خدمات سایت


متن کامل خبر

تخلف آشکار شهر لوازم خانگی زیر سایه بی نظارتی/ پول گرفته شده پس داده نمی شود

آرشیو
بر اساس گفته مشتریان ناراضی شهر لوازم خانگی، این فروشگاه پول مشتری را در شرایط انصراف از خرید پس نخواهد داد و این یک تخلف آشکار شهر لوازم خانگی است که دستگاه های نظارتی باید به آن ورود کنند.
1401/05/05 12:56:59 ب.ظ

اگر قصد خرید از فروشگاه شهر لوازم خانگی را دارید، بدانید و آگاه باشید اگر به هر دلیلی پس از واریز پیش پرداخت برای خرید اقساطی از شهر لوازم خانگی از خرید منصرف شدید، شهر لوازم خانگی پولتان را پس نمی‌دهد. در این شرایط از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان انتظار می رود که به این موضوع ورود کرده و جلوی تخلفات شهر لوازم خانگی را بگیرد.



وضعیت معیشتی مردم کشور در شرایط خوبی قرار ندارد و هیچکس نمی تواند منکر این درد اقتصادی مردم شود. حال در این شرایط از سرمایه دارانی که غم نان ندارند انتظار می رود که بر اساس قوانین و مقررات رفتار کنند، قوانینی که می گوید مشتری پس از فسخ قرارداد باید تمام و کمال پول خودرا دریافت کند.

مدت زمان زیادی از افتتاحیه یکی از بزرگترین فروشگاه های لوازم خانگی در کشور نمی گذرد اما آنطور که مشتریان ناراضی شهر لوازم خانگی می گویند این مجموعه رفتارهای نامناسبی نظیر ارسال دیر هنگام کالا و خلف وعده ، گران بودن قیمت برخی از کالاها نسبت به بازار و سایت های فروشگاهی، حذف و سانسور نظرات مشتریان ناراضی از صفحه اینستاگرام شهر لوازم خانگی، بلاک کردن مشتریان ناراضی از صفحه اینستاگرام، برخورد نامناسب برخی از فروشنده ها با مشتری و … در کارنامه فعالیت خود ثبت کرده و در تازه ترین اتفاق رخ داده یکی از مشتریان ناراضی شهر لوازم خانگی از تخلف آشکار شهر لوازم خانگی پرده برداری کرده است.


آنطور که مشتری ناراضی شهر لوازم خانگی می گوید اگر قصد خرید از این فروشگاه لوازم خانگی را دارید، باید بدانید که شهر لوازم خانگی پس از دریافت پول، علاوه بر اینکه احتمالا کالای شما را خیلی دیر ارسال کند، پس از انصراف شما از خرید پولتان را پس نمی دهد.

این مشتری ناراضی شهر لوازم خانگی به خبرنگار «ال کا ایران» گفت : برای خرید اقساطی از شهر لوازم خانگی به همراه یکی از دوستانم به این فروشگاه رفتیم و قصد خرید یک عدد ماشین لباسشویی جی پلاس را داشتیم. فروشنده پس از محاسبه سود گفت که باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت بدهید و چک های مروبط به اقساط را برای ما بیاورید.

وی ادامه داد : پیش پرداخت را برای فروشگاه شهر لوازم خانگی واریز کردیم و از فروشگاه خارج شدیم تا برگه های چک را بیاوریم. برای جور کردن چک ها کمی به مشکل برخورد کردیم و حدودا 20 روز بعد شهر لوازم خانگی برگشتیم تا چک ها را به فروشگاه بدهیم و کالا را تحویل بگیریم.

این مشتری ناراضی شهر لوازم خانگی گفت : فروشنده چک هارا قبول نکرد و گفت که بیشتر از 9 روز از زمان واریز پیش پرداخت شما گذشته و قیمت کالا تغییر کرده است!!! در نتیجه قیمت چک هایی که آورده اید باید تغییر کند. ما که از این رفت و آمد خسته شدیم و سخت بود که برگردیم و چک ها را تغییر دهیم، به فروشنده گفتیم از خرید در شهر لوازم خانگی پشیمان شده ایم، پولمان را پس بدهید. فروشنده در جواب گفت : شهر لوازم خانگی پول گرفته شده را پس نمی‌دهد، یعنی نمی توانیم پول مشتری را پس بدهیم!!!

وی گفت : مانده بودیم که چه کنیم، پول داده بودیم و فروشنده شهر لوازم خانگی میگفت که نمیتوانید از خرید انصراف دهید و پولتان را پس بگیرید. بروید بگردید ببینید چه محصولی با این قیمت وجود دارد، همان را جای پولتان بردارید.
قانون سازمان حمایت چه می گوید؟

بر اساس قانون سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در بخش وظایف‌عرضه‌کنندگان کالا و خدمات در قبال حقوق مصرف‌کنندگان، ماده 2 می‌گوید ” اگر موضوع معامله جزئی (عین معین) باشد مشتری می‌تواند معامله را فسخ کند یا ارش کالای معیوب و سالم را مطالبه کند و فروشنده موظف است پرداخت کند.”

در این شرایط فروشنده کالا باید پول دریافت شده از مشتری را تمام و کمال و بدون هیچ کسری به مشتری بازگرداند. بر اساس همین قانون، فروشگاه شهر لوازم خانگی یک تخلف آشکار کرده و باید پاسخگو باشد.

مدیران شهر لوازم خانگی باید بر اساس قانون و مقررات تعیین شده رفتار کنند و اگر جز این باشد، باید نهادهای نظارتی بدون کوچکترین مماشاتی با آن برخورد کنند. در مورد ذکر شده یک نکته دیگر نیز وجود دارد و آن دریافت پیش پرداخت است. در شرایطی که خریدار مبلغی معادل 1 میلیون و 600 هزار تومان پرداخت کرده، شهر لوازم خانگی این حق را دارد که بعد از چند روز به مشتری بگوید قیمت محصول افزایش پیدا کرده و باید قیمت اقساط در چک ها تغییر کند؟ محصولی که با قیمت قبلی خریداری شده، چرا باید به قیمت جدید فروخته شود؟ مگر این کار جرم نیست؟ هدف از دریافت پیش پرداخت چیست ؟ اینکه به مشتری بگویید تا 9 روز زمان داشته اید از کدام ماده و قانون آمده؟ مگر قوانین و مقررات فروش را فروشنده تعیین می کند؟

گرچه در این شرایط مشتری ناراضی شهر لوازم خانگی باید این تخلف شهر لوازم خانگی را از طرق قانونی پیگیری می‌کرد اما این رافع مسئولیت شهر لوازم خانگی و البته سازمان حمایت نیست. در این شرایط انتظار می رود که سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده به این موضوع ورود کرده و بنا بر وظیفه ذاتی خود جلوی ضرر و زیان مشتریان شهر لوازم خانگی را بگیرد.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • شهر لوازم خانگی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 68

بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست image بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست 1402/11/09

درآمد سامسونگ در بخش تراشه‌های خود از 70.2 میلیارد دلار در سال 2022 به 43.4 میلیارد دلار در سال 2023 کاهش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 160

دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه ابلاغ شد image دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه ابلاغ شد 1402/11/09

مرکز ملی فضای مجازی دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه را ابلاغ کرد

امتیاز:
تعداد بازدید: 75

سم آلتمن به‌دنبال جذب میلیاردها دلار سرمایه برای ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی است image سم آلتمن به‌دنبال جذب میلیاردها دلار سرمایه برای ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی است 1402/10/30

سم آلتمن می‌خواهد با جذب میلیاردها دلار سرمایه و ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی وابستگی خود به انویدیا را کاهش دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 109

ماشین ظرفشویی ال‌جی به کمک بخار ظروف را تمیز و ضدعفونی می‌کند image ماشین ظرفشویی ال‌جی به کمک بخار ظروف را تمیز و ضدعفونی می‌کند 1402/10/23

ماشین ظرف‌شویی XD3 با قابلیت TrueSteam، بازوی اسپری‌کننده آب چهارگانه و موتوری با قطعات متحرک کمتر، می‌تواند همراه خوبی برای شست‌وشوی ظروف باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 209

رنگ واتساپ تغییر می‌کند image رنگ واتساپ تغییر می‌کند 1402/10/19

واتساپ دیگر لازم نیست سبز بماند. گزینه‌های رنگی به‌زودی برای کاربران iOS ارائه می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 82

لوگو جدید بلواسکای رونمایی شد: پروانه آبی image لوگو جدید بلواسکای رونمایی شد: پروانه آبی 1402/10/02

بلواسکای تغییرات بسیار جذابی دریافت کرده که یکی از آن‌ها، لوگو جدید این شبکه‌ی اجتماعی غیرمتمرکز است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79