خدمات سایت


متن کامل خبر

معرفی بهترین برند های تلویزیون تلویزیون 2022

آرشیو
ممکن است شما هم قبل از خرید تلویزیون این سوال برایتان پیش بیاید که : بهترین و معتبرترین برند تلویزیون در بازار کدام است؟
1401/04/14 01:30:37 ب.ظ

قطعاً نمی‌توان به طور صد در صد یک برند را به عنوان بهترین تلویزیون در بازار معرفی نمود چون سلیقه، نوع استفاده خانگی یا گیمینگ، اندازه، کیفیت تصویر، صدا تکنولوژی های مود استفاده و بسیاری موارد دیگر همگی در تعیین بهترین تلویزیون از دید کاربران تاثیر گذار هستند.

قبل از هر چیز باید مشخص کنید که ملاک انتخاب شما چیست و برداشت‌تان از بهترین تلویزیون چه می‌باشد. بسیاری از کاربران ظاهر زیبا و طراحی به روز را ملاک انتخاب خود می‌کنند.

بعضی هم کیفیت تصویر و برخی دیگر قابلیت‌های پیشرفته گیمینگ را مد نظر دارند ؛ عده‌ای هم به دنبال تمام این خصوصیات در کنار قیمت مناسب و برند معتبر جهانی هستند.

بازار جهانی و همچنین بازار ایران میزبان بسیاری از برندهای مختلف و متنوع است، اما بیشترین فروش و بیشترین محبوبیت فروش تلویزیون به برندهایی همچون SAMSUNG TV  , LG TV , SONY TV , XIAOMI TV تعلق دارد.

این برندهای نام آشنا و محبوب جای خود را در بسیاری از خانه‌های ایرانی خوش کرده‌اند و توانسته‌اند اعتماد و اطمینان را در میان کاربران به میزان وسیعی ایجاد کنند.

بهترین تلویزیون از دید شما کدام است؟

برای اینکه راهنمای خرید تلویزیون بیشترین کمک را به شما بکند و شما بتوانید دقیقاً تلویزیونی را خریداری کنید که مد نظرتان بوده قبل از هر چیز باید از ملاک‌های خرید و انتظارات خود از تلویزیون آگاه باشید تا هنگام انتخاب دچار سردرگمی و وسواس نشوید.

پیشنهاد ما به شما تهیه یک لیست از ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی است که از تلویزیون خود انتظار دارید.

برای مثال

  • تلویزیون چند اینچ مناسب فضای نشیمن شماست
  • فناوری نمایشگر آن چه باشد
  • هوشمند باشد یا خیر
  • چه برندی را می پسندید
  • کیفیت تصویر تا چه اندازه مهم است
  • برای بازی حرفه‌ای مناسب باشد یا معمولی
  • قیمت پایین دستگاه جزو اولویت شماست یا حاضرید برای انتخاب خود هزینه بالا نیز پرداخت کنید
  • و مواردی از این قبیل که می‌تواند تا حد زیادی به انتخاب درست و مناسب تلویزیون به شما کمک می‌کند.

معرفی بهترین و معتبرترین برند تلویزیون

طبق اطلاعات به دست آمده و پرسش‌های میدانی برند‌های سامسونگ، ال جی، سونی و شیائومی بیشترین فروش و تقاضا را در بازار جهانی و بازار ایران به خود اختصاص داده‌اند.

ما قصد داریم که در مقاله راهنمای خرید تلویزیون این برندها را با مشخصات و ویژگی‌های بارزی که دارند به شما کاربران گرامی معرفی کنیم.

 

۱ راهنمای خرید تلویزیون سونی

برند سونی یکی از برندهای معتبر در سر تا سر جهان کمپانی سونی است که به یک شرکت چند ملیتی ژاپنی تعلق دارد.

این کمپانی از نمایشگرهای LED، QLED‌ وOLED استفاده کرده است.

این کمپانی تمام مراحل تولید و ساخت تلویزیون‌های خود را بر عهده گرفته و این امر به ایجاد هماهنگی قطعات و بالا رفتن طول عمر دستگاه کمک می‌کند.

تلویزیون‌های سونی در اندازه‌های ۲۴ اینچ تا ۶۵ به بالا عرضه شده‌اند که تصاویری با کیفیت HD، FULL HD، 4K و 8K را به نمایش می‌گذارد.

این کمپانی محصولات جدید خود را به پردازنده هوش مصنوعی مجهز کرده که بالا ترین سطح هوشمندی را از خود نشان می‌دهند و با دسترسی به میلیونها داده صوتی و تصویری محتواها را به گونه پردازش می‌کند که نزدیک‌ترن تصاویر به مشاهدات و شنیده‌های انسان است.

سونی در بیشتر تلویزیون‌های خود از سیستم عامل اندروید استفاده کرده که رابط کاربری زیبا راحت و سریعی دارد.

نا گفته نماند که سونی دنیایی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های صوتی، تصویری، گیمینگ و هوشمند را در محصولات خود گنجانده که در کنار کیفیت ساخت بسیار بالا و ظاهر زیبا تا سال‌های طولانی کاربر را از فکر تعویض و خرید تلویزیون جدید بی نیاز می‌کند.

بعضی از تلویزیون‌های سونی به دلیل ویژگی‌های تک و بسیار پیشرفته از قیمت بالایی برخوردار هستند و می‌توان از آن‌ها به عنوان تلویزیون‌های لاکچری و خاص معرفی کرد.

 

انواع پنل‌های استفاده شده در سونی عبارتند از

پنل AV

پنلIPS

پنلOLED

از جمله فناوری‌های ویژه و انحصاری جدید در تلویزیون‌های سونی نیز عبارتند از:

  • فناوری X-Reality Pro که وظیفه افزایش کنتراست و گسترش تناژ رنگ‌ها در طیف وسیع را بعد از پردازش داده‌ها بر عهده دارد.

این فناوری تقویت کننده هرگونه ضعف در تصویر را پوشش می‌دهد تا تصاویری همراه با جزییات دقیق‌تر و واقعی‌تر نمایش داده شوند.

  • فناوری Triluminos نیز طراوت و زنده بودن رنگ را بیشتر از هر تلویزیون دیگری بر روی صفحه نمایش محصولات سونی به اجرا می‌گذارد.
  • رفرش ریت بالا Motionflow از ایجاد اختلال در نمایش تصویر، تاری و بریدگی در حد بسیار زیادی پیشگیری می‌کند.
  • سیستم اکوستیک هم یکی دیگر از دلایل محکم در تایید کیفیت تلویزیون‌های سونی است که بر خلاف محصولات دیگر که صدا را تنها از یک بخش صحنه منتشر می‌کنند، موجب می‌شود تا صدا در تمام سطح صفحه نمایش منتشر شود و کاربر ارتباط بیشتری با محتوای در حال پخش پیدا کند.
  • استفاده از سیستم عامل‌های Linux و گوگل اندروید تی وی که امکانات متنوع پیشرفته روز دنیا را با سرعت بالا در اختیار کاربران قرار می‌دهند
  • طراحی جدید و متناسب با سبک زندگی‌های مدرن و سلیقه‌های متفاوت نیز دیگر مزیت تلویزیون‌های سونی به شمار می‌رود.

۲ راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ

برند سامسونگ جزو معتبرترین برندهای تلویزیون در جهان است که تنوع فراوان در محصولات تولید شده آن و قیمت متناسب با محصولات از مهم‌ترین دلایل محبوبیت آن در میان کاربران به شمار می‌رود.

کمپانی سامسونگ محصولات خود را در ابعاد ۳۲ اینچ تا ۸۵ اینچ تولید و روانه بازار کرده تا دیگر کاربر هنگام خرید تلویزیون برای متراژهای مختلف دچار سردرگمی و انتخاب اشتباه نگردد.

این کمپانی تلویزیون‌های خود را با ۳ نوع فناوری در نمایشگر ارائه داده که عبارتند از:

۱ تلویزیون‌های LED

۲ تلویزیون‌های QLED

۳ تلویزیون‌های LCD

۴Neo QLED

۵ QD OLED

هرکدام از این نوع تلویزیون‌های ساخته شده توسط غول تکنولوژی یعنی سامسونگ دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی خاص هستند که می‌توانند راحتی، کیفیت و امکانات متنوعی را برای کاربر به ارمغان بیاورند.

محصولات کیولد سامسونگ برای گیمینگ فوق‌العاده عمل می‌کنند و مدل‌های ال ای دی سامسونگ نیز نسبت به ال ای دی‌های موجود در بازار از قیمت مناسب‌تری برخوردار است.

سامسونگ هم مانند دیگر کمپانی‌های معتبر تلویزیون‌های خود را با قابلیت نمایش محتوا در کیفیت‌های مختلف SD،HD،Full HD،4K و 8K به بازار عرضه کرده است.

صفحه نمایش‌های تخت و منحنی نیز بر تنوع محصولات سامسونگ افزوده و کاربر بسته به سليقه و نوع استفاده می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

کمپانی سامسونگ در محصولات خود از سیستم عامل تایزن استفاده می‌کند که در دو نوع ۴ هسته‌ای و ۸ هسته‌ای طراحی و بر روی دستگاه تعبیه می‌شوند.

سرعت پردازش بسیار بالا و انجام چندین کار به صورت هم زمان از مهم‌ترین ویژگی این سیستم عامل به شمار می‌رود.

فناوری‌های مهم و قابل توجه در محصولات سامسونگ

  • پشتیبانی‌ از تکنولوژی‌های HDR و فرمت‌های آن که به نمایش رنگ مشکی مطلق و جزئيات دقیق می‌انجامد.
  • کیفیت تصوير عالی و با کیفیت که 4K و 8K بهترین سطح از کیفیت را بر روی نمایشگر ارائه می‌دهند.
  • زاویه دید گسترده بدون تأثير بر کیفیت تصوير
  • ارائه محصولات سامسونگ در دو دسته هوشمند و غیر هوشمند که نوع هوشمند آن از رابط کاربری آسان با امکانات پیشرفته برخوردار است
  • سیستم صوتی پیشرفته و ارایه امکانات اتصال بی‌سیم متنوع جهت تقوبت صدا
  • وجود جدیدترین فناوری‌های بازی در برخی محصولات
  • تعبیه پورت‌ها و درگاه‌های متنوع جهت اتصال راحت هر نوع دستگاه
  • ظاهری شیک وطراحی باریک و کاربر پسند و ارائه روش‌های نوین و جذاب نظیر پایه گالری و یا قابلیت تغییر رنگ فریم

۳ راهنمای خرید تلویزیون ال جی

کمپانی ال جی جزو تولید کنندگان درجه یک تلویزیون در جهان به شمار می‌رود که بزرگترین حامی و تولید کننده پنل OLED در جهان نیز می‌باشد.

محبوب‌ترین محصولات این کمپانی تلویزیون‌های LED و OLED است که رکورد پرفروش‌ترین تلویزیون‌ها در چند سال اخیر را به خود اختصاص داده اند.

ال جی هر ساله محصولات متنوع و مدل‌های گوناگونی را روانه بازار می‌کند که می‌توانند جوابگوی نیاز درصد بالایی از کاربران در جهان باشند.

مهم‌ترین دلایل محبوبیت و فروش بالای تلویزیون‌های ال جی طراحی مدرن و  امکانات  فوق‌العاده آن‌ها می‌باشد.

برند ال جی متعلق به کشور کره است که مونتاژ محصولات آن در برخی کشورهای دیگر نظیر مصر، مالزی و یا ترکیه نیز انجام می‌شود.

 

فناوری‌های نمایشگر تلویزیون‌های ال جی

  • نمایشگر LCD
  • نمایشگر LED
  • نمایشگر OLED
  • نمایشگر Nano  Cell

کیفیت تصویر تلویزیون‌های ال جی

  • اچ دی
  • فول اچ دی

      4K

      8K

پردازنده‌های مورد استفاده در تلویزیون‌های ال جی

پردازنده‌هایی که ال جی معمولاً در تلویزیون‌های خود استفاده می‌کند شامل

       پردازنده a5، پردازنده a7 و پردازنده a9 می‌باشد.

ناگفته نماند که پنل IPS نیز در انحصار ال جی است که از ویژگی‌های بارز و قابل توجهی بهره‌مند است.

ال جی تلویزیون‌هایی با بهترین ‌کیفیت تصویر و قابلیت‌های هوشمند به بازار عرضه می‌کند که طی چند سال اخیر نام خود را در بهترین جایگاه و برترین رتبه‌ها حفظ کرده است.

فناوری اولد مختص به کمپانی ال جی است که بهترین کیفیت را به ارمغان می‌آورد و هنوز هیچ کمپانی نتوانسته بهتر از این فناوری نمایشگر را ارائه دهد.

مزیت‌ها و ویژگی‌های قابل توجه در تلویزیون‌های ال جی

  • بهره‌مندی از سیستم عامل اختصاصی Web OS
  • استفاده از فناوری‌های نانوسل، HDR، دالبی ویژن، دالبی اتموس و..‌.

       زاویه دید گسترده با حفظ کیفیت در هر زاویه‌ای

  • قدرت پردازش بالا و زمان پاسخگویی سریع
  • ارائه کیفیت تصویر عالی و برخورداری از تکنولوژی‌های روز دنیا جهت بهبود کیفیت تصویر
  • تنوع بالا در تولید و قیمت بهینه
  • پشتیبانی از قابلیت‌های هوشمند فراوان
  • سیستم صوتی مناسب، بهینه و قابل ارتقا

۴ راهنمای خرید تلویزیون‌های شیائومی

یکی دیگر از برندهای محبوب و خوش فروش در بازار متعلق به تلویزیون‌های شیائومی است که از کیفیت تصویر بالا و طراحی کاربر پسندی برخوردار است.

البته ۳ برند قبلی در زمینه طراحی موفق‌تر عمل کرده و توانسته‌اند در این زمینه امتیاز بیشتری را به خود اختصاص دهند.

سیستم صوتی ایده‌آل و برخورداری از فناوری‌های پیشرفته صوتی به پیشگام بودن تلویزیون‌های شیائومی کمک کرده‌اند.

تلویزیون‌های شیائومی مانند ال جی یا سامسونگ از فناوری‌های پیچیده تصویر نظیر اولد یا کیولد استفاده کرده  و تنها از رزولوشن بالا جهت نمایش تصویر با کیفیت عالی بهره برده است از این رو قیمت تلویزیون‌های شیائومی به نسبت برندهای نام برده ارزان‌تر است.

شیائومی از سیستم عامل بسیار محبوب و پر کاربر اندروید در تلویزیون‌های خود استفاده کرده که از تعامل بسیار ساده و پاسخگویی مناسب برخوردار است.

پردازنده‌هایی که شیائومی در تلویزیون خود استفاده کرده است : با وجود اینکه شیائومی هنوز در اول راه است اما توانسته محصولات خود را در میان رقیبان برجسته کند و محبوبیت خود را بالا ببرد.

این کمپانی در تلویزیون‌های خود از پردازنده قدرتمند Cortex A57 استفاده کرده که دارای ۴ هسته می‌باشد و عملیات پردازش را با قدرت بالا انجام می‌دهد.

همچنین جهت بهبود کیفیت تصویر پردازنده گرافیکی Mali را به کار بسته تا با استفاده از این دو پردازنده مرکزی و گرافیکی بتواند تصاویر‌ی با کیفیت عالی را ارائه دهد.

مزیت‌های تلویزیون شیائومی

  • طراحی ظریف و باریک متناسب با سبک و طراحی مدرن
  • استفاده از دو پردازنده گرافیکی و مرکزی جهت افزایش کیفیت تصویر
  • سیستم صوتی متناسب و استفاده از فناوری‌های پیشرفته صوتی
  • سیستم عامل محبوب و کاربر پسند اندروید
  • زاویه دید گسترده
  • بهره‌مندی از ریموت کنترل هوشمند جهت عملکرد راحت‌تر و بهینه‌تر

جمع بندی راهنمای خرید تلویزیون از بهترین برند

از مطالعه مطالب بالا به این نتیجه رسیدیم که تلویزیون های نام برده شده از برند های ذکر شده هر کدام ویژگی و امکانات منحصر به خود را دارند. حال کاربر با در نظرگرفتن تمامی جوانب می تواند مدل مد نظر را خریداری نماید. کاربران گرامی یکسری عوامل را در زمان خرید اعم از کیفیت تصویر، طراحی‌، فضا و…‌را در اولویت قرار دهند تا خرید عاقلانه‌ای داشته باشند. جهت خرید تلویزیون مد نظر می توانید همین الان به سایت baneeh.com مراجعه کنید. شما با اعتماد کامل می توانید لوازم صوتی تصویری و لوازم خانگی  اورجینال این سایت را  انتخاب و خریدی مطمئن و ارزان و سریع داشته باشید .

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • تلویزیون,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 68

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 173

بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست image بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست 1402/11/09

درآمد سامسونگ در بخش تراشه‌های خود از 70.2 میلیارد دلار در سال 2022 به 43.4 میلیارد دلار در سال 2023 کاهش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 159

دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه ابلاغ شد image دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه ابلاغ شد 1402/11/09

مرکز ملی فضای مجازی دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه را ابلاغ کرد

امتیاز:
تعداد بازدید: 74

سم آلتمن به‌دنبال جذب میلیاردها دلار سرمایه برای ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی است image سم آلتمن به‌دنبال جذب میلیاردها دلار سرمایه برای ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی است 1402/10/30

سم آلتمن می‌خواهد با جذب میلیاردها دلار سرمایه و ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی وابستگی خود به انویدیا را کاهش دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 108

اولین تلویزیون QDEL دنیا بی‌سروصدا رونمایی شد image اولین تلویزیون QDEL دنیا بی‌سروصدا رونمایی شد 1402/10/26

فناوری QDEL تلویزیون شارپ مزیت‌های OLED را با برخی ویژگی‌های جذاب دیگر یکجا ارائه می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 95