خدمات سایت


متن کامل خبر

مالباختگان صرافی رمزارز FTX پول خود را پس می‌گیرند

آرشیو
صرافی FTX با اتخاذ روش‌های جدید و پیگیری سرمایه‌گذاری‌های پیشین، به‌دنبال برگرداندن دارایی‌ مشتریان خود است.
1402/11/23 11:24:36 ق.ظ

بر اساس گزارش بلومبرگ، FTX قصد دارد سرمایه‌های ازدست‌رفته‌ی مشتریانش را بازگرداند. در ابتدا به‌نظر می‌رسید که یک میلیون مشتری مال‌باخته‌ی اف‌تی‌ایکس با بدشانسی مواجه شده‌اند؛ اما سرمایه‌گذاری‌های هوشمندانه، تلاش‌ برای بازگرداندن سرمایه و همچنین افزایش ارزش بیت‌کوین، ورق را برگردانده است.

داستان کلاهبرداری سم‌ بنکمن‌فرید هنوز فراموش نشده است. ماجرا از آنجا شروع شد که صرافی ۳۲ میلیارد دلاری و سقوط‌کرده‌ی FTX از کنترل خارج شد و در سال ۲۰۲۲ اعلام ورشکستگی کرد. طولی نکشید که آمار نشان داد حدود ۱۰ میلیارد دلار از سرمایه‌‌ی مشتریان ناپدید شده است.

بر اساس رأی هیئت‌منصفه‌ی دادگاه، سم بنکمن‌فرید که به‌عنوان «سلطان رمزارز» و «وارن بافت جوان» شناخته می‌شد، به هفت فقره جرم سنگین متهم شده و در انتظار حکم دادگاه است. او احتمالاً ده‌ها سال زندانی می‌شود.

بنکمن‌فرید در ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (دی و بهمن ۱۴۰۱) با انتشار پستی در ساب‌استک گفت صرافی FTX در آمریکا ممکن است بتواند تمام سرمایه‌ی مشتریان را به آنان بازگرداند. افزایش ارزش بیت‌کوین که اکنون با بیش از ۴۷٬۰۰۰ دلار معامله می‌شود نیز می‌تواند راهی برای نجات مشتریان FTX باشد.

از همان ابتدا به‌نظر می‌رسید که یک میلیون مشتری مال‌باخته‌ی FTX هرگز قادر نخواهند بود که این سرمایه را دوباره به‌طور کامل به دست آورند یا حتی بخشی از آن‌ها به این مشتریان بازگردانده شود.

بخشی از سرمایه‌ی ازدست‌رفته‌ی مشتریان FTX صرف سبک زندگی مصرف‌گرایانه و هزینه‌های شخصی بنکمن‌فرید شد. سرمایه‌گذاری‌های او در شرکت‌های دیگر که در دو سال اخیر افزایش یافته بود نیز یکی دیگر از دلایل هدر رفتن سرمایه‌ی مشتریان بود.

وکیل اف‌تی‌ایکس به قاضی جلسه‌ی دادرسی گفت:‌ «پیش‌بینی ما این است که بودجه‌ی کافی برای پرداخت تمام مطالبات قانونی مشتریان و بستانکاران خود را خواهیم داشت.»

بنکمن‌فرید اعتقاد دارد که شرکت اف‌تی‌ایکس توانایی بازگرداندن سرمایه‌های مشتریان خود را خواهد داشت؛ چون FTX آمریکا منابع مالی کافی دارد و شعبه‌ی بین‌المللی اف‌تی‌ایکس یعنی FTX International نیز دارای میلیاردها دلار سرمایه است.

بنکمن‌فرید همچنین ادعا کرده است زمانی که جان رِی سِمَت مدیرعاملی صرافی ورشکسته‌ی اف‌تی‌ایکس را بر عهده گرفت، وجه نقد خالص شعبه‌ی آمریکایی این صرافی حدود ۳۵۰ میلیون دلار جدای از موجودی مشتریان بود.

جان ری و تیمش در تلاش برای تجدید قوا موفق شدند به بیش از هفت میلیارد از سرمایه‌های بنکمن‌فرید دست یابند و آن‌ها را بازگردانند. بخشی از دارایی‌های ازدست‌رفته‌ی اف‌تی‌ایکس شامل میلیون‌ها دلار می‌شد که برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی مانند اسپیس ایکس به شرکت K5 Global داده شده بود.

گزارش‌ها‌ی ماه سپتامبر (شهریور و مهر) نشان می‌داد که اف‌تی‌ایکس دارای ۳٫۴ میلیارد دلار دارایی دیجیتال است که حدود ۵۶۰ میلیون دلار آن شامل بیت‌کوین می‌شود. اف‌تی‌ایکس حدود ۱٫۱ میلیارد دلار در ارز دیجیتال سولانا سرمایه‌گذاری کرده که اکنون ارزش آن پنج برابر شده است.

وکیل FTX اعتقاد دارد هنوز برای بازگرداندن دارایی‌ مشتریان مسیری طولانی در پیش دارد؛ اما این شرکت در حال فعالیت در زمینه‌ی به‌کار بردن استراتژی‌های مناسب برای دستیابی به اهداف فعلی خود است.
منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • صرافی FTX,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




اپل بالاتر از مایکروسافت دوباره باارزش‌ترین شرکت جهان شد image اپل بالاتر از مایکروسافت دوباره باارزش‌ترین شرکت جهان شد 1403/04/27

قیمت سهام اپل حالا به بالاترین حد تاریخ خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

ایلان ماسک خواستار پیگرد قانونی عاملان تحریم خرید تبلیغات از ایکس شد image ایلان ماسک خواستار پیگرد قانونی عاملان تحریم خرید تبلیغات از ایکس شد 1403/04/24

ایلان ماسک می‌گوید ایکس چاره‌ای جز طرح شکایت علیه عاملان بایکوت خرید تبلیغات در این پلتفرم ندارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

ترسیم آینده بازار سرمایه با تکیه بر تمام متغیرها/ بورس تهران چه مسیری را با دو رقیب ماراتن ریاست جمهوری تجربه خواهد کرد؟ image ترسیم آینده بازار سرمایه با تکیه بر تمام متغیرها/ بورس تهران چه مسیری را با دو رقیب ماراتن ریاست جمهوری تجربه خواهد کرد؟ 1403/04/11

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: فضای حاکم بر بازار سرمایه صرفا ترس از انتخاب کاندیدایی را مخابره می کند که به نظر می رسد به بنیان های اقتصادی ضربه خواهد زد، این در حالی است که انتخاب وی به عنوان رییس جمهور، سرخپوشی این بازار را پررنگ تر خواهد کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

آمریکا برای جلوگیری از فرار مالیاتی معامله‌گران کریپتو قانون جدیدی تصویب کرد image آمریکا برای جلوگیری از فرار مالیاتی معامله‌گران کریپتو قانون جدیدی تصویب کرد 1403/04/10

افرادی که ارز دیجیتال در اختیار دارند و می‌فروشند، مجبور بوده‌اند مالیات بر درآمد خود را پرداخت کنند. اکنون نیز وزارت خزانه‌داری ایالات متحده قانون جدیدی تصویب کرده است تا مطمئن شود آن‌ها مبلغ مناسبی ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

آمازون برای اولین بار به یک شرکت 2 تریلیون دلاری تبدیل شد image آمازون برای اولین بار به یک شرکت 2 تریلیون دلاری تبدیل شد 1403/04/07

نام آمازون به لیست شرکت‌های 2 تریلیون دلاری اضافه شده که اعضای دیگر آن شامل انویدیا، اپل، آلفابت و مایکروسافت می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

مطالعه جدید: بهره‌وری افراد در شیوه کار هیبریدی به‌اندازه کار تماماً حضوری است image مطالعه جدید: بهره‌وری افراد در شیوه کار هیبریدی به‌اندازه کار تماماً حضوری است 1403/03/27

تحقیقی جدید دریافته است که شیوه کار هیبریدی بر روی بهره‌وری افراد اثر منفی قابل‌اندازه‌گیری نمی‌گذارد، اما رضایت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 119

اپل دوباره دومین شرکت باارزش دنیا شد؛ رکوردشکنی سهام به‌ لطف معرفی Apple Intelligence image اپل دوباره دومین شرکت باارزش دنیا شد؛ رکوردشکنی سهام به‌ لطف معرفی Apple Intelligence 1403/03/23

اپل از انویدیا پیشی گرفت اما هنوز در جایگاهی پایین‌تر از مایکروسافت قرار دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

سهمیه واردکنندگان موبایل براساس رتبه خدمات پس از فروش تعیین می‌شود image سهمیه واردکنندگان موبایل براساس رتبه خدمات پس از فروش تعیین می‌شود 1403/03/20

معاون وزیر صمت از رتبه‌بندی واردکنندگان موبایل بر اساس ارائه خدمات پس از فروش خبر داد و گفت این رتبه‌بندی بر سهمیه واردات موثر است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

قیمت نات کوین به ریال چقدر است؟ image قیمت نات کوین به ریال چقدر است؟ 1403/03/13

یکی از سوالات مهم کاربران ارزهای دیجیتال، قیمت نات کوین به ریال است. ارزش هر عدد نایت کوین – Notcoin به پول ما چند هزار تومان است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 72

پیش بینی قیمت نات کوین؛ آینده Notcoin چه خواهد شد؟ image پیش بینی قیمت نات کوین؛ آینده Notcoin چه خواهد شد؟ 1403/03/10

پس از افزایش قیمت باورنکردنی Notcoin گمانه‌زنی‌ها درباره آینده این ارز دیجیتال شدت یافته است. با پیش بینی قیمت نات کوین همراه باشید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 66