خدمات سایت


متن کامل خبر

ایلان ماسک توییتر را تصاحب و مدیران این شبکه اجتماعی را اخراج کرد

آرشیو
ماه‌ها تنش، جنگ حقوقی و حاشیه‌سازی سرانجام به پایان رسید: ایلان ماسک اکنون مالک توییتر است و به ادعای منابع آگاه، به‌زودی سِمَت مدیرعاملی را نیز دراختیار می‌گیرد.
1401/08/07 12:35:45 ب.ظ

ایلان ماسک که یکی از جدی‌ترین منتقدین توییتر محسوب می‌شود پس از ماه‌ها تنش، رسما این شرکت را به امپراطوری تجاری خود اضافه کرده است. ماسک تصاحب توییتر را با اخراج مدیران عالی‌رتبه‌ی این شرکت جشن گرفت.

ایلان ماسک در اولین واکنش پس از تصاحب رسمی توییتر، با انتشار توییت جدیدی از «آزاد شدن پرنده» خبر داد تا به نوعی خودش را ناجی این شبکه‌ی اجتماعی نشان دهد.



خبرگزاری‌های معتبر از اخراج شدن پاراگ آگراوال خبر می‌دهند. آگراوال که سال گذشته به‌عنوان جانشین جک دورسی، بنیان‌گذار، به مدیرعامل توییتر تبدیل شده بود، رابطه‌ی بسیار پرتنشی با ماسک داشت. افزون‌بر آگراوال، ظاهراً ند سیگل، مدیر ارشد مالی توییتر نیز اخراج شده است.

به ادعای رویترز، در لحظه‌ی منتشر شدن خبر تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، پاراگ آگراوال و ند سیگل در ساختمان مرکزی این شرکت حضور داشته‌اند و توسط تیم حراست به بیرون هدایت شده‌اند.
بلومبرگ می‌گوید با اخراج شدن پاراگ آگراوال، ایلان ماسک موقتا مدیرعامل توییتر می‌شود

ویجایا گده، مدیر سیاست‌گذاری توییتر که ماسک پیش‌تر به‌طور علنی از او انتقاد کرده بود نیز برکنار شده است. گده فردی بود که دستور بن شدن دائمی حساب کاربری دونالد ترامپ را صادر کرد.

نیویورک تایمز می‌گوید شان اجت که به‌عنوان رئیس اداره‌ی حقوقی توییتر فعالیت می‌کرد، دیگر جایی در این شرکت ندارد (بلومبرگ می‌گوید حراست توییتر او را نیز به خارج از ساختمان هدایت کرده است).

به ادعای اینسایدر، سارا پرسونت، مدیر ارشد مشتری نیز از سمت خود برکنار شده است.

مدیران اخراج‌شده‌ی توییتر پس از برکناری از سمت‌شان دستمزد خوبی دریافت کردند. پاراگ آگراوال ۳۸٫۷ میلیون دلار، ند سیگل ۲۵٫۴ میلیون دلار، گده ۱۲٫۵ میلیون دلار و پرسونت که روز گذشته در توییتی گفته بود از حضور ماسک در توییتر بسیار هیجان‌زده است ۱۱٫۲ میلیون دلار دریافت کردند. این افراد دیگر هیچ نقشی در توییتر نخواهند داشت.

رابطه‌ی پرحاشیه‌ی ایلان ماسک و توییتر از اردیبهشت امسال شروع شد، زمانی که مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس ۹٫۲ درصد از سهام توییتر را تصاحب کرد. ماسک قرار بود به تیم هیئت‌مدیره اضافه شود، اما در نهایت پشیمان شد و گفت توییتر را به‌طور کامل می‌خرد.

خنده ایلان ماسک Elon Musk با میکروفون و کت شلوار

زمان زیادی از پیشنهاد اولیه نگذشته بود که ماسک شروع به انتقاد از توییتر کرد و گفت که از قرارداد عقب‌نشینی می‌کند. با شکایت مدیران توییتر از ماسک در دادگاه دلاور، پرونده پیچیده‌تر شد و در نهایت ماسک با تغییر موضع گفت با شرایط اولیه‌ی قرارداد موافق است و با این‌که بیش از حد برای توییتر پول می‌دهد، این شبکه‌ی اجتماعی را تصاحب می‌کند چون پتانسیل زیادی در آن می‌بیند.

ماسک در هفته‌ی اخیر جلساتی با کارمندان توییتر برگزار کرده بود و احتمالاً امروز بار دیگر با آن‌ها به گفت‌و‌گو می‌نشیند.
ایلان ماسک: پرنده آزاد شد

با وجود پایان تنش بین ایلان ماسک و توییتر، هنوز سؤالات زیادی درباره‌ی آینده‌ی این شبکه‌ی اجتماعی ذهن ما را درگیر کرده است. درحالی‌که ماسک قبلا روی خوشی به تبلیغات نشان نمی‌داد، اکنون می‌گوید توییتر به‌دنبال تبدیل شدن به مورداحترام‌ترین شرکت تبلیغاتی دنیا است. درحالی‌که ماسک خودش را طرفدار سرسخت آزادی بیان می‌داند، می‌گوید توییتر به پلتفرمی تبدیل نمی‌شود که بتوان در آن هر حرفی را بدون عواقب مطرح کرد.

واشینگتن پست گفته بود که ایلان ماسک قصد دارد پس از تصاحب توییتر ۷۵ درصد از کارکنان این شرکت را اخراج کند، اما روز گذشته بلومبرگ نوشت ماسک در گفت‌و‌گو با کارکنان توییتر این شایعه را تکذیب کرده است. البته همچنان انتظار می‌رود شماری از افرادی که هم‌اکنون در توییتر مشغول به کار هستند اخراج شوند.

ایلان ماسک پیش‌تر بارها از سیاست‌های توییتر انتقاد کرده و گفته است که قصد دارد در سبک کنترل محتوای این شبکه‌ی اجتماعی تغییراتی اعمال کند. ماسک گفته توییتر باید برای حذف توییت‌ها و مسدود کردن حساب‌های کاربری رویکرد محتاطانه‌تری در پیش بگیرد. او همچنین از احتمال بازگشت دونالد ترامپ به توییتر خبر داده است.

ایلان ماسک برای تصاحب کردن توییتر مجموعا ۱۳ میلیارد دلار وام دریافت کرده است. بایننس، صرافی بزرگ رمزارز، تأیید کرده که یکی از سرمایه‌گذاران جدید توییتر به‌حساب می‌آید. مدیرعامل بایننس می‌گوید: «ما قصد داریم که در ترکیب شبکه‌های اجتماعی با Web3 نقش ایفا کنیم تا استفاده از کریپتو و فناوری بلاک چین را گسترش دهیم.»

بلومبرگ می‌گوید ایلان ماسک قصد دارد شخصا مدیرعامل توییتر شود. البته مدیرعاملی ماسک موقتی خواهد بود و او در آینده سِمَت خود را به فرد دیگری واگذار می‌کند. به ادعای منابع بلومبرگ، ماسک همچنین تصمیم گرفته است حساب‌هایی را که برای همیشه در توییتر بن شده‌اند، برگرداند.

بلومبرگ در گزارش دیگری ادعا می‌کند که ایلان ماسک شماری از مهندسان تسلا را به مقر اصلی توییتر دعوت کرده است تا ضمن گفت‌و‌گو با مدیران محصول توییتر شروع‌به بررسی کد این شبکه‌ی اجتماعی کنند.

با وجود این‌که ایلان ماسک به‌صراحت گفته توییتر را برای کسب درآمد تصاحب نکرده است، گزارش‌های ضدونقیض از ایده‌های ماسک برای بالا بردن درآمد این شبکه‌ی اجتماعی خبر می‌دهند. ممکن است دولت‌ها و سازمان‌ها برای استفاده از توییتر مجبور به پرداخت هزینه‌ای اندک شوند. احتمالاً دریافت تیک آبی پولی می‌شود و ماسک برای کاهش هزینه‌ها سراغ اخراج کارمندان می‌رود.

یکی از خبرسازترین ایده‌های ماسک، ساخت شبکه‌ی اجتماعی جدیدی به نام «ایکس» است، سرویسی که ماسک آن را «اپلیکیشنِ همه‌چیز» خطاب می‌کند. اپلیکیشن ایکس به احتمال زیاد عملکرد مشابه وی‌چت خواهد داشت. سوپراپلیکیشن وی‌چت در چین تمامی سرویس‌های مهم نظیر پیام‌رسان، تاکسی اینترنتی، رزرو رستوران، خدمات بانکی و... را یک‌جا ارائه می‌دهد. ایلان ماسک می‌گوید: «مردم چین اساسا در وی‌چت زندگی می‌کنند. اگر بتوانیم چنین چیزی را با توییتر بسازیم به موفقیت بزرگی خواهیم رسید.»

حال‌که ماسک رسما رهبری توییتر را دراختیار گرفته است، آینده‌ی این شبکه‌ی اجتماعی مبهم‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. ماسک احتمالاً به‌زودی برنامه‌هایی را که برای توییتر دارد اعلام می‌کند.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • توئیتر,
  • ایلان ماسک,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 22

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد image ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد 1403/01/22

همچنین نسخه به‌روزشده لپ تاپ 16 اینچی Nitro ایسر نیز معرفی شده که می‌توان آن را با پردازنده نسل فعلی اینتل Core یا AMD خرید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد image دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد 1403/01/21

گوگل دستیار کدنویسی جمنای را با قابلیت‌های کاربردی به اندروید استودیو اضافه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

ایلان ماسک: پست‌های من بیشتر از آنکه به وضع مالی ایکس کمک کرده باشد، به آن آسیب زده است image ایلان ماسک: پست‌های من بیشتر از آنکه به وضع مالی ایکس کمک کرده باشد، به آن آسیب زده است 1403/01/21

ایلان ماسک در دادگاه اعلام کرد که پست‌های او بیشتر از آنکه به وضعیت مالی ایکس کمک کرده باشد، به آن آسیب زده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46