خدمات سایت


متن کامل خبر

صرافی «کراکن» حساب‌های FTX و Alameda را مسدود کرد

آرشیو
صرافی «کراکن» با انتشار پستی اعلام کرد که دسترسی به برخی از حساب‌های مرتبط با FTX و آلامدا ریسرچ را مسدود کرده است.
1401/08/23 02:23:30 ب.ظ

صرافی رمزارز «کراکن» مستقر در ایالات متحده آمریکا، با انتشار پستی اعلام کرد که دسترسی به برخی از حساب‌های مرتبط با FTX و آلامدا ریسرچ و همچنین حساب‌های مدیران آنها را به دلیل مسائل مرتبط با کلاهبرداری، سهل‌انگاری و سوءرفتار مسدود کرده است.



کراکن در پست توییتری مورخ 13 نوامبر به این موضوع اشاره کرد که این حساب‌ها با هدف محافظت از طلبکاران مسدود شده‌اند و وجوه سایر کاربران این صرافی تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند و ذخایر آنها به‌صورت کامل نزد کراکن حفظ می‌شود.
مسدود‌کردن حساب‌های FTX توسط صرافی کراکن

یکی از سخنگویان صرافی کراکن در مصاحبه‌ای اعلام کرد که کراکن به‌صورت کامل تحولات مربوط به صرافی FTX را رصد کرده و با مجریان قانون نیز در ارتباط بوده و حالا چنین تصمیمی گرفته است. به موجب این تصمیم، دسترسی به برخی حساب‌هایی که به گمان کراکن در کلاهبرداری، سهل‌انگاری و سوءرفتار نقش داشته‌اند، مسدود شده است.

سخنگوی این صرافی همچنین در مصاحبه خود اضافه کرده است که هر حساب کاربری مسدود‌شده در این صرافی را به‌صورت موردی بررسی می‌کند و در صورت لزوم، در مورد آن اقدامات تحلیلی بیشتری انجام می‌دهد.

صرافی کراکن بعد از ثبت درخواست ورشکستگی فصل ۱۱ آمریکا توسط FTX و بیش از ۱۰۰ شرکت و نهاد مرتبط با آن، از جمله شرکت تجاری آلامدا ریسرچ، در تاریخ ۱۱ نوامبر تصمیم گرفت برخی حساب‌ها را مسدود کند. هم‌زمان با ثبت درخواست مربوطه، «سام بنکمن-فرید» نیز از سمت مدیرعاملی FTX کنار رفت که مجموعه این اتفاقات باعث شد کراکن چنین تصمیمی بگیرد.

همچنین به دنبال انتشار خبر حمله هکری مشکوک به FTX که شامل حسابی از کراکن بود، «نیک پرکوکو»، افسر ارشد امنیت کراکن در تاریخ 12 نوامبر اعلام کرد که از هویت مالک آن حساب کاربری آگاه هستند و در ادامه نیز به بررسی وضعیت آن حساب کاربری پرداختند.

از سویی دیگر، به نظر می‌رسد که تنظیم‌کنندگان مقررات نیز در بحبوحه آشفتگی‌های اخیر، FTX و مدیران آن را به‌شدت تحت فشار قرار داده‌اند.

دفتر مرکزی FTX در باهاما واقع شده و تنظیم‌کنندگان مقررات اوراق بهادار این کشور در تاریخ 10 نوامبر، دارایی‌های FTX Digital Markets، یعنی زیرمجموعه صرافی‌های باهامایی و طرف‌های مرتبط با آن را مسدود کردند.

همچنین گفتنی است که براساس گزارش 13 نوامبر، FTX اکنون توسط نیروی پلیس سلطنتی باهاما به دلیل سوءرفتارهای مجرمانه احتمالی تحت بررسی است.

منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • کراکن,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 16

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 225

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 76

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ image اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ 1402/12/07

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: موضوع افزایش تعرفه باند پهن یا دیتا برای بخش ثابت و سیار بوده که در بخش سیار زودتر بارگذاری کردند اما اپراتورهای ثابت‌ بعد از اپراتورهای سیار اقدام کردند که بین ۳۰ تا ۳۴ درصد است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 96