خدمات سایت


متن کامل خبر

شیائومی احتمالا اولین مشتری حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ خواهد بود

آرشیو
گفته می‌شود یک مدل گوشی‌ هوشمند شیائومی به حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ مجهز خواهد شد؛ البته هنوز مشخص نیست کدام‌ محصول شرکت چینی خواهد بود.
1400/02/07 12:01:43 ب.ظ

اگر به یاد داشته باشید، سامسونگ حسگری از سری ISOCELL معرفی کرد که رزولوشن آن از ۱۰۰ مگاپیکسل می‌گذرد و شیائومی اولین شرکتی بود که این حسگر را روی گوشی هوشمند استفاده کرد. بر اساس گزارش‌ها، سامسونگ روی حسگری با رزولوشن ۲۰۰ مگاپیکسل کار می‌کند و شیائومی باز هم اولین مشتری برای به کار گرفتن آن خواهد بود.

GSMArena گزارش می‌دهد که حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ از مشخصات سخت‌افزاری بسیار جالبی بهره می‌برد؛ برای مثال، افشاگری با نام کاربری Ice Universe مدعی شده است که سایز پیکسل حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ به ۰٫۶۴ میکرومتر می‌رسد که  کوچک‌ترین مقدار در میان حسگرهای عرضه‌شده برای گوشی‌ هوشمند و گجت‌های قابل‌حمل است.

در گزارش‌های قبلی گفته شد که اندازه‌ی حسگر جدید سامسونگ ۱/۱.۳۷ اینچ و در مقایسه با مدل GN2 (۱/۱.۱۲ اینچ)، کوچک‌تر است ابعاد حسگر ۲۰۰ مگاپیکسل سامسونگ تقریباً برابر حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی HM3 (سایز حسگر ۱/۱.۳۳ اینچ، سایز پیکسل ۰٫۸ میکرومتر) است.

طبق این گزارش، انتظار می‌رفت ZTE اکسون ۳۰ اولین گوشی هوشمندی باشد که حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ را به همراه خواهد داشت؛ اما با انتشار گزارش‌های جدید، احتمال صحت این خبر کاهش یافت. البته همچنان می‌توان به اطلاعات گزارش قبلی استناد کرد.

حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ می‌تواند با ادغام چهار پیکسل در یک پیکسل، رزولوشن تصویر ثبت‌شده را به ۵۰ مگاپیکسل کاهش بدهد و درنتیجه حجم تصویر ثبت‌شده کاهش یابد و فضای کمتری در حافظه  اشغال کند. سایز پیکسل مؤثر حسگر ۱٫۲۸ میکرومتر عنوان شده است و حتی امکان ادغام نرم‌افزاری ۱۶ پیکسل در ۱ پیکسل وجود دارد تا رزولوشن نهایی تصویر به ۱۲٫۵ مگاپیکسل کاهش یابد.

البته، باید صبر کرد و دید آیا اطلاعات منتشرشده، توسط مقامات رسمی سامسونگ تأیید خواهد شد یا خیر. مدل‌های فعلی حسگرهای ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ دارای قابلیت بزرگ‌نمایی دیجیتال ۲ و ۳ برابر به‌صورت نیتیو و بدون افت کیفیت هستند؛ بنابراین دور از انتظار نیست که مدل ۲۰۰ مگاپیکسلی بتواند از بزرگ‌نمایی دیجیتال با نرخ بالاتری برخوردار باشد.

نکتهٔ دیگری که اهمیت فراوانی دارد فرمت‌هایی است که حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ می‌تواند فیلم‌برداری کند. در حال حاضر برای ضبط ویدئو در فرمت ‍16K به حسگری با رزولوشن ۱۳۳ مگاپیکسل نیاز است؛ اما پردازنده‌های فعلی قادر به پردازش چنین فرمتی نیستند. در واقع توانمندترین تراشه‌های بازار حتی از پس پردازش 8K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه برنمی‌آیند و می‌توان گفت هنوز سال‌ها تا عرضهٔ پردازنده‌ای با توانایی پردازش فرمت 16K فاصله داریم.

سؤال دیگری که وجود دارد، ابعاد فیزیکی حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ است. اصولاً چنین حسگری باید از پیکسل‌های بسیار کوچکی استفاده کند؛ در غیر این صورت با حسگری بسیار بزرگ مواجه خواهیم شد که برآمدگی قابل‌ توجهی نسبت به پنل پشتی دارد. چنین اتفاقی با حسگر GN2 در شیائومی می ۱۱ اولترا رخ داده است.

درهرصورت برای نتیجه گرفتن بسیار زود است و باید صبر کرد و دید چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. در حال حاضر حتی مشخص نیست کدام‌یک از گوشی‌های هوشمند شیائومی از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسل سامسونگ استفاده خواهد کرد؛ اما دور از انتظار نیست که یکی از پرچم‌داران این شرکت چینی باشد.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • سامسونگ,
  • شیائومی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 22

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 23

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 22

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 70