خدمات سایت


متن کامل خبر

با بخشنامه جدید تامین اجتماعی دورکاری رسمیت یافت

آرشیو
سازمان تامین اجتماعی بعد از چندین ماه از شیوع ویروس کرونا، شرایط بیمه کارکنان دورکار را در بخشنامه جدیدی اعلام کرده است.
1399/08/21 01:09:25 ب.ظ



سازمان تامین اجتماعی بعد از چندین ماه از شیوع ویروس کرونا، شرایط بیمه کارکنان دورکار را در بخشنامه جدیدی اعلام کرده است. با ابلاغ این بخشنامه چالش کارفرمایان شرکت‌هایی که در آنها دورکاری اجرایی شده در برابر بازرسان این سازمان حل خواهد شد.

در ماه‌های اخیر گلایه‌های زیادی از مدیران شرکت‌ها در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شد که بازرسان سازمان تامین اجتماعی با سر زدن به محل شرکت آنها و عدم حضور کارکنان دورکار، برای آنها چالش ایجاد کرده‌اند. این انتقادات با پیگیری‌های روابط عمومی وزارت کار و دیگر دست اندرکاران مرتبط تا حدی حل می‌شد اما به طور ریشه‌ای برطرف نمی‌شد و هر از گاهی، بازهم چنین مشکلی برای یک مجموعه رخ می‌داد.

با شیوع ویروس کرونا، دولتمردان و بسیاری از کارشناسان بارها و بارها اعلام کردند که شرکت‌ها و ادارات بهتر است به دورکاری روی بیاورند تا از شیوع ویروس جلوگیری شود. این اتفاق در برخی شرکت‌ها رخ داده و اکوسیستم استارتاپی کشور به خاطر زیرساخت‌های فنی موجودی که در اغلب واحدهای آن وجود دارد، پیشتاز دورکاری در این ایام به شمار می‌آید. مشکلات بیمه‌ای کارکنان دورکار هم بیشتر متوجه این قشر می‌شد و حالا بخشنامه جدید سازمان تامین اجتماعی، با پذیرفتن دورکاری و تدوین شرایط آن، این چالش را حل کرده است.

تامین اجتماعی طی بخشنامه‌ای اعلام کرد کارگاه‌هایی که تاکنون اقدام به ارسال لیست بیمه کارکنان خود می‌کردند؛ اما طی سال‌ جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و با اجرای سیاست‌های دورکاری تعطیل بوده‌اند یا با نیمی از افراد خود فعالیت می‌کردند در صورتی که حداقل یک ماه برای افراد خود پیش از ابلاغ این بخشنامه بیمه پرداخت کرده‌ باشند می‌توانند بدون بازرسی بازرس بیمه همچنان اقدام به ارسال لیست بیمه کنند و دیگر نیازی به بازرسی نخواهد بود.



در این بخشنامه تاکید شده که بازرسان بیمه نیز می‌توانند از کارفرما لیست اسامی دورکار را بگیرند و آنها را به عنوان بیمه شده تامین اجتماعی در لیست بیمه‌شدگان قرار دهند و تنها کافیست که ذکر کنند شخص مذکور «دورکار» بوده است.

مقرراتی که سازمان تامین اجتماعی منتشر ساخته به کارگاه‌هایی مرتبط است که بیش از ۵ نفر نیرو دارند و از آنجایی که برخی تیم‌های استارتاپی بسیار کوچک هستند و تعداد افراد فعال در آن شاید به این میزان نرسد، احتمالا کماکان با چالش‌هایی در آینده روبرو خواهند بود.

ناگفته نماند در این بخشنامه سازمان تامین اجتماعی تاکید کرده که حقوق و مزایای اشخاص دورکار مانند شاغلان حاضر در کارگاه است. همچنین مرکز فناوری اطلاعات سازمان تامین اجتماعی نیز به دستور ریاست این سازمان ماموریت پیدا کرده تا تمهیدات لازم برای اجرایی شدن آیین نامه جدید را فراهم کند و سیستم‌های مکانیزه مورد نیاز را راه‌اندازی نماید.
منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • تامین اجتماعی,
  • دورکاری,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 68

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 140

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 334

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 325

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 367

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 334

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 207