خدمات سایت


متن کامل خبر

تولید ضدعفونی‌کننده‌ ۲۴ ساعته برای اولین بار در کشور

آرشیو
این روزهای سخت که مردم در بیشتر نقاط جهان با دستانی خالی با ویروس کرونا دست به گریبان هستند و تلاش دانشمندان شرکت‌های بین‌المللی دارویی نیز جهت تولید واکسن کرونا تاکنون به نتیجه قطعی نرسیده...
1399/06/04 03:40:36 ب.ظ

این روزهای سخت که مردم در بیشتر نقاط جهان با دستانی خالی با ویروس کرونا دست به گریبان هستند و تلاش دانشمندان شرکت‌های بین‌المللی دارویی نیز جهت تولید واکسن کرونا تاکنون به نتیجه قطعی نرسیده، یک شرکت ایرانی موفق به تولید محصول ضدعفونی‌کننده ۲۴ ساعته برای اولین بار در کشور شده است.

 برای آشنایی با این محصول ضدعفونی‌کننده ۲۴ ساعته و آگاهی از اهمیت ساخت آن، ابتدا لازم است نگاهی بر الگوهای رفتاری مردم و محصولات بهداشتی موجود در دیگر نقاط جهان جهت پیشگیری از ویروس کرونا داشته باشیم.

برای این امر بهتر است با یکی از عوامل بسیار مهمی که این روزها درکنترل بیماری کرونا موثر است یعنی عملکرد میکروارگانیسم‌ها آشنا شویم . میکروارگانسیم‌ها که شامل انواع ویروس، قارچ و باکتری‌ها می‌شود می‌توانند به راحتی از چند ساعت تا چند روز بر روی سطوح زنده بمانند. برخی از آنها از جمله تعدادی از باکتریهای بیماری‌زا حتی قادرند در شرایط ایده‌آل هر ۲۰ دقیقه بر روی سطح تکثیر یابند.

میکروارگانیسم های موجود روی یک سطح می‌توانند به راحتی از طریق تماس افراد آلوده به سطوح یا افراد دیگر منتقل شوند. به این ترتیب یک چرخه انتقال آلودگی وابسته به سطح به جریان می‌افتد. درست مانند جریان این روزها که در انتشار گسترده ویروس کرونا شاهد آن هستیم. از این رو، ضدعفونی کارآمد سطوح به منظور حفظ سلامت افراد جامعه همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

با همه‌گیری ویروس کرونا سازمان‌هایی نظیر بهداشت جهانی WHO و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها CDC،ترکیباتی نظیر الکل و آب ژاول را به عنوان ضدعفونی کننده‌های کارآمد جهت از بین بردن انواع میکروارگانیسم‌ها از جمله ویروس کرونا معرفی کردند. گسترش بیماری کووید-۱۹ و به تبع آن افزایش نگرانی مردم نسبت به میزان سرایت این بیماری، موجب استفاده مداوم مردم از محصولات ضدعفونی کننده شد. به طوری که پس از مدت زمان کوتاهی اثرات جانبی ناشی از مصرف این ترکیبات،  نظیر آلرژیهای پوستی، تنفسی و اختلالات وسواس به معضلات دیگر این روزها تبدیل شده است.

تا جاییکه دکتر خلیل علی محمدزاده از جمله اساتید دانشگاه علوم پزشکی در این رابطه می‌گوید :  وسواس ناشی از کرونا و مراقبت بیش از حد نه تنها در پیشگیری اثربخش نیست بلکه با تضعیف سیستم ایمنی بدن در ایجاد یا تشدید سایر بیماری‌ها موثر است. این استاد دانشگاه در گفتگوی خود تاکید می‌کند احتمال ابتلای افراد به وسواس بر اثر رعایت بیش از حد مسائل بهداشتی ویروس کرونا بسیار زیاد است.

از سوی دیگر با سپری شدن موج اول شیوع ویروس کرونا و از سرگیری بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی، زمان افراد شاغل جهت ضدعفونی منازل نیز کاهش یافت. همچنین بسیاری ازسالن‌های زیبایی، رستورا ن‌ها وفروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرمارکت‌ها مجدداً کار خود را از سر گرفتنه‌اند. همین امر سبب شد تا ضدعفونی صحیح این مراکز به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا به یک معضل جدی و بزرگ تبدیل شود .

مجموعه این مسایل منجر گردیده است تا  تقاضای جهانی  به سمت  محصولات ضدعفونی کننده‌ای باشد که  دارای زمان اثر طولانی‌تری هستند و به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهند که تعداد دفعات استفاده از محصولات ضدعفونی کننده را کاهش دهند.

در همین راستا، برند هوم‌پلاس برای اولین بار در کشور موفق به تولید محصول ضدعفونی‌کننده چند منظوره ۲۴ساعته با فرمولاسیون منحصر به فرد شده است.

این محصول می‌تواند ۹۹.۹ درصد ویروس و باکتری را از بین ببرد و تا ۲۴ ساعت نیز خاصیت آنتی باکتریال خود را حفظ می‌کند.

استفاده از محصول ضدعفونی‌کننده هوم‌پلاس علاوه بر منازل در بیمارستانها و مراکز درمانی که به طور مستمر با آلودگی میکروبی به ویژه ویروسی مواجه می‌شوند و همچنین مراکز تجاری، سالن‌های زیبایی، رستوران‍ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در شرایط کنونی همواره ناگزیر به ضدعفونی مستمر فضاهای خود هستند بسیار کارآمد خواهد بود.
منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • ویروس کرونا,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد image ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد 1402/11/15

پلیس نیویورک سرانجام رباتی را که قرار بود به نظارت در مترو شهر بپردازد، بازنشسته کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد image این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد 1402/10/19

کمپانی Genesis System در خلال رویداد CES 2024 از یک دستگاه عجیب رونمایی کرد که قادر است از رطوبت هوا آب تولید کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168

در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود image در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود 1402/10/11

در روزهایی که ما شاهد آلودگی وحشتناک هوا در شهرهای مختلف کشورمان هستیم آمریکا اعلام کرد که ۴۰ درصد از کل برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 200

فضانورد ایرانی در میان زمین و فضا، کیف ابزار خود را گم کرد! image فضانورد ایرانی در میان زمین و فضا، کیف ابزار خود را گم کرد! 1402/08/14

کیف ابزار یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی تبار ناسا در جریان یک راهپیمایی در بیرون از ایستگاه فضایی بین المللی، گم شد. البته فضانوردان با چنین اتفاقاتی چندان بیگانه نیستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 147

مطالعه جدید: کمبود خواب مداوم با بروز زودرس علائم افسردگی ارتباط دارد image مطالعه جدید: کمبود خواب مداوم با بروز زودرس علائم افسردگی ارتباط دارد 1402/08/02

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد علائم ابتلا به افسردگی در افرادی که به‌صورت مداوم شب‌ها کمتر از 5 ساعت می‌خوابند، زودتر خود را نشان می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 175