خدمات سایت


متن کامل خبر

کاربران Go SMS Pro مراقب فایل‌های خود باشند

آرشیو
محققان Trustwave موفق به کشف باگی در Go SMS Pro شدند که فایل‌های ارسالی این اپلیکیشن را در معرض خطر قرار می‌دهد.
1399/09/01 12:40:08 ب.ظ

امنیت اطلاعات و فایل‌ها، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین حقوق کاربران دنیای فناوری است. تاکنون بارها وجود باگ‌ امنیتی باعث نفوذ مهاجمان به حساب کاربران و به دست آوردن اطلاعات شخصی آن‌ها شده است. داشتن رمز عبور قدرتمند یکی از مهم‌ترین بخش‌های امنیت فضای مجازی است؛ اما زمانی‌که دیتابیس نرم‌افزاری که کاربران در حال استفاده از آن هستند به دلیل وجود باگ مورد حمله‌ی سودجویان قرار می‌گیرد، مسئله پیچیده‌تر می‌شود. اخیرا گزارشی در فضای مجازی از برنامه‌ی اندرویدی Go SMS Pro منتشر شده است که از مشکل امنیتی آن خبر می‌دهد.

زمانی ‌که صحبت از اپلیکیشن‌ اندرویدی شخص ثالث می‌شود، Go SMS Pro یکی از معروف‌ترین گزینه‌هایی است که تاکنون توسعه یافته و طرفداران زیادی دارد. همان‌طور که در فهرست گوگل پلی استور دیده می‌شود، این اپلیکیشن موفق شده است به تعداد نصب بی‌نظیر ۱۰۰ میلیون برسد. به دلیل تعداد نصب بسیار زیاد، Go SMS Pro اکنون به‌عنوان پلتفرم جایگزین اپلیکیشن اصلی اندروید برای ارسال و دریافت پیام شناخته می‌شود؛ اما متأسفانه محققان امنیتی یک نقص امنیتی بزرگ در این برنامه کشف کرده‌اند که می‌تواند امنیت کاربران آن را به خطر بیندازد.

خبرگزاری فناوری TechCrunch در وب‌سایت خود گزارشی بر اساس تحقیقات انجام‌شده توسط Trustwave منتشر کرده است که نشان می‌دهد میلیون‌ها کاربر Go SMS Pro در برابر سرقت فایل‌ آسیب‌‌پذیر هستند؛ این حقیقت اصلا نمی‌تواند مسئله‌ی خوبی برای کاربران و توسعه‌دهندگان باشد.

این برنامه به کاربران امکان می‌دهد عکس‌، فیلم‌ و سایر فایل‌ها را به‌صورت آدرس وب به اشتراک بگذارند تا کسانی که حتی این برنامه را ندارند، با کمک لینک به‌راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. محققان امنیتی در Trustwave دریافتند که این پیوندها، پی‌در‌پی (Sequential) هستند. این بدان معنی است که هر کسی که یک آدرس وب را می‌داند، می‌تواند دیگر گزینه‌ها را پیش‌بینی و بدون رضایت کاربران، به فایل‌های ذخیره‌شده دسترسی پیدا کند. باگ نرم‌افزاری مذکور می‌‌‌تواند باعث فاش شدن فایل‌هایی شود که کاربران ازطریق لینک برای یکدیگر ارسال کرده‌اند.

البته این همه‌ی ماجرا نیست. کارل سیگلر، مدیر ارشد تحقیقات امنیتی در Trustwave، به TechCrunch گفت:

    یک مهاجم می‌تواند اسکریپت‌هایی تولید کند که توانایی ایجاد یک شبکه گسترده و پرتاب آن روی تمام فایل‌های ذخیره‌شده در فضای ابری دارند.

دقیقا با همین روش می‌توان بسیاری از فایل‌های منتشرشده در فضای ابری این پیام‌رسان شخص ثالث را بدون اجازه‌ی کاربران به‌ دست آورد. این ضعف در نسخه ۷٫۹۱ برنامه Go SMS Pro کشف شد. در حال‌ حاضر جدیدترین نسخه‌ی این برنامه ۷٫۹۳ است و آخرین به‌روزرسانی آن در ۱۸ نوامبر عرضه شده. بااین‌حال  Trustwave معتقد است این آسیب‌پذیری احتمالاً بر نسخه‌های قبلی و همچنین بعدی تأثیر می‌گذارد. بعضی از خبرگزاری‌ها، یافته‌های Trustwave را تأیید کرد‌ه‌اند و این مسئله نشان‌دهنده‌ی مهم بودن این نقص امنیتی و در خطر قرار گرفتن فایل‌های ارسال‌شده توسط کاربران است.

این شرکت امنیتی یافته‌های خود درباره‌ باگ امنیتی Go SMS Pro را در ماه آگوست با سازنده‌ی برنامه در میان گذاشت و به او ۹۰ روز برای برطرف کردن مشکل فرصت داد؛ اما پس از پایان مهلت قانونی و منتشر نشدن خبری توسط توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن در مورد رفع باگ، محققان Trustwave یافته‌های خود را علنی کردند.

درنتیجه اگر از Go SMS Pro استفاده می‌کنید، هنوز احتمال دارد که در معرض خطر قرار بگیرید. شاید بهتر باشد به‌طور موقت و تا زمانی‌که این مشکل رفع شود، از یک پیام‌رسان دیگر استفاده کنید. حفظ امنیت مجازی کاربران یکی از اصلی‌ترین وظایف تولیدکنندگان اپلیکیشن‌ها است؛ اما توسعه‌دهندگان این پیام‌رسان شخص ثالث نه‌تنها پس از متوجه شدن باگ یادشده مطلبی درباره‌ی آن منتشر نکرده‌اند، بلکه به ‌نظر می‌رسد آن را رفع نکرده باشند.
منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • هک,
  • Go SMS Pro,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 10

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 13

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 23

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55