خدمات سایت


متن کامل خبر

گوشیهای ایرانی جای چینیها را گرفتند!

آرشیو
تاکنون موفق به تولید ۱۱ مدل گوشی کاملا ایرانی GLX شده که ۴ مدل آن در بازار عرضه شده است.
1389/10/06 07:07:58 ق.ظ

عبدالرضا مریداوی صبح امروز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به راه اندازی خط تولید گوشیهای تمام ایرانی "جی ال ایکس" در ایران گفت: توان تولید گوشی موبایل را مانند دیگر شرکتهای صاحب برند با قاطعیت داریم و هم اکنون بسیاری از قطعات گوشی موبایل در ایران ساخته می شود.

وی با بیان اینکه به غیر از قطعاتی مانند cpu ، lcd و خازن که در انحصار تولیدکنندگان مطرح دنیا است مابقی قطعات گوشی موبایل در ایران تولید می شود اضافه کرد: فناوری گوشی موبایل دارای ۳۰۰ تا ۴۰۰ قطعه است که هم اکنون امکان کاشت قطعات در کیت های الکترونیکی وجود دارد.

تنها تولید کننده گوشی موبایل در ایران هستیم

مریداوی با بیان اینکه شرکت ارتباط همراه گویا اروند تنها تولید کننده گوشی موبایل در ایران است اضافه کرد: با وجود محدودیت های موجود بر سر راه تولید گوشی و نیز نوسان تعرفه گوشی و قطعات آن این شرکت موفق به تولید گوشی های کاملا ایرانی و مطابق با استانداردهای روز دنیا شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباط همراه گویا اروند گفت: تغییرات تعرفه تاثیری در تولید گوشی نخواهد داشت و افزایش تعرفه در سال ۸۵ به جهت حمایت از تولید داخل هیچگونه مزیتی برای تولید به همراه نداشت.

وی با بیان اینکه با ایجاد خط تولید در ایران انقلاب اشتغال زایی در خرمشهر و خوزستان شکل گرفت تاکید کرد: هم اکنون نزدیک به ۷۰۰ نفر در دفاتر GLX در سراسر کشور مشغول به کار هستند و تعداد نمایندگی های فروش در سطح ایران نیز ۱۷۰۰ نمایندگی است.

۱۰ درصد سهم بازار موبایل در اختیار GLX

رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباط همراه گویا اروند با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ درصد سهم بازار گوشی موبایل کشور در اختیار GLX است خاطرنشان کرد: موفق به تولید ماهیانه ۱۰۰ هزار گوشی شده ایم که با وجود استقبال بی نظیر از این گوشی ها تمامی تولیداتمان به فروش می رسد.

وی ادامه داد: تاکنون موفق به تولید ۱۱ مدل گوشی کاملا ایرانی GLX شده ایم که ۴ مدل آن در بازار عرضه شده است.

مریداوی با بیان اینکه در سال ۸۹ پیش بینی تولید ۵/۱ میلیون گوشی موبایل را داشته ایم اضافه کرد: در سال ۹۰ و با افتتاح فاز جدید خط تولید این رقم به ۳ میلیون گوشی در سال افزایش می یابد و تا شهریورماه سال ۹۰ شمار مدلهای GLX موجود در بازار به ۱۵ مدل خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: بازار جوابگوی عرضه ۲۰۰ هزار دستگاه گوشی در ماه نیز خواهد بود و افزایش سهم بازار می تواند از حجم ورود کالای قاچاق به کشور بکاهد.

کاهش ۵۰ درصدی گوشی های قاچاق با GLX

رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباط همراه گویا اروند اضافه کرد: با تولید گوشی های جی ال ایکس و ورود آنها به بازار کشور از ۵۰ درصد حجم گوشی های قاچاق کاسته شده و این گوشی ها توانستند ۲۰ درصد حجم گوشیهای چینی را در بازار کاهش دهند.

وی در توضیح این ادعا گفت: در یک سال پیش در هر مغازه ای حدود ۴ میلیون تومان از گوشی ها به گوشی های چینی اختصاص داشت که این رقم هم اکنون به ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

مریداوی با بیان اینکه سال گذشته ۱۳ میلیون دستگاه گوشی موبایل وارد بازار ایران شد که ۵/۱ میلیون آن سهم GLX بود اظهار امیدواری کرد که با افزایش میزان تولید سهم قابل توجهی از بازار ایران به جی ال ایکس اختصاص یابد.

مریداوی گفت : در حال حاضر برنامه ای برای ورود به بازارهای اطراف را نداشته و تا اشباع شدن بازار ایران از گوشی های جی ال ایکس ، تمرکزمان معطوف به داخل خواهد بود.

GLX کمترین تشعشعات را در میان گوشی های بازار دارد

رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباط همراه گویا اروند از دارا بودن گواهینامه حدود تشعشعی – SAR – برای گوشی های جی ال ایکس خبر داد و گفت: طبق بررسی های انجام گرفته از سوی نهادهای مرتبط با گواهینامه استانداردهای تشعشعی، گوشی های جی ال ایکس از نظر میزان تشعشعات کمترین تشعشعات را در بین گوشی های بازار دارد.

مریداوی گفت: یکی از مدلهای جی ال ایکس پرفروش ترین گوشی بازار در ماه گذشته بوده است.

به گفته وی شرکت تولید کننده گوشی های جی ال ایکس به صورت کاملا خصوصی و با سرمایه گذاری یک میلیون دلاری در سال ۸۵ آغاز به کار کرده است.

منبع : فردا نیوز
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 71

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود image هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود 1403/02/04

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از انسداد پلتفرم‌های دیوار و شیپور در صورت عدم افزودن وب‌سرویس احراز هویت خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

سونی 28 اردیبهشت‌ماه رویداد ویژه اکسپریا 2024 را برگزار خواهد کرد image سونی 28 اردیبهشت‌ماه رویداد ویژه اکسپریا 2024 را برگزار خواهد کرد 1403/02/02

در این رویداد احتمالاً گوشی نسل جدید اکسپریا 1 VI معرفی خواهد شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

به اعتقاد یک سناتور آمریکایی، حباب‌های سبز آی‌مسیج، باعث خراب کردن روابط مخصوصاً در بین نوجوان‌ها می‌شود. image به اعتقاد یک سناتور آمریکایی، حباب‌های سبز آی‌مسیج، باعث خراب کردن روابط مخصوصاً در بین نوجوان‌ها می‌شود. 1403/02/01

الیزابت وارن، سناتور ایالات متحده، اعلام کرد که پیام‌های متنی سبزرنگ آیفون در حال خراب کردن روابط اجتماعی هستند و این تنها یکی از ترفندهای ناپسند اپل برای حفظ انحصار خود بر بازار گوشی‌های هوشمند است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند image قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند 1403/01/29

گوگل با معرفی قابلیت Private Space در اندروید 15 کمک می‌کند به امکانات امنیتی جدیدی در اپلیکیشن‌ها و نوتیفیکیشن‌ها دست پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

مدل لوکس آیفون ۱۵ پرو با الهام از پدرخوانده و پیکی بلایندرز رونمایی شد image مدل لوکس آیفون ۱۵ پرو با الهام از پدرخوانده و پیکی بلایندرز رونمایی شد 1403/01/29

برند کاویار نسخه‌ی لوکس آیفون ۱۵ پرو را برای علاقه‌مندان به فیلم‌های معروف پدرخوانده معرفی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

پیکسل 8a پیش از معرفی رسمی، در وب‌سایت یک اپراتور آمریکایی ظاهر شد image پیکسل 8a پیش از معرفی رسمی، در وب‌سایت یک اپراتور آمریکایی ظاهر شد 1403/01/26

اطلاعات پیکسل 8a این‌بار توسط یک اپراتور آمریکایی برملا شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59