خدمات سایت


متن کامل خبر

سرنوشت قیمت‌خودرو در سال آینده

آرشیو
روز گذشته مسوولان فروش ایران خودرو پس از ماه‌ها میزبان خبرنگاران شدند، تا گزارشی از وضعیت فروش محصولات این شرکت پس از هدفمندی یارانه‌ها ارائه کنند...
1389/10/14 02:40:41 ق.ظ

قیمت‌هاي جدید، تا پایان سال معتبرند

ایران خودرویی‌ها 28 آذر همزمان با اولین روز اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، به یکباره اعلام کردند که قیمت محصولات خود را دو تا پنج درصد کاهش داده‌اند، حال آنکه به فاصله کمی از این اقدام، مسائل مختلفی در مورد عواقب کاهش قیمت‌ها مطرح شد.

برخی شنیده‌ها حکایت از آن داشت که فروش ایران خودرو در نتیجه کاهش قیمت‌ها، کمی افت کرده است.

همچنین شنیده مي‌شد که کاهش قیمت‌ها به دستور وزارت صنایع و معادن بوده است. روز گذشته خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف در حالی این اخبار غیررسمی را با مدیرفروش شرکت ایران خودرو مطرح کردند که وی اخبار مذکور را تکذیب و اقدام این شرکت را در کاهش قیمت‌ها، با تدبیر و شجاعانه دانست.

علی اصغر سرایی نیا گفت: قصد ما از این اقدام، تحریک بازار، همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بود.

وی با رد ضمنی دخالت وزارت صنایع و معادن در این موضوع نیز افزود: تصميم ايران خودرو براي كاهش قيمت محصولات در واقع تدبير مديرعامل اين شركت بود و اين تصميم پيش از مصوبه كميته خودرو اتخاذ شد.

یکی از خبرنگاران حاضر در این نشست عنوان کرد که شنیده مي‌شود که سود ایران خودرو از بابت اجرای طرح مذکور با کاهش 400 میلیاردی روبه‌رو بوده، اما سرایی‌نیا ضمن تکذیب عدد کاهش سود عنوان کرد که این عدد درست نیست.

وی در عین حال تاکید کرد: قیمت‌هاي اعلام شده در قالب کاهش دو تا پنج درصدی، قطعا تا پایان امسال معتبر خواهند بود، اما اینکه سال بعد چه اتفاقی در مورد قیمت‌ها رخ بدهد، هنوز مشخص نیست.

وي همچنین در مورد اينكه چرا كاهش قيمت در همه محصولات ايران خودرو به صورت يكسان قابل مشاهده نيست؟ گفت: اين يك موضوع طبيعي است؛ چرا كه قيمت خودروها با هم متفاوت است و طبيعتا كاهش پنج درصدي قيمت در خودرويي كه قيمت آن بالاست، بسيار محسوس‌تر از خودروهايي با قيمت پايين يا متوسط است.

وي در این مورد نیز که ایران خودرو سود خود را به دلیل کاهش قیمت‌ها، کم کرده است، گفت: برنامه ما اين نيست كه سود شركت را كم كنيم، بلكه تصميم داريم با افزايش بهره‌وري و مديريت هزينه، قيمت تمام شده را كاهش دهيم.

به گفته مدیرفروش ایران خودرو، کاهش قیمت‌ها در اثر رشد بهره وری اعمال شده، حال آنکه این پرسش پیش می‌آید که اگر ایران خودرو بهره‌وری را بالا برده و در نتیجه آن، قیمت را کاهش داده است، پس چرا نسبت به ثبات و ادامه این کاهش قیمت، تردید وجود دارد؟

پاسخ این پرسش را مدیر روابط عمومی ایران خودرو این گونه داد که چون از یک سال و اندی پیش بحث اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها جدی‌تر شد، ایران خودرو از همان موقع اقدامات لازم در مورد افزایش بهره‌وری را انجام داد. عبدالله بابابی که خود سابقه مدیریت فروش در شرکت پارس خودرو را دارد افزود:در واقع کاهش قیمت‌ها از مدت‌ها پیش در دستور کار ما بود، ولی خبر آن همزمان با اجرای قانون یارانه‌ها اعلام شد.

محبوبیت سمند

نگاهی به آمار تولید ایران خودرو از این نکته حکایت مي‌کند که در حال حاضر پژو 405 و 206، پرتیراژترین محصولات شرکت به حساب مي‌آیند و طبعا فروش آنها نیز نسبت به سایر محصولات ایران خودرو بالاتر است.

این موضوع در شرایطی است که به اعتقاد مدیرفروش ایران خودرو، هم اکنون «سمند» محبوب ترین محصول ایران خودرو به حساب مي‌آید. سرایی نیا با اشاره به اینکه سمند از 206 هم محبوب تر است، تاکید کرد:سمند از محبوبیت بیشتری برخوردار است، چون خودرو ملی ما است.

این گفته وی در حالی است که با توجه به میزان فروش و ارتباط آن با تیراژ تولید، به نظر مي‌رسد که دومحصول پژو 405 و 206 محبوبيت بيشتري در میان مشتریان پیدا کرده اند.

عدم موفقیت پژو 407

ایران خودرویی‌ها حدود دو سال پیش محصولی به نام پژو 407 را وارد بازار کردند تا در جمع خودروهای سواری لوکس نیز جایگاهی را برای خود به دست آورند. این در حالی است که طبق اخبار رسیده از بازار، 407 مطابق انتظارات فروش نرفت. مدیر فروش ایران خودرو در این مورد گفت:چون شرکتی خارج از سیستم فروش مرکزی ایران خودرو، پژو 407 را عرضه کرد، این محصول چندان در بازار موفق نبود. به گفته سرایی نیا، ایران خودرو در حال حاضر فروش 407 را به برخی نمایندگی‌هاي خود واگذار کرده و به نظر مي‌رسد فروش این محصول روند بهتری پیدا خواهد کرد.

اتمام تعهدات دوگانه‌سوزها تا بهمن

مدیر فروش ايران خودرو در ادامه نشست خبری دیروز، گریزی به تعهدات این شرکت در مورد خودورهای پایه گازسوز زد و گفت: با توجه به وجود برخي مشكلات در تامين قطعات موتور پايه‌گاز سوز EF7، نيمي از تعهدات ايران خودرو در قبال تحويل خودروهاي پايه‌گازسوز، تا پايان دي ماه و نيمي ديگر نيز در بهمن ماه عملي خواهد شد.

برخورد با ليزينگ‌هاي سهل انگار

سرايي‌نيا همچنین در مورد شيوه فروش ليزينگي اين شركت گفت: بعضي ليزينگ‌ها كه از ما خودرو دريافت مي‌كنند، در اجراي تعهداتشان نسبت به مردم كوتاهي كرده‌اند كه باعث مي‌شود با آنها برخورد كنيم اما شركت‌هاي ليزينگي هم داريم كه تحويل ماشين از سوي آنها به مشتري كمتر از 24 ساعت طول مي‌كشد.

وي در مورد مسائل ديگري كه در حوزه ليزينگ خودرو مطرح است، نیز گفت: مسائل مالي ليزينگ‌ها نيز بايد مورد توجه قرار گيرد كه توسط بانك مركزي بررسي مي‌شود و اگر اين شركت‌ها نتوانند ملاك‌هاي بانك مركزي را به دست آورند، از چرخه فروش ما حذف خواهند شد.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 22

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 231

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ image اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ 1402/12/07

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: موضوع افزایش تعرفه باند پهن یا دیتا برای بخش ثابت و سیار بوده که در بخش سیار زودتر بارگذاری کردند اما اپراتورهای ثابت‌ بعد از اپراتورهای سیار اقدام کردند که بین ۳۰ تا ۳۴ درصد است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 101