خدمات سایت


متن کامل خبر

چگونه از نسخه بتای iOS 15 به iOS 14 بازگردیم؟

آرشیو
اگر از باگ‌های موجود در نسخه بتای iOS 15 به‌ستوه آمده‌اید، با روش ارائه‌شده در این مطلب به نسخه پایدار iOS 14 می‌توانید بازگردید.
1400/04/08 11:21:30 ق.ظ

اگر برای تجربه‌ ویژگی‌های جدید سیستم عامل موبایل اپل ریسک نصب نسخه بتای iOS 15 یا iPadOS 15 را به جان خریده‌اید و اکنون به هر دلیلی می‌خواهید به نسخه پایدارتر قبلی، یعنی iOS 14 بازگردید یا به‌اصطلاح داونگرید کنید، این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

توجه: اگر قبلا نسخه بتای watchOS 8 را روی اپل واچی سینک‌شده با آیفونی دارای نسخه بتای iOS 15 نصب کرده‌اید، با تغییر نسخه آیفون خود به iOS 14، دیگر نمی‌توانید کاملا از آن اپل واچ استفاده کنید.


بازگشت از نسخه بتای iOS 15 به iOS 14 با مک یا پی سی



با بازگشت فوری از نسخه بتای iOS 15، باید تمامی اطلاعاتتان را از آیفون یا آیپد پاک و بازگردانی (restore) کنید. با این کار، بعد از بازگشت به iOS 14 دیگر نمی‌توانید از بک‌آپ قبلی‌تان در iOS 15 استفاده کنید، اما به‌طور طبیعی می‌توانید از بک‌آپ قبلی خود در iOS 14 بهره ببرید. خوشبختانه با حجم دیتایی که آیکلاد از اکثر برنامه‌ها ذخیره می‌کند، دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

راه جایگزین نیز این است:

Setting > General > VPN & Device Management > iOS 15 Beta Profile > Remove Profile

بااین‌حال، این کار شما را به نسخه ۱۴ برنخواهد گرداند.


بازگرداندن سریع آیفون یا آیپد از نسخه بتای iOS 15

    اول از همه از این مسیر از اجرای آخرین نسخه مک او اس روی سیستم خود مطمئن شوید: Apple Logo > About This Mac > Software Update.
    آیفون یا آیپد خود را ازطریق کابل لایتنیگ یا USB-C به مک یا پی سی متصل کنید.
    از فهرست زیر مسیر مناسب دستگاهتان را برای رفتن به حالت ریکاوری انتخاب کنید. اگر درست انتخاب کرده باشید، آیکون کامپیوتر و کابل لایتنینگی مشاهده خواهید کرد.
        برای آیپد پرو با تشخیص چهره: دکمه‌ زیادکردن صدا را فشار دهید و سریع رها کنید. سپس دکمه کم‌کردن صدا را فشار دهید و دوباره سریع رها کنید. دکمه بالایی را فشار دهید و نگه دارید تا زمانی‌که دستگاهتان شروع به ری‌استارت‌شدن کند. همچنان دکمه بالا را نگه دارید تا دستگاه وارد حالت ریکاوری شود.
        برای آیفون نسخه ۸ یا جدیدتر: دکمه‌‌ی زیادکردن صدا را فشار دهید و سریع رها کنید. سپس دکمه کم‌کردن صدا را فشار دهید و بازهم سریع رها کنید. درادامه، دکمه کناری را فشار دهید و نگه دارید تا زمانی‌که صفحه ریکاوری نمایش داده شود.
        برای آیفون 7 و 7plus یا آیپاد تاچ (نسل هفتم): دکمه کم‌کردن صدا و دکمه Sleep را هم‌زمان فشار دهید و با دیدن لوگو اپل انگشتتان را رها نکنید. به فشردن هر دو دکمه تا زمانی ادامه دهید که صفحه ریکاوری نمایش داده شود.
        برای آیفون 6s و قبل‌تر از آن و آیپد با دکمه Home یا آیپاد تاچ (نسل ششم یا قبل‌تر): دکمه Sleep و Home را هم‌زمان فشار دهید و با دیدن لوگو اپل انگشتتان را رها نکنید. به فشردن هر دو دکمه تا زمانی ادامه دهید که صفحه ریکاوری نمایش داده شود.
    وقتی گزینه‌های Restore و Update را روی مک یا پی سی خود مشاهده کردید، Restore را انتخاب کنید. با این کار، آخرین نسخه غیربتای iOS روی دستگاهتان نصب خواهد شد.
    وقتی پیام نیاز به به‌روزرسانی نمایش داده شد، گزینه Install را برای بازگردانی دستگاهتان انتخاب کنید.

بعد از اتمام این مراحل، می‌توانید بک‌آپ قبلی خود را از مک یا پی‌سی یا آیکلاد بازگردانی کنید یا کلا از آیفون یا آیپدتان به‌عنوان دستگاهی جدید استفاده کنید.

مراحل کلی کار در آیفون و مک به‌شکل زیر است:

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • اپل,
  • iOS 15,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پوکو X6 Neo با دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمت 240 دلاری معرفی شد image پوکو X6 Neo با دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمت 240 دلاری معرفی شد 1402/12/23

پوکو X6 Neo از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و به پردازنده دایمنسیتی 6080 مدیاتک مجهز است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 103

بخشی از مشخصات فنی شیائومی میکس فولد 4 فاش شد image بخشی از مشخصات فنی شیائومی میکس فولد 4 فاش شد 1402/12/23

این گوشی احتمالاً در نمایشگر داخلی چین‌خوردگی کمتری خواهد داشت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 95

تاریخ معرفی رسمی گوشی پوکو X۶ نئو مشخص شد image تاریخ معرفی رسمی گوشی پوکو X۶ نئو مشخص شد 1402/12/20

گوشی جدید پوکو شاید همان ردمی نوت ۱۳R پرو باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

اپلیکیشن اینستاگرام از نظر میزان دانلود، تیک‌تاک را پشت‌سر گذاشت image اپلیکیشن اینستاگرام از نظر میزان دانلود، تیک‌تاک را پشت‌سر گذاشت 1402/12/19

در بین سال‌های 2018 تا 2022، رتبه اول در اختیار تیک‌تاک بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

مشخصات و قیمت ایسوس ذن‌فون 11 اولترا فاش شد image مشخصات و قیمت ایسوس ذن‌فون 11 اولترا فاش شد 1402/12/19

ایسوس ذن‌فون 11 اولترا به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

۲ مشکل امنیتی بزرگ در آیفون؛ آپدیت iOS 17.4 را همین حالا نصب کنید image ۲ مشکل امنیتی بزرگ در آیفون؛ آپدیت iOS 17.4 را همین حالا نصب کنید 1402/12/16

اپل با انتشار iOS 17.4 و iPadOS 17.4 دو آسیب‌پذیری امنیتی مهم را در این سیستم‌های عامل برطرف کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

آپدیت وان یو آی ۶.۱ سامسونگ برای این گوشی ها منتشر می‌شود + تاریخ عرضه image آپدیت وان یو آی ۶.۱ سامسونگ برای این گوشی ها منتشر می‌شود + تاریخ عرضه 1402/12/09

اگر یکی از گوشی های معرفی شده در این متن را در اختیار دارید، به‌زودی آپدیت وان یو آی ۶.۱ سامسونگ را دریافت خواهید کرد. اطلاعات تکمیلی را در ادامه مطالعه فرمایید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

آنر اولین گوشی تاشوی عمودی خود را در سال 2024 عرضه خواهد کرد image آنر اولین گوشی تاشوی عمودی خود را در سال 2024 عرضه خواهد کرد 1402/12/09

آنر قصد دارد در این گوشی از قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز استفاده کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

قیمت روز موبایل آیفون، سامسونگ و شیائومی image قیمت روز موبایل آیفون، سامسونگ و شیائومی 1402/12/05

در این گزارش به بررسی آخرین قیمت گوشی‌های موبایل در بازار پرداخته‌ایم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

برخی کاربران از وجود مشکلات ادامه‌دار بلوتوث در سری آیفون 15 خبر می‌دهند image برخی کاربران از وجود مشکلات ادامه‌دار بلوتوث در سری آیفون 15 خبر می‌دهند 1402/12/05

با وجود آپدیت به iOS 17.3.1، این مشکل هنوز پابرجاست.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38