خدمات سایت


متن کامل خبر

آبشارهای زیبای نیویورک

آرشیو
ایالت نیویورک با دریاچه‌های درخشان، کوه‌های ناهموار و کلان‌شهرهای بزرگ و شلوغش معروف است. با این حال، یکی از مجلل‌ترین و درخشان‌ترین ویژگی‌های این ایالت آبشارهای آن است.
1401/01/21 12:18:13 ب.ظ

ایالت نیویورک با دریاچه‌های درخشان، کوه‌های ناهموار و کلان‌شهرهای بزرگ و شلوغش معروف است. با این حال، یکی از مجلل‌ترین و درخشان‌ترین ویژگی‌های این ایالت آبشارهای آن است. آبشارهای نیویورک به قدری دیدنی هستند که بازدیدکنندگان برای رسیدن به آنها از جنگل‌های سرسبز عبور می‌کنند، از زمین‌های سنگلاخ و صخره‌های سنگی بالا می‌روند و در امتداد جاده‌ها سرگردان می‌شوند تا از شکوه و عظمت آنها شگفت زده شوند. اگر امیدوارید آبشارها را در اوج شکوه خود ببینید، سفر خود را بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید. بهترین زمان برای دیدن آبشارها در نیویورک فصل‌های بهار و پاییز است. اما پیشتر باید با این مرواریدهای ایالت نیویورک آشنا شوید. در اینجا چند نمونه از آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

از آبشار نیاگارا چه می‌دانید؟

آبشار نیاگارا در فهرست معروف‌ترین آبشارهای دنیا قرار دارد. آبشار نیاگارا یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای ایالت نیویورک و جهان است که دارای سه قسمت جداگانه است. آبشار نعل اسبی بزرگ‌ترین آبشار از مجموعه‌ی سه‌گانه‌ی آبشارها است. گفته می‌شود بهترین منظره‌ی آبشار از سمت کانادا است اما سمت آمریکایی ساکت‌تر و آرام‌تر است. فضای مه‌آلود، بی‌نظیر و دنج این قسمت آبشار باعث شده که به سمت آمریکایی آبشار، لقب پایتخت ماه عسل جهان را بدهند.

آبشار میدل در پارک ایالتی لچورث واقع است

در پارک ایالتی لچورث رودخانه‌ای باشکوه از میان دره‌ای غول‌پیکر، که به عنوان گرند کنیون شرق شناخته می‌شود، می‌گذرد و در طول سفر خود سه آبشار چشمگیر با صدای رعدآسا درست می‎کند. جذاب‌ترین این آبشارها میدل (میانی) نام دارد که با 33 متر ارتفاع، یکی از بهترین آبشارهای ایالت نیویورک است. از شگفتی‌های این آبشار می‌توان گفت که عرضش از بلندی آن بیشتر بوده و از هر جایی در درون پارک قابل مشاهده است. فلایتیو به شما پیشنهاد می‌کند که در سفر به ایالت نیویورک از این آبشار زیبا بازدید کنید.

شنا در استخر طبیعی آبشار باترمیلک

در پارک ایالتی باترمیلک یک مجموعه‌ی آبشار وجود دارد که آبشار باترمیلک زیباترین و شاخص‌ترین آنهاست. البته در تمام این مجموعه آبشار ده گانه، می‌توان عکاسی کرد و صفحات شبکه‌های اجتماعی را با تصاویر چشم‌نواز تزئین کرد، اما آبشار باترمیلک از همه جذاب‌تر و دیدنی‌تر است. این آبشار که دارای دو بخش است، از ارتفاع 50 متری فرو می‌ریزد، دور یک دره می‌پیچد و با سرریز شدن در آن دره، یک استخر طبیعی که برای شنا مناسب است را ایجاد می‌کند. برای رفتن به این آبشار لازم نیست که کوهنوردی کنید.

چرا این آبشار، شعله‌ی ابدی نام دارد؟

آبشار شعله‌ی ابدی یا اترنال فلیم با ارتفاع تنها 9 متر در مقایسه با آبشار عظیم نیاگارا خیلی کوچک است. با این حال، این آبشار به اندازه‌ای جادویی است که هیچ آبشار دیگری در کشور یا احتمالاً جهان نمی‌تواند با آن برابری کند. در فرورفتگی کوچک آبشار، شعله‌ای به ارتفاع بین ده تا بیست سانتی‌متر قرار دارد که به شعله‎ی ابدی معروف است. این شگفتی منحصر به فرد ظاهراً ناشی از گازی طبیعی است که در چشمه‎ی داخل غار وجود دارد. شعله‌ی ابدی معمولاً روشن است و به بازدیدکنندگان فرصت عکاسی را می‌دهد، اما اگر خاموش شده باشد، گردشگران می‌توانند دوباره با فندک آن را روشن کنند.

آبشار تاوگانوک از آبشار نیاگارا بلندتر است

آبشار تاوگانوک یکی از زیباترین آبشارهای لیست ما و بلندترین آبشار در شرق آمریکا است که در روی صخره‌های 222 متری قرار داشته و زیبایی نفس‌گیری دارد. این آبشار در تنگه‌ای عظیم در پارک ایالتی تاوگانوک قرار دارد و بلندترین محل فرو ریختن آن 65 متر ارتفاع دارد که 12 متر بالاتر از آبشار نیاگارا است. این آبشار دارای صدای قدرتمندی است و بهترین مناظر را می‌توان در امتداد مسیرهای دره و حاشیه‌ی پارک یافت که به بازدیدکنندگان امکان می‌دهد آبشار را از بالا و پایین مشاهده کنند. اگر بلیط هواپیما خریده و عازم نیویورک هستید، بازدید از این آبشار را در برنامه‌تان قرار دهید.

آبشار کاتراسکیل، یکی از بلندترین آبشارهای نیویورک

آبشار کاتراسکیل در شمال ایالت نیویورک واقع بوده و دارای منظره‌ی آبریزی است که به صورت دوطبقه و با زیبایی چشمگیری بر حوضچه‌ی پایینش می‌ریزد و صدای سقوط آن و قطرات آب خنکی که به صورت شما می‌پاشد، بی‌اندازه دیدنی و جذاب است. اگر در فصل پاییز از این فضا دیدن کنید، نقاش طبیعت اطراف را با رنگ‌های قرمز روشن، نارنجی و به زیبایی تزیین می‌کند.

آبشار رنگین کمان در کدام پارک واقع است؟

آبشار رنگین کمان در پارک ایالتی واتکینز گلن قرار دارد. این پارک واتکینز گلن ممکن است کوچک باشد، اما آنقدر مملو از زیبایی طبیعی است که ترک آن برای شما سخت خواهد بود. در حقیقت دو آبشار به این نام وجود دارد که دومی در منطقه‌ای به نام آسوبل کازم وجود دارد. اما آبشار واقع در پارک واتکینز گلن، صخره‌های سر به فلک کشیده، دره‌های عمیق و جنگل‌های سرسبز، کاری می‌کند که نتوانید از این نقطه‌ی غربی نیویورک چشم بپوشید. با این همه زیباترین بخش این پارک، اما آبشار زیبای رنگین کمان است که آن یکی از مسحورکننده‌ترین مناظر طبیعی منطقه را در خود دارد و اینجا را به یکی از بهترین آبشارهای نیویورک تبدیل کرده است. در هنگام عبور از پل سنگی زیبا، منتظر خیس شدن باشید و به یاد داشته باشید که در این پارک در مجموع 19 آبشار وجود دارد که از صخره‌های عظیم به پایین می‌ریزند. پس اگر وقت کافی دارید از تمامی آنها دیدن کنید.

آبشار چیتنانگو شما را به زمان گذشته می‌برد

هنگام گشت‌وگذار در اطراف آبشار چیتنانگو، فراموش کردن زمان حال بسیار آسان می‌شود زیرا این شاهکار 51 متری، یک آبشار یخبندان، در میان سنگ‌هایی با قدمت 400 میلیون سال است. این آبشار زیبا توسط مسیرهای پیاده‌روی احاطه شده و یک پل عابر پیاده‌ی زیبا، پس‌زمینه‌ی آن‌ را رمانتیک‌تر می‌کند. ممکن است برخی از مسیر‌ها لیز باشند، بنابراین مراقب باشید و کفش پیاده‌روی بپوشید.

آبشار لوئر به معنای آبشار پایینی

پارک ایالتی رابرت ترمن دارای ۱۲ آبشار است که می‌توان گفت زیباترین آنها آبشار لوئر است. این آبشار که با نام انفیلد نیز معروف است، محلی مملو از ماجراجویی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. در سمت راست آبشار، نزدیک استخر پایین آن، یک مکان برای غواصی قرار دارد. این ویژگی فوق‌العاده به معنای واقعی کلمه یک گزینه‌ی جذاب برای رفتن به این پارک و گردش و تفریح در حوالی آبشار لوئر است. شما می‌توانید به داخل آب خنک زیر آبشار شیرجه بزنید و پس از خشک شدن، در امتداد یکی از مسیرهای پارک قدم بزنید تا از آبشارهای دیگر و مناظر باورنکردنی نفس‌گیر لذت ببرید.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • گردشگری,
  • فلایتیو,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) image بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) 1403/02/03

شهر قم دومین شهر مذهبی کشور ماست که همه‌روزه عده زیادی از افراد به آن سفر می‌کنند تا روح خود را در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) به پرواز درآورند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 26

یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 71

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 70

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 94

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 132

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 246