خدمات سایت


متن کامل خبر

احتمال افزایش 20 درصدی تعرفه بیمه شخص ثالث

آرشیو
پس از گذشت 25 ماه از ابلاغ قانون جدید بیمه شخص ثالث، هنوز دولت درمورد آیین‌نامه تعرفه اين بیمه اظهارنظری ندارد، اما بیمه مرکزی ایران در راستای حل اختلاف‌نظر میان بیمه‌گران با ذی‌نفعان بیمه شخص ثالث، شرایط عمومی یا همان چگونگی اجرای این قانون را تدوین کرده و به گفته فرشباف ماهریان این شرایط به زودی ابلاغ خواهد شد.
1389/07/24 02:39:44 ب.ظ

رییس کل بیمه مرکزی ایران در این خصوص به دنیای‌اقتصاد گفت: آیین‌نامه اصلاح تعرفه بیمه شخص ثالث هنوز منتظر نظر هیات دولت است و شرایط عمومی بیمه نامه فوق تنها نوع رفتار شرکت‌هاي بیمه در مقابل قانون جدید شخص ثالث را شفاف مي‌کند.

او در پاسخ به پرسش دنیای‌اقتصاد مبنی بر اینکه آيا گفته يك منبع آگاه که دولت با افزایش 20درصدی تعرفه بیمه شخص ثالث موافقت کرده و به زودی آن را ابلاغ مي‌کند درست است؟» تنها گفت: در این مورد چیزی نمی‌دانم و از تصمیم دولت در این خصوص خبری ندارم.

این درحالی است که عدم اجرای تمامی مفاد قانون بیمه شخص ثالث از 20 شهریور سال 87 (ابلاغ قانون جدید بیمه شخص ثالث) محل مناقشه شرکت‌هاي بیمه با نهادهای ناظر شده است.

درحالی بیمه‌گران مکلف به اجرای قانون جدید بیمه شخص ثالث شدند که همگی و در راس آنان شورای عالی بیمه بر اینکه قانون جدید با تثبیت تعرفه امکان‌پذیر نیست و اجرای کامل قانون و ایفای تعهدات اضافی منوط به اصلاح آیین‌نامه اجرایی آن در هیات دولت و تصویب افزایش تعرفه بیمه‌نامه شخص ثالث است؛ موافق بودند.

کمیته‌ای متشکل از کارشناسان بیمه به ویژه بیمه‌هاي اتومبیل تشکیل و پیشنهادهاي صنعت بیمه برای اجرای قانون جدید پس از تصویب به هیات دولت ارائه شد. نکته طلایی پیش‌نویس مذکور افزایش 30 درصد تعرفه برای خودروهای سنگین و 40 درصد برای خودروهای سبک بود.

هیات دولت تاکنون پاسخی مبنی بر قبول یا رد پیش‌نویس آیین نامه بیمه شخص ثالث نداده است، اما همین مساله موجب شد تا مشکلات و شکایاتی از سوی بیمه گذاران و ذی‌نفعان بیمه شخص ثالث به بیمه مرکزی برسد .

جواد فرشباف ماهریان در گفت‌وگو با مهر درباره نارضایتی مردم در دریافت خسارت‌هاي بیمه شخص ثالث از شرکت‌هاي بیمه گفت: رسیدگی به شکایت‌هاي مطرح شده در این زمینه در دستور کار شورای‌عالی بیمه و بیمه مرکزی قرار دارد و با تدوین و ابلاغ شرایط عمومی این بیمه‌نامه، چارچوب‌ها و حقوق مردم شفاف‌تر شده و شرکت‌هاي بیمه ملزم به رعایت دقیق حقوق مردم خواهند شد.

فرشباف ماهریان قانون بیمه شخص ثالث در ایران را از مترقی‌ترین قوانین بیمه شخص ثالث در تمام دنیا ذکر کرده است.

قانون جدید بیمه شخص ثالث، در نوع خود با توجه به توسعه پوشش‌هاي بیمه‌ای و حمایت بیشتر از حقوق زیان‌دیدگان، در مقایسه با قانون قبلی بسیار مثبت و موثر توصیف شده است، تمام خسارت ديدگان تحت پوشش بيمه قرار مي‌گيرند، حذف مرحله مراجعه به دادگاه براي دريافت خسارت، الزام خريد بيمه‌نامه‌ كامل در ماه حرام، پرداخت توامان هزينه‌هاي درماني و ديه، پرداخت خسارت به اقوام درجه يك مصدوم در تصادفات، پرداخت خسارات بيش از يك ديه كامل، تامين منابع كافي براي صندوق تامين خسارت‌هاي بدني، پرداخت 50 درصد ديه در اولين روز حادثه، پرداخت ديه كامل به زنان و اقليت‌هاي مذهبي، برخورد با رانندگان حادثه ساز ازجمله این مزیت‌ها است.

برخی از کارشناسان بیمه از قانون جدید به منزله یک منوی کامل از تمامی غذاهای موجود در رستورانی که به قیمت غذای روز ارائه مي‌شود نام مي‌برند؛ آنها امیدواربودند تعرفه بیمه شخص ثالث متناسب با مسوولیت‌هاي جدیدی که قانون برای این شرکت‌ها پیش‌بینی کرده است، افزایش ‌یابد.

بيمه شخص ثالث سال‌ها در توليد حق بيمه و خسارات پرداختي بیشترین سهم را از بازار داشت و اجراي قانون جديد شخص ثالث دامنه خسارات پرداختي را وسيع‌تر كرد. قانون جديد بيمه شخص ثالث در سال 87 درحالی تصويب شد كه شركت‌هاي بيمه در سال مالی 86 از محل بيمه‌نامه شخص ثالث 360 ميليارد تومان زيان كرده بودند.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 182

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 73

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ image اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ 1402/12/07

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: موضوع افزایش تعرفه باند پهن یا دیتا برای بخش ثابت و سیار بوده که در بخش سیار زودتر بارگذاری کردند اما اپراتورهای ثابت‌ بعد از اپراتورهای سیار اقدام کردند که بین ۳۰ تا ۳۴ درصد است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

قیمت انواع سشوار image قیمت انواع سشوار 1402/12/02

بر اساس قیمت سشوار کرونر مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است این در حالیست که قیمت سشوار جی اچ دی مبلغ ۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 78