بیست وچهارمین امتیاز برای ایران بود.

امتیاز بیست و پنجم را میلاد عبادی پور با زدن یک سرویس عالی گرفت تا شاگردان کواچ با نتیجه 25 بر 21 روسیه را در دومین بازی هم شکست بدهند و با دستی پر به ایران برگردند.حالا مانده شش بازی در تهران و امیدوار بودن به صعود از گروه مرگ.دیدارهایی که با حمایت هواداران می تواند روزهای خوبی را برای والیبال ایران به همراه داشته باشد.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1158

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 755

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2516

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2875

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2962

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3109

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3010

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4042