خدمات سایت


متن کامل خبر

costolo-twitter علت استعفای مدیر عامل توییتر چه بود ؟

آرشیو
روز گذشته مدیر عامل ۵۱ ساله شبکه اجتماعی توییتر استعفا کرد.توییتر جای پای خود را در بسیاری از کشورهای دنیا محکم کرده. ثباتش در شبکه نسبت به قبل خیلی بیشتر شده. و هنوز هم بهترین جا برای دسترسی به خبرهای فوری در اینترنت است.
1394/03/26 01:45:28 ب.ظ

مشکلی که کوستولو نتوانست حل کند معمای جذب کاربران جدید بود. یا، حداقل، جذب کاربران جدید به اندازه‌ای که سرمایه‌گذاران وال استریت را که برای پیشرفت حرص می‌زنند راضی نگه دارد.و به گفته تحلیل‌گران، حتی کسانی که عضو می‌شدند هم دلایل کافی برای استفاده درازمدت از توییتر پیدا نمی‌کردند.

نکته قابل ملاحظه این است که خیلی‌ها حتی زحمت توییت کردن هم به خود نمی‌دهند – بنا بر اظهارات گزارشی که پارسال منتشر شد ۴۴٪ کل کاربران توییتر حتی یک پیام هم توییت نکرده‌اند.در این خلال رقیبانی چون فیسبوک با سرعت در حال پیشرفت بودند – رشد مناسبی داشتند و با خریدن شرکت‌های دیگر محصول خود را تازه نگه می‌داشتند.

همین هفته بود که شاهد ارائه نسخه‌ای از اُکولوس ریفت بودیم که برای عرضه به مصرف‌کنندگان آماده شده. این ابزارک که یک هدست واقعیت مجازی است سال گذشته به قیمت ۲ میلیارد دلار توسط فیسبوک خریداری شد – نوعی سرمایه‌گذاری در آینده ارتباطات انسانی که یک سر و گردن از همه طرح‌های توییتر بلندپروازانه‌تر است.

البته باید اذعان کرد که توییتر شرکت کوچک‌تری است که می‌خواهد روی محصول اصلی خود تمرکز کند. ولی حتی در این وادی هم به مشکل برخورده و دارد در میان مخصوصا جوانترها از اسنپ‌چت عقب می‌افتد؛ شبکه‌ای اجتماعی که برای هم‌رسانی مدت‌دار عکس از آن استفاده می‌شود و ابتدا برای فرستادن عکس‌های شیطنت‌آمیز به دوستان معروف شد ولی حالا توانسته جایگاه خود را به عنوان محیطی سرخوش برای مراودات روزمره تثبیت کند.

همه این‌ها را که کنار هم بگذاریم متوجه می‌شویم که آینده خوبی در انتظار شرکتی که از راه تبلیغات کسب درآمد می‌کند نیست. با وجود تلاش‌ زیاد این شرکت برای عرضه توییت‌های تبلیغاتی، پولی که از این راه نصیبش شده هنوز خیلی کم‌تر از آن است که فعالیت‌هایش را سودآور کند.

به گفته ای‌مارکتر، ۷.۹۳٪ بازار ۱۴۵ میلیارد دلاری تبلیغات دیجیتال در سطح جهان در اختیار فیسبوک است. گوگل، که با فاصله زیاد بازیگر اصلی است، ۳۱.۴۲٪ بازار را در اختیار دارد.سهم توییتر تنها ۰.۸۷٪ است.

بخشی از دلیل همان مشکل بازه توجه است – مردم به دفعات کافی به سایت سر نمی‌زنند.قبلا توییتر این را با استفاده از معیار ”بازدید از تایملاین“ می‌سنجید؛ محکی برای شمارش بازدیدهای کاربران و شمارش دفعاتی که تایملاین خود را تازه می‌کردند.

ولی نتایجی که به دست می‌داد مایه افسردگی بود. تعداد بازدید از تایملاین هم مثل تعداد کل کاربران به اندازه کافی افزایش نشان نمی‌داد. توییتر این معیار را از آخرین گزارش درآمدهایش حذف کرد و گفت که راه مطمئنی برای تشخیص میزان ارتباط با کاربران نیست.

اگر توییتر این حس را ایجاد می‌کرد که دارد با نوآوری خودش را از مخمصه بیرون می‌کشد اهمیت این مسائل کم‌تر می‌شد – ولی بعضی از سرمایه‌گذارانش دیگر اعتماد خود به رهبری کوستولو را از دست داده بودند.

کریس ساکا، یکی از کسانی که در شرکت سرمایه‌گذاری کرده، به اندازه‌ای دلواپس بود که ماه گذشته نگرانی‌هایش را در قالب یک نامه سرگشاده ۸٫۵۰۰ کلمه‌ای منتشر کرد.

نامه را با ”من به توییتر ایمان دارم“ آغاز کرده بود.

”شک ندارم که آینده موفقی در انتظار توییتر است و زندگی بدون آن برایم متصور نیست.“

اما در ادامه نامه به چند مساله اشاره می‌کرد که به گفته‌اش باید برطرف شود:

۱. ”جذب کاربران جدید متوقف شده.“

۲. ”تقریبا یک میلیارد نفر توییتر را امتحان کرده‌اند ولی به استفاده از آن ادامه نداده‌اند.“

۳. ”بازاریابی مستقیم نتوانسته انتظارها را برآورده کند.“

۴. ”از اعتماد وال استریت به تیم مدیریتی کاسته شده.“

۵. ”توییتر در فروش پتانسیل‌هایش به سرمایه‌گذاران موفق عمل نکرده.“

دومین مورد احتمالا از همه جالب‌تر است. شاید بخواهید بدانید که کدام خاصیت توییتر باعث می‌شود که مردم عضوش شوند ولی از آن استفاده نکنند؟

برای آن‌ها که سال‌ها است از توییتر استفاده می‌کنند، اضافه شدن تدریجی امکانات و کاربران قابل هضم و حتی لذت‌بخش بوده. ولی شاید برای یک فرد جدید مکانی گیج‌کننده باشد که پر است از خبرنگارانی که با کوچک‌ترین اتفاقی فریاد ”فوری!!!“ سر می‌دهند.

شاید خبرساز شدن توییتر در یک سال اخیر به خاطر اذیت و آزار کاربران – و البته طوفان‌های مرتب توییتری که جمیع کاربران را از خشم منفجر می‌کند، آن هم به خاطر مسائلی که ظرف یک روز از یاد اکثر مردم می‌رود – باعث شده باشد که این شبکه اجتماعی دیگر محیط چندان جالبی برای سپری کردن اوقات نباشد.

یا شاید همان‌طور که کریس ساکا می‌نویسد مشکلات ریشه‌ای‌تر از آن است که تصور می‌شود.

”چیزی که باعث می‌شود صدها میلیون نفر در توییتر نمانند اضطرابی است که از احساس موظف بودن به انتشار پیام در توییتر ناشی می‌شود. این شکایتی است که شرکت مدام می‌شنود، و هیچ شکی ندارم که شما هم از دوستانتان شنیده‌اید.“

توییتر کمیسیونی را به ریاست جک دورسی، بنیان‌گذار و مدیرعامل اجرایی موقت، تشکیل داده تا رئیس بلندمدت بعدی را انتخاب کند.

ری سلطان، که برای بازفید کار می‌کند، با فصاحت کامل بزرگ‌ترین وظیفه این کمیسیون را توصیف کرد.

”تکلیف مدیرعامل بعدی: پیدا کردن راهی برای توضیح دادن توییتر به انسان‌های عادی.“

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد image چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد 1403/01/05

چین دستورالعمل ممنوعیت استفاده از پردازنده‌های اینتل و AMD در کامپیوترهای دولتی را صادر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد image آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد 1402/12/27

لپ‌تاپ مجیک‌بوک ۲۰۲۴ آنر از رم مدرن ۲۴ گیگابایتی استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80

لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود image لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود 1402/12/27

لینکدین برای افزایش کاربران و بهینه‌سازی فضای شغلی پلتفرم خود، به‌سراغ بازی‌های درون‌برنامه‌ای می‌رود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 image نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 1402/12/27

احتمال دارد عینک واقعیت افزوده اپل در کنار یک آیپد 20 اینچی تاشو در سال 2027 از راه برسد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 72

کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! image کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! 1402/12/23

رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان قالیشویی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 102

تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد image تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد 1402/12/23

اگر همچنان از نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود سیستم‌عامل خود را به نسخه‌های جدیدتر ارتقاء دهید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80

اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد image اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد 1402/12/22

اپل برای ساخت تبلیغات در بخش‌های متنوعی از اپ‌ استور، از هوش مصنوعی کمک خواهد گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 110

اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود image اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود 1402/12/22

به‌نظر می‌رسد تراشه نسل بعدی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 از قدرت بالایی برخوردار باشد و حتی از A18 Pro اپل بهتر عمل کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

تغییر بزرگ ساعت‌های سامسونگ؛ گلکسی واچ مربعی می‌شود image تغییر بزرگ ساعت‌های سامسونگ؛ گلکسی واچ مربعی می‌شود 1402/12/22

سامسونگ احتمالاً می‌خواهد نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود را با نمایشگر مربعی طراحی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین (Notcoin) در سایت Getgems image راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین (Notcoin) در سایت Getgems 1402/12/21

اخیرا امکان پیش فروش Notcoin از طریق بازار پیش از عرضه فراهم شده است. در ادامه با راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین همراه باشید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50