خدمات سایت


متن کامل خبر

قطبی: می‌خواهم آینده خوبی برای فوتبال ایران بسازم

آرشیو
قطبی می‌گوید: «ایران در طول تاریخ تنها یک بار در جام جهانی برنده شده است. بنابراین ما در حوزه بین المللی نتایج خوبی نگرفته‌ایم. می‌خواهیم این وضعیت را در جام ملت‌های آسیا تغییر دهیم.»
1389/10/23 06:46:40 ق.ظ

او در حالی این حرف را می‌زند که ایران تنها تیمی است که در سه دوره متوالی قهرمان جام ملت‌های آسیا شده است. با این حساب اگر قرار باشد این ناکامی در میادین بین‌المللی جبران شود، ایران باید در جام جهانی به موفقیت برسد نه در جام ملت‌های آسیا که دومین تیم پرافتخار آن ایران محسوب می‌شود.

سایت AFC گفت‌وگویی را با سرمربی تیم ملی ایران انجام داد و با او در مورد اهدافش پس از رفتن از تیم ملی ایران و همچنین خاطرات قبلی او در ایران صبحت کرد.

قطبی به سایت AFC گفت: «فکر می‌کنم فوتبال ایرانی فراز و نشیب‌های بسیار زیادی در 30 سال گذشته داشته است که اگر به آن نگاه کنید استعدادها و هیجان‌های زیادی را برای بازی کردن می‌بینید اما این احساسات در واقع به یک سیستم تبدیل نشده‌اند تا بازیکنان را بسازند و با آنها یادگیری درست را انجام دهند.»

قطبی ادامه داد: آن شرایطی که باید برای تربیت مربیان با تحصیلات مناسب وجود داشته باشد در نظر گرفته نشده است اما به صورت امیدوار کننده‌ای همانطور که روزنه‌های مختلف برای فوتبال ایران باز می‌شود آنها از تحصیلات و تکنولوژی بیشتری بهره مند می‌شوند که در سراسر جهان وجود دارد و در نتیجه بازیکنان و مربیان جوان ایرانی که در خارج از کشور بازی کرده‌اند می‌توانند تجربه‌های خود را برای کمک به فوتبال ایران به این کشور بیاورند.

وی ادامه داد: ایران در طول تاریخ سه بار در جام جهانی حضور داشته و تنها یکی از بازی‌های رسمی خود را در این رقابت‌ها برده است. بنابراین ما در حوزه بین المللی آن نتایجی را که باید برای موفقیت کسب می‌کرده‌ایم تاکنون بدست نیاورده‌ایم. می‌خواهیم این وضعیت را در جام ملت‌های آسیا تغییر دهیم.

قطبی در حالی این حرف را می‌زند که ایران تنها تیمی است که توانسته در سه دوره متوالی قهرمان جام ملت‌های آسیا شود.

قطبی در مورد بازگشتش پس از 30 سال به ایران هم گفت: این یک احساس بسیار جالب بود که پس از 30 سال که همه چیز را کمی متفاوت دیده بودم به ایران بازگردم. کشور و فرهنگ مردم عوض شده بود حتی در زبان. من تاثیر کوچکی از زبان عربی را در آن می‌دیدم اما با داشتن یک احساس عمیق از ایرانی بودن بلافاصله یک ارتباط خوب را با مردم ایران برقرار کردم و مربی‌گری در بزرگترین تیم باشگاهی ایران، پرسپولیس و همچنین داشتن 18 بازی بدون شکست با این تیم واقعا انرژی بالا و وضعیت بسیار خوبی را برای من بوجود آورده بود و در ادامه رابطه‌ من با مردم ایران عمیق‌تر شد که یکی از عوامل آن این بود که من شیوه‌ی جدیدی از مربی‌گری و شخصیت را به فوتبال ایرانی معرفی کردم. علاوه بر آن پیروز شدن در بازی‌ها احساس بسیار خوشایندی را میان من و ایرانی‌ها ایجاد می‌کرد.

قطبی ادامه داد: این یک موضوع زمان‌گیر است اما من در 21 ماهی که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بوده‌ام سعی کرده‌ام این مسائل را با رییس فدراسیون و کمیته‌های فنی به بحث بگذارم تا بتوانیم از این طریق آینده‌ی فوتبال ایران را بسازیم.اگر شما به فهرست من نگاه کنید می بینید بازیکنانی دارم که در تیم امید حضور دارند. بیشتر مربی‌ها به آنها شانس حضور در میدان را نمی‌دهند اما شیوه من کمی تفاوت دارد. همانطور که سعی می‌کنم تیم ملی کنونی را بسازم به آینده هم فکر می‌کنم. اگرچه پس از جام ملت‌ها دیگر عضوی از تیم نیستم و به ژاپن خواهم رفت اما بدین خاطر که ایران کشوری است که در آن متولد شدم به آن اهمیت می‌دهم و می‌خواهم یک آینده خوب را برای آن بسازم.

منبع : فوتبال3
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1190

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 794

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2566

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2916

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3017

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3178

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3051

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4079