خدمات سایت


متن کامل خبر

شورولت COPO کامارو مدل ۲۰۲۲ با پیشرانه ۹٫۴ لیتری و تیراژ نامحدود معرفی شد

آرشیو
شورولت از مدل سفارشی COPO کامارو برای سال ۲۰۲۲ رونمایی کرد که با پیشرانه‌ی بزرگ و قدرتمند ۹٫۴ لیتری و تیراژ نامحدود برای مشتریان به بازار عرضه خواهد شد.
1400/05/13 10:44:17 ق.ظ

شورولت در سال ۲۰۱۲ مدل سفارشی COPO کامارو را به بازار عرضه کرد؛ اما امسال به دو دلیل شرایط فرق می‌کند. در ابتدا، پیشرانه‌‌ای قدرتمند با بلوک بزرگ برای اولین بار در این خودرو ارائه شده است. دوم اینکه هیچ محدودیتی در تولید وجود ندارد؛ بنابراین هر کسی که بخواهد، می‌تواند نسخه‌ی COPO را خریداری کند. به گزارش موتوروان، کارشناسان می‌گویند دلیل برداشتن محدودیت تولید احتمالا نزدیک شدن کامارو به پایان خط باشد.

رانندگان درگ همه چیز را درباره‌ی نسخه‌ی COPO می‌دانند؛ اما برای بقیه که نمی‌دانند، در اینجا خلاصه‌ای ارائه می‌شود. در سال ۱۹۶۹، چند نمایندگی شورولت از سیستم سفارش تولید دفتر مرکزی (COPO) این خودروساز برای سفارش ویژه کاماروهای دارای آپشن‌ و پیشرانه‌هایی استفاده کردند که معمولاً افراد نمی‌توانستند آن‌ها را تهیه کنند. ۶۹ خودرو در آن سال (و تنها در همان سال و به همان تعداد) ساخته شد؛ اما شورولت در سال ۲۰۱۲ نسخه‌ی COPO کامارو را به‌عنوان مدل مخصوص درگ (که قطعاً برای رانندگی در خیابان قانونی نیست) احیا کرد.

برای سال ۲۰۲۲، آپشن‌های پیشرانه شامل پیشرانه‌ی خورجینی هشت سیلندر ۹٫۴ لیتری شورولت است. این اولین باری خواهد بود که چنین بلوک سیلندر COPO بزرگی کامارو مدرن را تزئین می‌کند. دوست داریم به شما بگوییم این پیشرانه چقدر قدرت تولید می‌کند؛ اما مسئولان شورولت می‌‌گویند رقم دقیق هنوز توسط انجمن ملی Hot Rod (NHRA) تأیید نشده است. البته با مرور قدرت پیشرانه‌های موجود جنرال موتورز، درمی‌یابیم که پیشرانه‌ای با حجم ۹٫۴ لیتری در انواع مختلف، از ۶۲۱ تا نزدیک به ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ بنابراین قدرت این پیشرانه احتمالاً جایی در همین محدوده قرار می‌گیرد.

اگر این آمار به COPO منتقل شود، پیشرانه‌ی بزرگ کامارو بالاتر از پیشرانه ۵٫۷ لیتری خورجینی هشت سیلندر با قدرت ۵۸۰ اسب بخار قرار می‌گیرد. پیشرانه تنفس طبیعی خورجینی هشت سیلندر ۷ لیتری با قدرت ۴۷۰ اسب بخار نیز در دسترس است.

شورولت با احترام به مدل اولیه COPO کامارو در سال ۱۹۶۹، هر سال فقط ۶۹ نمونه می‌سازد؛ اما برای سال ۲۰۲۲ چنین کاری نخواهد کرد. اکنون خودروساز آمریکایی به تعداد سفارش‌های COPO آن را بدون محدودیت تولید می‌کند. از زمان عرضه‌ی نسخه‌ی مدرن در سال ۲۰۱۲، کمتر از ۷۰۰ دستگاه COPO کامارو ساخته شده است؛ اما با برداشته شدن محدودیت تولید، خودروها (تا زمان اتمام سفارش‌ها) به ترتیب اولویت مونتاژ می‌‌شوند. قیمت COPO کامارو ۲۰۲۲ با پیشرانه‌ی بزرگ و قدرتمند از ۱۰۵ هزار دلار شروع می‌شود.

بد نیست کمی عمیق‌‌تر به شیوه‌ی مدیریت تولید محصولات شورولت و به‌خصوص کامارو نگاه کنیم. فروش مدل تولیدی کامارو ناچیز است و از مدت‌ها قبل زمزمه‌های توقف تولید این خودروی عضلانی به گوش می‌رسد. همچنین تولید کامارو تقریباً در نسل فعلی به پایان می‌رسد؛ اما تولید مدل سال گذشته هنوز نامشخص باقی مانده است. پیش از این شنیده‌ایم که سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۶ مدل‌هایی از کامارو به بازار عرضه خواهند شد؛ اما با توجه به این‌‌که شورولت برای سال ۲۰۲۲ محدودیت قدرت و تولید COPO را برداشته است، مطمئناً این اقدام مانند آخرین نفس‌های قبل از پایان احساس می‌شود. آیا سال ۲۰۲۲ می‌تواند پایان COPO کامارو یا پایان تمام مدل‌های شورولت کامارو باشد؟

گمانه‌زنی‌های زیادی درباره‌ی سرنوشت شورولت کامارو شنیده می‌شود و برخی از کارشناسان، توقف تولید کامارو را اقدام بدی نمی‌دانند. به هر حال نسخه‌ی نهایی این خودرو در بهار سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد و پس از آن‌ باید خود را برای تولید احتمالی نسخه‌ی الکتریکی سدان کامارو قبل از سال ۲۰۳۰ آماده کنیم.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • شورولت,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم image وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم 1403/01/29

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 14

رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند image رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند 1403/01/28

«سردار سید تیمور حسینی»، رئیس پلیس راهور فراجا آمار قابل‌توجهی از تصادفات رانندگی کشور طی نوروز 1403 منتشر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 21

هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند image هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند 1403/01/25

طی روزهای پایانی هفته گذشته، هفت خودروی جدید در سامانه یکپارچه خودروهای داخلی بارگذاری شدند که فروش آن‌ها به‌زودی آغاز می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند image هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند 1403/01/20

هواوی ظاهراً قصد دارد در تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه (۱۱ آوریل)‌ از محصولات جدید خود ازجمله خودروی جدید و کامپیوترهای شخصی رونمایی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

واردات خودروهای لوکس به کشور در زمان ممنوعیت واردات image واردات خودروهای لوکس به کشور در زمان ممنوعیت واردات 1403/01/19

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل اصلی کندی واردات خودرو، نبود ارز نیست، بلکه علت اصلی، مافیای پشت واردات خودرو است، کسانی که واردات خودروی لوکس انجام می‌دهند و با واردات خودروهای معمولی مورد نیاز جامعه مخالف هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

لیست قیمت محصولات مدیران خودرو برای فروردین‌ماه 1403 اعلام شد image لیست قیمت محصولات مدیران خودرو برای فروردین‌ماه 1403 اعلام شد 1403/01/19

در لیست قیمت محصولات مدیران خودرو برای سال جدید، بهای خودروها افزایش محدودی را نسبت به قبل تجربه کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

خواب جدید ایران خودرو برای پژو پارس در سال ۱۴۰۳ image خواب جدید ایران خودرو برای پژو پارس در سال ۱۴۰۳ 1403/01/12

ایران خودرو خواب جدیدی برای پژو پارس در سال ۱۴۰۳ دیده است. همانطور که می‌دانید، متقاضیان زیادی از سال گذشته منتظر تحویل این خودرو هستند!

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

چینی‌ها برای خرید ماشین شیائومی صف کشیدند؛ ۵۰ هزار سفارش در کمتر از نیم ساعت image چینی‌ها برای خرید ماشین شیائومی صف کشیدند؛ ۵۰ هزار سفارش در کمتر از نیم ساعت 1403/01/11

شیائومی می‌گوید که تنها ۲۷ دقیقه پس از آغاز فروش SU7، بیش‌از ۵۰٬۰۰۰ سفارش برای این خودرو ثبت شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا image قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا 1403/01/11

آخرین قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا برای امروز ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ به شرح زیر است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 139

ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو image ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو 1402/12/19

جنرال موتورز خودروی بلیزر برقی خود را بعد از برطرف کردن مشکلاتی که وجود داشت، آماده عرضه به مشتریان خود کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43