خدمات سایت


متن کامل خبر

دل لپ تاپ هیبریدی XPS 13 را با پردازنده ۵ واتی امبر لیک اینتل به‌روزرسانی کرد

آرشیو
دل امروز در آستانه‌ی برگزاری رسمی نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ از مدل به‌روزشده‌ی لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر XPS 13 با پردازنده‌های ۵ واتی امبر لیک اینتل رونمایی کرد.
1397/06/07 05:51:26 ب.ظ

دل روز چهارشنبه، لپ‌تاپ هیبریدی و تبدیل‌پذیر XPS 13 خود را با آخرین پردازنده‌های نسل هشتم اینتل (Amber Lake-Y) به‌روزرسانی کرد. این لپ‌تاپ‌های جدید همان شاسی و نمایشگر نسل پیشین را حفظ کرده‌اند؛ اما اکنون به‌لطف بهره‌مندی از CPU-های جدید قادر به ارائه‌ی عملکردی بهتر هستند. علاوه‌بر این، XPS 13 جدید از رم و ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتری نیز بهره می‌گیرد.

همان‌طور که اشاره شد، لپ‌تاپ‌های XPS 13 2018 دل با شماره مدل ۹۳۶۵ مجهز به همان بدنه‌ی آلومنیومی و نمایشگرهای نسل پیشین خود هستند و از نظر ظاهری، تفاوت چندانی بین آن‌ها وجود ندارد. Dell لپ‌تاپ‌های ۱۳.۳ اینچی جدید خود را به‌همراه نمایشگرهای چند لمسی اینفینیتی اج با دقت تصویر ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ یا ۱۸۰۰ × ۳۲۰۰ پیکسل، روشنایی ۴۰۰ نیت، نسبت کنتراست ۱۰۰۰:۱ و زوایای دید ۱۷۰ درجه عرضه می‌کند. این نمایشگرها همچنین با شیشه‌ی محافظ گوریلا گلاس ۴ پوشیده شده‌اند. استفاده از نمایشگرهای اینفینیتی اج با حاشیه‌های فوق نازک موجب شده است که وب‌کم برخلاف دیگر لپ‌تاپ‌ها در قسمت پایین نمایشگر جایگذاری شود. این وب‌کم با وضوح تصویر ۷۲۰ پیکسل از ویندوز هلو پشتیبانی می‌کند و در کنار بلندگوهای استریو و یک میکروفون قرار گرفته است.


لپ‌تاپ جدید XPS 13 دل در کانفیگ‌های مختلف با جدیدترین پردازنده‌های Core i7-8500 یا Core i5-8200Y یا نسل پیشین Core i7-7Y75 یا Core i5-7Y54 قابل سفارش خواهد بود. با توجه به سازگاری با CPU-های قدیمی، به‌نظر می‌رسد که این لپ‌تاپ‌ها نه‌تنها شاسی قبلی را حفظ کرده‌اند؛ بلکه طراحی مادربورد آن‌ها نیز بدون تغییر باقی مانده است.

درست همانند نسل‌های پیشین، مدل‌های پایه‌ی لپ‌تاپ‌های هیبریدی XPS 13 جدید از ۴ گیگابایت رم LPDDR3 با سرعت ۱۸۶۶ مگاهرتز به‌همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی SSD بهره می‌گیرد. در همین حال، مدل‌های رده‌بالاتر با ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR3 با سرعت ۱۸۶۶ مگاهرتز و به‌همراه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت حافظه‌ی SSD قابل سفارش هستند. هر دو کانفیگ مجهز به ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه‌ی داخلی، برای شماره‌ی مدل ۹۳۶۵، نسخه‌های تازه‌ای به‌حساب می‌آیند و سفارش آن‌ها پیش از این امکان‌پذیر نبود.

در زمینه‌ی ارتباطات، لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر XPS 13 2018 همانند قبل از اتصالات بی‌سیم وای‌فای 802.11ac و بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲ بهره می‌گیرند و اتصالات باسیم آن‌ها نیز شامل دو درگاه USB-C نسخه‌ی ۳.۱ و یک درگاه تاندربولت ۳ می‌شود. علاوه‌بر این، لپ‌تاپ‌های جدید دل مجهز به شکاف میکرو SD و جک هدست TRRS نیز هستند.

از آنجایی که ما با نسخه‌هایی به‌روزشده و نه دستگاه‌هایی کاملا جدید سروکار داریم، مشخصه‌های فیزیکی این لپ‌تاپ‌ها از سال ۲۰۱۷ بدون تغییر باقی مانده است. XP3 13 جدید ۱.۲۴ کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن نیز ۱۳.۷ میلی‌متر است. Dell در لپ‌تاپ‌های جدید خود کماکان از باتری ۴۶ وات ساعت استفاده کرده است که به‌گفته‌ی این شرکت تا ۱۵ ساعت دوام می‌آورد.
منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • لپ تاپ,
  • لپ تاپ دل,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 19

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد image ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد 1403/01/22

همچنین نسخه به‌روزشده لپ تاپ 16 اینچی Nitro ایسر نیز معرفی شده که می‌توان آن را با پردازنده نسل فعلی اینتل Core یا AMD خرید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد image دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد 1403/01/21

گوگل دستیار کدنویسی جمنای را با قابلیت‌های کاربردی به اندروید استودیو اضافه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38