خدمات سایت


متن کامل خبر

موتورهای درون‌سوز جدید تویوتا کوچک‌تر اما بهتر هستند

آرشیو
خودروساز ژاپنی همچنان به دنبال تولید موتورهای درون‌سوز است. این هفته خانواده جدیدی از موتورهای چهارسیلندر خطی تویوتا معرفی شد.
1403/03/15 06:17:05 ب.ظ

آکیو تویودا، رئیس تویوتا، پیش‌بینی می‌کند که خودروهای برقی مجهز به باتری هرگز از 30 درصد سهم بازار فراتر نخواهند رفت. او همچنین معتقد است که مشکل از موتور‌های درون‌سوز نیست، بلکه کربنی است که آن‌ها تولید می‌کنند. بنابراین جای تعجب ندارد که این خودروساز ژاپنی همچنان به دنبال تولید موتورهای درون‌سوز است. این هفته خانواده جدیدی از موتورهای چهارسیلندر خطی تویوتا معرفی شد که در این مطلب آن‌ها را بررسی می‌کنیم.


نگاهی به موتورهای درون‌سوز تویوتا
این موتورها با سوخت‌های فسیلی معمولی کار می‌کنند، اما با سوخت‌های کربن-خنثی مانند هیدروژن مایع، سوخت ترکیبی و سوخت زیستی نیز قابل استفاده هستند. در کنفرانس مشترک تویوتا با مزدا و سوبارو، سه موتور جدید معرفی شد. یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی جدید که در مقایسه با موتور فعلی حدود 10 درصد از نظر حجم و ارتفاع کوچکتر است. این موتور نه تنها قدرتمندتر، بلکه کارآمدتر نیز خواهد بود. کاهش وزن حدود 10 درصد وعده داده شده است.


هنوز جزئیات دقیقی در مورد خروجی و مصرف سوخت آن منتشر نشده است، چون این موتور چهارسیلندر هنوز در حال توسعه است. تویوتا قبلا آن را در یک نمونه اولیه پریوس نصب کرد و به طور جداگانه به نمایش گذاشت. شرکت ژاپنی می‌گوید که موتورهای جدیدش به دلیل کاهش آلایندگی، «انقلابی در تولید خودروها» به وجود خواهند آورد. تویوتا با کوچک‌تر کردن آن‌ها می‌تواند ارتفاع کاپوت را پایین بیاورد و در نتیجه با آیرودینامیک‌تر کردن خودروها مصرف سوخت آن‌ها را کاهش دهد.



موتور دوم یک واحد ۱.۵ لیتری توربوشارژ است، که حجم آن 20 درصد کمتر از موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی کنونی است. در عین حال ارتفاع آن 15 درصد کاهش می‌یابد. قدرت آن تقریباً به همان اندازه خواهد بود، اما کارایی آن تقریباً 30 درصد افزایش خواهد یافت.

قوی‌ترین موتور جدید تویوتا یک واحد ۲ لیتری توربوشارژ خواهد بود. این موتور در مقایسه با واحد ۲.۴ لیتری توربو موجود، 10 درصد حجم و ارتفاع کمتری دارد. تویوتا برای این پیشرانه قول قدرت بیشتر و 30 درصد راندمان بیشتر را داده است.

مشارکت تویوتا و سوبارو برای ساخت پیشرانه‌های بهتر
موتورهای جدید برای مدل‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی بهینه شده‌اند. فایننشال تایمز به نقل از یک فرد آشنا با برنامه‌های تویوتا می‌گوید که این موتورهای چهارسیلندر خطی در اواخر سال 2026 با خودروهای برقی عرضه خواهند شد. به گفته این نشریه، برخی از این موتورها با سوخت دیزل نیز کار می‌کنند.

مشارکت تویوتا با سوبارو و مزدا کاملاً منطقی است. تویوتا 20 درصد از سهام سوبارو و ۵ درصد از سهام مزدا را در اختیار دارد. البته این موتورهای جدید برای مدل‌های تویوتا ساخته می‌شوند. سوبارو در حال کار بر روی یک سیستم هیبریدی نسل بعدی مبتنی بر موتور باکسر خودش است، در حالی که مزدا منابع مالی بیشتری را صرف موتور چرخشی خود خواهد کرد که به عنوان یک ژنراتور عمل می‌کند.

تویوتا همچنین در حال بررسی ایجاد یک زنجیره تامین سوخت کربن-خنثی است. تویوتا برای تحقق این امر، با شرکت پالایش نفت ژاپنی آیدمتسو کوسان، اینیوس بزرگترین شرکت نفتی ژاپن و صنایع سنگین میتسوبیشی همکاری می‌کند. هدف آن‌ها این است که موتورهای درون‌سوز برای مدت طولانی زنده نگه داشته شوند.

منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • تویوتا,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




نسل بعدی میتسوبیشی پاجرو ظاهری همانند تویوتا لندکروزر خواهد داشت image نسل بعدی میتسوبیشی پاجرو ظاهری همانند تویوتا لندکروزر خواهد داشت 1403/05/12

میتسوبیشی پاجرو یکی از سه آفرودر محبوب و البته بدشانس ژاپنی در کنار نیسان پاترول و تویوتا لندکروزر به شمار می‌رود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 162

خودرو کوروت ینکو ۲۰۲۴ با موتور قدرتمند معرفی شد image خودرو کوروت ینکو ۲۰۲۴ با موتور قدرتمند معرفی شد 1403/02/27

ابرخودرو هزار اسب‌بخاری کوروت ینکو رسماً رونمایی شد. امسال صرفاً ۱۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 102

کابین مرسدس بنز S کلاس ۲۰۲۱ رونمایی شد  image کابین مرسدس بنز S کلاس ۲۰۲۱ رونمایی شد 1399/05/25

پیش از معرفی رسمی جدیدترین مدل از مرسدس بنز کلاس S، شرکت سازنده اقدام به انتشار تصاویری از فضای داخلی این خودرو کرده که فراتر از انتظار است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2918

تولید پیشرانه ۱۰۰۰ اسب‌ بخاری دوج Hellephant شروع شد image تولید پیشرانه ۱۰۰۰ اسب‌ بخاری دوج Hellephant شروع شد 1398/10/09

دوج تولید پیشرانه‌ی ۶/۹۸ لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ هلفنت را شروع کرد. این پیشرانه ۱،۰۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد و قیمتش سی هزار دلار است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2459

پایان یک افسانه؛ خداحافظی لامبورگینی با موتور V-12 image پایان یک افسانه؛ خداحافظی لامبورگینی با موتور V-12 1398/05/27

طبق گزارش ها منتشر شده شرکت لامبورگینی بر سر یک دوراهی بزرگ قرار گرفته است. این زیر مجموعه گروه فولکس واگن قصد معرفی جانشین آونتادور را دارد که از سال 2011 تا به امروز در این شرکت تولید می شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1720

ترمز با قابلیت تنظیم شخصی؛ آخرین دستاورد فنی ب ام و در مدل M8 image ترمز با قابلیت تنظیم شخصی؛ آخرین دستاورد فنی ب ام و در مدل M8 1398/02/24

با نزدیک شدن به موعد رونمایی از بالاترین رده کوپه M نشان شرکت بی ام و یعنی M8، بی ام و اطلاعات جدیدی را با ما به اشتراک گذاشته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2169

گوگل سیستم عامل Android Automotive را برای خودروها توسعه داده است  image گوگل سیستم عامل Android Automotive را برای خودروها توسعه داده است 1398/02/16

خودرو الکتریکی پل‌استار ۲ مدل ۲۰۲۰ با سیستم‌عامل Android Automotive گوگل به بازار عرضه خواهد شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1832

سردرگمی مرسدس بنز از نحوه دسترسی رهبر کره شمالی به لیموزین های ضد گلوله image سردرگمی مرسدس بنز از نحوه دسترسی رهبر کره شمالی به لیموزین های ضد گلوله 1398/02/10

مقامات سیاسی رده بالا و سران کشورهای مختلف معمولا از لیموزین های ضد گلوله برای رفت و آمد و تردد در خیابان ها استفاده می کنند. کیم جونگ اون رهبر جوان کره شمالی نیز ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 3439

تویوتا سوپرا GT4 مفهومی معرفی شد  image تویوتا سوپرا GT4 مفهومی معرفی شد 1397/12/11

شرکت تویوتا جدیدترین طرح مفهومی از سوپرا با نام GT4 را معرفی کرد. این خودرو مخصوص سری مسابقات GT4 ساخته می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2173

هیوندای ولوستر N TCR مدل ۲۰۱۹ معرفی شد  image هیوندای ولوستر N TCR مدل ۲۰۱۹ معرفی شد 1397/11/02

هیوندای موتوراسپرت از مدل مسابقه‌ای هاچ‌بک ولوستر N TCR مدل ۲۰۱۹ رونمایی کرد که با قیمتی معادل ۱۵۵ هزار دلار راهی بازار آمریکا خواهد شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1600