خدمات سایت


متن کامل خبر

Omnivision اولین دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی موبایلی خود را معرفی کرد

آرشیو
Omnivision در CES ۲۰۲۲ از برخی محصولات جدید از جمله اولین نسل دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی موبایلی خود رونمایی کرد.
1400/10/19 11:12:36 ق.ظ

Omnivision در رویداد CES ۲۰۲۲ جدیدترین دستاوردهای خود را که قرار است در نسل بعدی گوشی‌های هوشمند، وب‌کم‌ها، هدست‌های واقعیت مجازی و سایر دستگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد، رونمایی کرد.

به گزارش دیجیتال ترندز، شاید قابل‌توجه‌ترین محصول معرفی‌شده توسط Omnivision، دوربین جدید این شرکت موسوم به OVBOB باشد که مخصوص گوشی‌های هوشمند توسعه داده شده است. این دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی است و Omnivision برای تولید آن، کوچک‌ترین پیکسل‌های جهان را ساخته است که ابعاد هرکدام فقط ۰٫۶۱ میکرون است. این شرکت در تولید این دوربین از آرایه‌ی فیلتر رنگی ۱۶ سلولی برای افزایش پیش‌نمایش و کیفیت ویدئو و همچنین سیستم تشخیص ۱۰۰ درصد چهار فاز برای بهبود عملکرد فوکوس خودکار یکپارچه بهره گرفته است.

انتظار می‌رود اولین دسته از گوشی‌های هوشمند مجهز به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی Omnivision در سال ۲۰۲۲ عرضه شوند، اگرچه هنوز نمی‌دانیم کدام شرکت‌ها از این دوربین جدید در محصولات خود استفاده خواهند کرد. Omnivision در گفت‌وگو با دیجیتال ترندز اعلام کرده که دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی این شرکت برای دستگاه‌های پرچم‌دار در‌ نظر گرفته شده است، بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که این دوربین در همه‌ی گوشی‌های هوشمند رده‌بالای بعدی بازار از جمله پرچم‌داران سامسونگ، شیائومی، هواوی، موتورولا و سایر شرکت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
Omnivision همچنین در‌ حال ایجاد فناوری صفحه‌نمایش جدید و بهبودیافته است. این شرکت در‌ حال ساخت درایور لمسی TD4377 است که نرخ پاسخ‌گویی دستورها لمسی را در وضوح 1080p و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز بهبود می‌دهد. به‌‌ نظر می‌رسد درایور TD4377 برای درک دستورها لمسی نسبت به سایر رابط‌های مخصوص نمایشگرها از نرخ‌ تأخیر کم‌تری بهره می‌برد.

وب‌کم و هدست‌های واقعیت مجازی باکیفیت‌تر

دوربین جالب دیگری که Omnivision معرفی کرده، وب‌کم OV02C است که درواقع اولین دوربین ۱٫۷ اینچی دو مگاپیکسلی برای ثبت ویدئوهای Full HD محسوب می‌شود. با توجه به ابعاد کوچک OV02C می‌توان از این دوربین در فضاهای بسیار کوچک مثل قاب‌های بسیار نازک لپ‌تاپ‌های مدرن استفاده کرد؛ بدین ترتیب می‌توان ضمن حفظ ضخامت کم لپ‌تاپ‌های جدید، از کیفیت نسبتاً بالای این وب‌کم بهره گرفت. شرکت دل اعلام کرده این دوربین را در نسل بعدی لپ‌تاپ‌های Latitude به‌خصوص Latitude 5000، 7000 و 9000 مورد استفاده قرار خواهد داد. امیدواریم این دوربین به کیفیت نسبتاً پایین وب‌کم‌های لپ‌تاپ‌ها پایان دهد.

OCOTA اولین دوربین ردیابی چشم با حسگر نورپردازی پشت کاملاً یکپارچه (BSI) است که در‌ حوزه‌ی واقعیت مجازی (VR) مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این دوربین در‌ حال‌ حاضر کوچک‌ترین ماژول دوربین ردیابی چشم در جهان محسوب می‌شود. Omnivision در توسعه‌ی OCOTA با Tobii که یکی از شرکت‌های مهم فناوری ردیابی چشم است، همکاری کرده است. این دوربین پیامدهای بزرگی برای واقعیت مجازی و همچنین برنامه‌های واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی به ارمغان خواهد آورد.

بهبود خانه‌های هوشمند

Omnivisian از محصولات دیگری نیز رونمایی کرده است که از‌ جمله می‌توان به دوربین امنیتی جدید این شرکت اشاره کرد؛ دوربینی که با همکاری Ajax Systems طراحی شده و از حسگر HDR بسیار کم‌مصرفی بهره می‌برد که برای شرایط کم‌نور، سرعت بوت بالا و درجه‌ی بالایی از استقلال برای استفاده در مناطق دوردست طراحی شده است. Omnivisian همچنین دوربین‌های جدیدی برای استفاده در خودروها طراحی کرده که می‌توان از آن‌ها برای دید فراگیر، آینه‌های الکترونیکی و نظارت بر رفتار راننده استفاده کرد.

نکته‌ی اصلی این است که Omnivisian برای افزودن قابلیت‌های جدید و بی‌سابقه به طیف وسیعی از دستگاه‌ها، مرزهای تصویربرداری الکترونیکی را روبه‌جلو برده است. بدین ترتیب می‌توان گفت محصولات این شرکت در بسیاری از جنبه‌های زندگی دیجیتال ما مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • CES ۲۰۲۲,
  • Omnivision,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 14

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 16

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 26

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 23

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55