خدمات سایت


متن کامل خبر

امضاء توافقنامه جدید رنو و ایران؛ مونتاژ رنو داستر و رنو سیمبل در بن رو ساوه

آرشیو
نمایشگاه پاریس امسال در کنار اخبار خوب خودرویی از برندهای مختلف جهان، برای ما ایرانی ها هم یک دستاورد مهم به همراه داشته است.
1395/07/10 02:11:03 ب.ظ

نمایشگاه پاریس امسال در کنار اخبار خوب خودرویی از برندهای مختلف جهان، برای ما ایرانی ها هم یک دستاورد مهم به همراه داشته است.

در دومین روز از برگزاری این نمایشگاه، خبری مبنی بر توافق جدید رنو و ایران برای تولید خودرو در داخل کشور منتشر شد. بر اساس این توافقنامه استراتژیک که در حضور کارلوس گون و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضا رسیده، جوینت ونچری (شرکت مشترک) بین گروه خودروسازی رنو و سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) ایجاد خواهد شد.

این جوینت ونچر که زمینه ساز حضور گسترده تر رنو در ایران است، شامل یک مرکز مهندسی و خرید برای حمایت از قطعه سازان داخلی و یک کارخانه تولیدی با ظرفیت تولید 150 هزار دستگاه خودرو در سال می شود.


طبق توافق حاصل شده، رنو سیمبل و داستر جدید نخستین خودروهایی هستند که از سال 2018 در شرکت مشترک تولید خواهند شد. نکته جالب در این بین تاسیس مراکز توزیع و فروش و همچنین خدمات پس از فروش توسط رنو در ایران است که باعث می شود برای اولین بار این شرکت فرانسوی بصورت کاملا مستقل فعالیت کند.

البته این فعالیت مستقل باعث قطع همکاری های رنو با سایپا و ایران خودرو نشده و از طریق شرکت مشترک رنو-پارس کماکان ادامه خواهد داشت.

محمدرضا نعمت زاده در این خصوص گفت: “ایران به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو است تا خودروهای به روز و رقابتی را به مشتریان ایرانی عرضه کند که استانداردهای ایمنی و کیفیت را دارا هستند.

شرکتهای زیادی را مورد بررسی قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که رنو، با توجه به سابقه حضور مستمر 12 ساله خود در ایران، شریکی ایده آل برای به انجام رساندن این پروژه است.”


کارلوس گون مدیر رنو-نیسان هم در این باره گفته است: “بازار خودرو ایران تا سال 2020 دو میلیون ظرفیت خواهد داشت و این ظرفیتی غیر قابل انکار است. امضای این توافقنامه، مهر تاییدی است بر انتخاب های استراتژیک رنو در ایران. این توافقنامه سرآغاز فصل جدیدی است که رنو را در جایگاهی ممتاز قرار می دهد.”

ناگفته نماند رنو از سال 2003 همکاری خود را با خودروسازان ایرانی شروع کرد و از آن تاریخ تاکنون حدود 500 هزار خودرو به مشتریان ایرانی تحویل داده است.

در سبد تولیدات این شرکت محصولاتی چون تندر 90، تندر وانت، داستر، ساندرو و اخیرا ساندرو استپ وی دیده می شود.

چنانچه رنو بتواند فعالیت کاملا مستقلی در ایران داشته باشد، با توجه به طیف وسیع تولیدات و همچنین قیمت نسبتا مناسب می تواند نماینده ای شایسته برای تقریبا همه اقشار کشور تولید کند؛ البته در صورتی که با استفاده از تجربه بدست آمده از پروژه ال 90 از درگیر شدن رنو در حاشیه های تازه جلوگیری شود.

همانطور که پیشتر مشخص شده بود، رنو مسئولیت کارخانه بن رنو در نزدیکی شهر ساوه را برعهده خواهد گرفت و ظرف دوسال آینده مدل هایی نظیر رنو داستر جدید، رنو سیمبل را در این سایت مونتاژ خواهد کرد. قیمت این خودروها در شرایط فعلی بازار کشومان در حدود 70 میلیون تومان برای رنو سیمیل و حدود 100 میلین تومان برای رنو داستر است و با توجه به نرخ تورم سالانه کشور و اضافه شدن هزینه های تولید به نظر می رسد که قیمت نهایی این دو مدل جدید رنو در سال 2018 نیز در همین محدوده قیمت فعلی نمونه های وارداتی قرار بگیرد.

منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • رنو,
  • رنو ایران,
  • رنو بن رو,
  • Renault,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو image ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو 1402/12/19

جنرال موتورز خودروی بلیزر برقی خود را بعد از برطرف کردن مشکلاتی که وجود داشت، آماده عرضه به مشتریان خود کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! image دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! 1402/12/16

شخصی در ایالت کالیفرنیای آمریکا در تلاش بود یکی از خودروهای خودران گوگل را به‌سرقت ببرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا image قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا 1402/12/14

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۱۴ اسفند. برای مشاهده قیمت صفر ماشین های ایرانی وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 45