خدمات سایت


متن کامل خبر

ولوو با کامیون ۲۴۰۰ اسب بخاری رکورد می‌زند

آرشیو
ولوو به تازگی کامیون ۲۴۰۰ اسب بخاری با نام شوالیه‌ی فلزی به تولید رسانده است. این خودرو تنهای برای یک هدف توسعه یافته است؛ شکستن رکورد‌های سرعت
1395/05/30 01:29:34 ب.ظ

جدید‌ترین کامیون ولوو با نام شوالیه‌ی فلزی (Iron Knight) معرفی شد. این کامیون از مدل FH معمولی با پیشرانه‌ی D13 توسعه یافته است. اما ولوو با استفاده از چهار توربوشارژر جدید به همراه اینترکولر، توان پیشرانه‌ی توربودیزل این کامیون را به میزان فوق‌العاده ۲۴۰۰ اسب بخار رسانده است. شوالیه‌ی فلزی همچنین دارای گشتاور خارق‌العاده ۴۴۲۵ پوند‌فوت است تا به خوبی از عهده‌ی وزن ۴.۵ تنی آن بر بیاید. این میزان از توان از طریق کلاچ تقویت شده و از همه جالب‌تر، جعبه‌دنده‌ی استوک خود کامیون، به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد.


علاوه بر افزایش توان، ولوو تلاش زیادی برای کاهش وزن خودرو انجام داده است تا به بهترین نسبت توان به وزن ممکن دست یابد. کابین این کامیون به طور کامل از فایبرگلس ساخته شده است. مهندسان ولوو همچنین با حذف تجهیزات اضافی، وزن کامیون را بیش از پیش کاهش داده‌اند.

شوالیه‌ی فلزی در بخش بدنه‌ی خود شاهد بهبود‌های زیادی بوده است که می‌توان به بسته‌ی آيرودینامیکی جدید با ظاهری تهاجمی اشاره کرد. البته برای اطلاع بیشتر از جزئیات این کامیون باید تا زمان معرفی رسمی آن توسط ولوو به انتظار نشست.

شکستن رکورد‌های سرعت کامیون امری بسیار دشوار است. با این حال ولوو نشان داده که علم و توان کافی برای این امر را دارد. این شرکت پیش از این نیز تجربه‌ی شکستن رکورد‌های مختلف جهانی را با کامیون‌های خود در کارنامه دارد. کلاس نیلسون، مدیر بخش کامیون‌های ولوو در این خصوص گفت:

هدف ما از تولید غول آهنی، رسیدن به راه‌حل‌های تکنیکی و طراحی جدیدی است تا در آینده از آن‌ها در خودروهای تولیدی خود بهره بگیریم.


کامیون قدرتمند شوالیه‌ی آهنی چهار روز دیگر رکورد‌های سرعت جهان در بخش کامیون‌ها را می‌شکند.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • ولوو,
  • کامیون,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




کابین مرسدس بنز S کلاس ۲۰۲۱ رونمایی شد  image کابین مرسدس بنز S کلاس ۲۰۲۱ رونمایی شد 1399/05/25

پیش از معرفی رسمی جدیدترین مدل از مرسدس بنز کلاس S، شرکت سازنده اقدام به انتشار تصاویری از فضای داخلی این خودرو کرده که فراتر از انتظار است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2759

تولید پیشرانه ۱۰۰۰ اسب‌ بخاری دوج Hellephant شروع شد image تولید پیشرانه ۱۰۰۰ اسب‌ بخاری دوج Hellephant شروع شد 1398/10/09

دوج تولید پیشرانه‌ی ۶/۹۸ لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ هلفنت را شروع کرد. این پیشرانه ۱،۰۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد و قیمتش سی هزار دلار است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2249

پایان یک افسانه؛ خداحافظی لامبورگینی با موتور V-12 image پایان یک افسانه؛ خداحافظی لامبورگینی با موتور V-12 1398/05/27

طبق گزارش ها منتشر شده شرکت لامبورگینی بر سر یک دوراهی بزرگ قرار گرفته است. این زیر مجموعه گروه فولکس واگن قصد معرفی جانشین آونتادور را دارد که از سال 2011 تا به امروز در این شرکت تولید می شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1562

ترمز با قابلیت تنظیم شخصی؛ آخرین دستاورد فنی ب ام و در مدل M8 image ترمز با قابلیت تنظیم شخصی؛ آخرین دستاورد فنی ب ام و در مدل M8 1398/02/24

با نزدیک شدن به موعد رونمایی از بالاترین رده کوپه M نشان شرکت بی ام و یعنی M8، بی ام و اطلاعات جدیدی را با ما به اشتراک گذاشته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1979

گوگل سیستم عامل Android Automotive را برای خودروها توسعه داده است  image گوگل سیستم عامل Android Automotive را برای خودروها توسعه داده است 1398/02/16

خودرو الکتریکی پل‌استار ۲ مدل ۲۰۲۰ با سیستم‌عامل Android Automotive گوگل به بازار عرضه خواهد شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1615

سردرگمی مرسدس بنز از نحوه دسترسی رهبر کره شمالی به لیموزین های ضد گلوله image سردرگمی مرسدس بنز از نحوه دسترسی رهبر کره شمالی به لیموزین های ضد گلوله 1398/02/10

مقامات سیاسی رده بالا و سران کشورهای مختلف معمولا از لیموزین های ضد گلوله برای رفت و آمد و تردد در خیابان ها استفاده می کنند. کیم جونگ اون رهبر جوان کره شمالی نیز ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 3100

تویوتا سوپرا GT4 مفهومی معرفی شد  image تویوتا سوپرا GT4 مفهومی معرفی شد 1397/12/11

شرکت تویوتا جدیدترین طرح مفهومی از سوپرا با نام GT4 را معرفی کرد. این خودرو مخصوص سری مسابقات GT4 ساخته می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1962

هیوندای ولوستر N TCR مدل ۲۰۱۹ معرفی شد  image هیوندای ولوستر N TCR مدل ۲۰۱۹ معرفی شد 1397/11/02

هیوندای موتوراسپرت از مدل مسابقه‌ای هاچ‌بک ولوستر N TCR مدل ۲۰۱۹ رونمایی کرد که با قیمتی معادل ۱۵۵ هزار دلار راهی بازار آمریکا خواهد شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1506

ب ام و مالک رسمی برلیانس می شود؛ آغاز یک تحول در صنعت خودروسازی جهان image ب ام و مالک رسمی برلیانس می شود؛ آغاز یک تحول در صنعت خودروسازی جهان 1397/07/24

کمپانی آلمانی ب ام و در نظر دارد با پرداخت رقم 3.6 میلیارد یورو (معادل 4.2 میلیارد دلار) شرکت مشترک با برلیانس را در چین تصاحب کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1970

ابرخودروی مفهومی هولدن با ۱۳۰۰ اسب بخار، معرفی شد  image ابرخودروی مفهومی هولدن با ۱۳۰۰ اسب بخار، معرفی شد 1397/07/14

خودروی مفهومی و مسابقه‌ای هولدن، از قوای فنی تمام برقی با قدرت ۱۳۴۱ اسب بخار و گشتاور ۳۲۴۰ نیوتن‌تر، استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3028