خدمات سایت


متن کامل خبر

کاهش قیمت خودروهای تسلا تغییر بزرگی در بازار خودروهای برقی ایجاد می‌کند

آرشیو
تسلا برای رفع نگرانی‌های ناشی از کاهش تقاضا برای خودروهای برقی خود، قیمت این محصولات را کاهش داده است اما بسیاری مشتریان از این اقدام راضی نیستند.
1401/10/25 12:05:49 ب.ظ

آیا تسلا می‌تواند رهبر بازار خودروهای الکتریکی مدرنی باشد که به‌طور مؤثر در ایجاد آن نقش داشته است؟

سؤال فوق از ماه‌ها قبل در ذهن خریداران خودروهای برقی، سرمایه‌گذاران، تحلیل‌گران، ناظران صنعت و پایگاه‌های ایلان ماسک ایجاد شده است. اگر وضعیت نامناسب توییتر را درنظر نگیریم، این موضوع به‌خصوص در شرایطی که سؤالاتی درمورد میزان تقاضا در چین و ایالات‌متحده مطرح شده‌، بر داستان موفقیت غول خودرساز الکتریکی ساخته افکنده است.

تسلا چند روز قبل پاسخ‌هایی برای پرسش فوق ارائه داد و این پاسخ، کاهش شدید قیمت محصولات این شرکت بود که با درنظر گرفتن جدیدترین اعتبارات مالیاتی خودروهای برقی، تا ۳۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.



علاوه‌براین، کاهش قیمت خودروهای تسلا، در وهله‌ی اول این محصولات را واجد شرایط معافیت‌های مالیاتی می‌کند.

برخی تحلیل‌گران در گفت‌وگو با ورج بر اهمیت کاهش قیمت محصولات این شرکت تأکید و اعلام کردند امکان دارد این اقدام نه‌تنها روی برند تسلا بلکه بر بازی‌های رقابتی فزآینده‌ی خودروهای الکتریکی نیز تأثیر داشته باشد. حتی برخی اعتقاد دارند این موضوع می‌تواند اولین قدم در افزایش رقابت قیمت خودروهای برقی باشد که به‌زودی شاهد آن خواهیم بود.

جسیکال کالدول، مدیر اجرایی وب‌سایت خرید خودرو Edmunds می‌گوید:
واکنش اخیر تسلا به کاهش قیمت‌ها نشان‌دهنده‌ی تغییر عمده در بازار خودروهای برقی است. سال ۲۰۲۳ موجی از مدل‌های جدید خودروهای الکتریکی عرضه خواهد شد اما با توجه به اینکه تولید اکثر خودروسازان محدود خواهد بود، تسلا خود را برای جذب مشتریانی که تمایل ندارند صبر کنند آماده خواهد کرد.- جسیکال کالدول

مشتریان احتمالی تسلا از خبرهای روز پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته بسیار خوشحال شدند. به‌عنوان مثال عملکرد مدل ۳ این شرکت بدون درنظر گرفتن مالیات از ۶۳ هزار دلار به ۵۴ هزار دلار کاهش یافت. قیمت مدل Y پرفورمنس نیز بدون کسر مالیات، از ۷۰ هزار دلار به حدود ۵۷ هزار دلار کاهش پیدا کرد.

رابی دگراف، تحلیل‌گر صنعت خودرو گفت:
تغییراتی که باید به آن توجه داشته باشیم، مخصوصاً به مدل Y تسلا مربوط می‌شود. قیمت این محصول با برخی پیکربندی‌ها حتی به قیمت ۱۳ هزار دلار کاهش یافته است که واقعاً تخفیفی باورنکردنی است و به‌ندرت در صنعت خودروسازی شاهد آن هستیم. - رابی دگراف

شرکت تحقیقاتی AutoPacific نیز اعلام کرد:
قیمت‌گذاری‌های جدید خودروهای برقی تسلا یعنی برخی پیکربندی‌های مدل ۳ و مدل Y این شرکت که ازجمله محصولات پرفروش و محبوب به‌شمار می‌روند، اکنون باید به‌لطف اعتبارات مالیاتی فدرال EV، برای تخفیف‌های بیشتر تا ۷۵۰۰ دلار واجد شرایط باشند.- AutoPacific

کاهش قیمت محصولات تسلا، پیشنهادات این خودروساز را بسیار پایین‌تر از چندین رقیب دیگر قرار می‌دهد.

کاهش قیمت‌ها به‌دنبال حرکت مشابهی انجام شد که هفته‌ی گذشته در چین صورت گرفت. تسلا قیمت خودروهای خود را در این کشور تا ۱۳ درصد کاهش داد که سومین اقدام آن در ماه‌های اخیر محسوب می‌شود زیرا با این راهکار با برتری خودروسازان داخلی چین ازجمله BYD بهتر رقابت می‌کند.

این اقدام در ایالات‌متحده نیز همزمان با تغییرات اعتبار مالیاتی خودروهای برقی تحت قانون کاهش تورم بود. این قانون مشوق معافیت‌های مالیاتی برای خودروهای برقی مونتاژ شده در آمریکای شمالی و همچنین باتری‌هایی است که در این ناحیه مونتاژ می‌شوند.

کالدول گفت این کاهش‌ قیمت‌ها با هدف حفاظت از سهم بازار تسلا انجام می‌شود و نشان‌دهنده‌ی عبور از یک ناهنجاری بازار به یک شرکت خودروسازی اصیل است. میانگین قیمت خودروهای الکتریکی جدید در پایان سال ۲۰۲۲ حدود ۶۵ هزار دلار بود که حتی بالاتر از قیمت‌های نجومی خودروهای بنزینی و گازسوز اخیر است.

کاهش قیمت یکی از روش‌های رقابت بهتر با سایر شرکت‌ها است. کالدول می‌گوید تسلا مدت‌ها در ایالات‌متحده عملاً تنها سازنده‌ی خودروهای الکتریکی بود. او همچنین اظهارداشت تسلا اکنون باید در زمینه‌های مختلف از جمله قیمت، طراحی و عملکرد با سایر شرکت‌ها رقابت کند.
خودرو تسلا مدل وای Tesla Model Y با سرعت بالا در جاده رنگ آبی

بهبود شرایط رقابت برای تسلا در سال ۲۰۲۳ دشوار خواهد بود. در سال جاری هریک از خودروسازان بزرگ و چندین استارتاپ درحال برنامه‌ریزی برای ورود به بازار خودروهای برقی هستند و همه‌ی آن‌ها محصولاتی با برد قابل‌توجه، ویژگی‌های پیشرفته و سطح بی‌سابقه‌ای از یکپارچه‌سازی نرم‌افزاری ارائه می‌دهند.

درحالی‌که خط خودروهای تسلا در این زمینه‌ها از بسیاری شرکت‌های رقیب جلوتر هستند، اما عمر آن‌ها افزایش یافته است. مدل S این شرکت اکنون ۱۰ ساله شده است و ۶ سال از معرفی پرفروش‌ترین محصول آن یعنی مدل ۳ می‌گذرد. به‌نظر می‌رسد تسلا علاوه‌بر سایبرتراک و رودستر که عرضه‌ی آن‌ها مدت‌ها به تعویق افتاده است، تعداد کمی محصول کاملاً جدید را وارد خط تولید انبوه خواهد کرد.

تحلیل‌گر دیگری به‌نام ادموندز اعلام کرد است تخفیف روی قیمت خودروهای برقی، اغلب نشانه‌ی برندهای ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. به‌عنوان مثال نیسان سال‌ها با تأثیرات این استراتژی دست‌وپنجه نرم کرده است.

کالدول می‌گوید:
تسلا مانند خودروسازان اصلی، باید با تأثیراتی که این کاهش قیمت‌ها روی برند آن دارند مبارزه کند.- کالدول

علاوه‌براین، به‌نظر می‌رسد بسیاری از مشتریان کنونی تسلا ازجمله افرادی که خودرو موردنظرشان را در ماه دسامبر سفارش داده‌اند، پول بیشتری پرداخت کرده‌اند و از این حرکت ناراضی هستند زیرا روی ارزش فروش مجدد خودرو آن‌ها اثر خواهد داشت. بسیاری از این افراد در روز جمعه به رسانه‌های اجتماعی ازجمله توییتر که ماسک مالکیت آن را برعهده دارد، شکایت کردند و از تسلا خواستند در سایر خدمات مرتبط، به آن‌ها تخفیف بدهد.

به‌هرحال به‌نظر می‌رسد درام تسلا درحال رخ دادن است، امکان دارد اوضاع در میان خریدارانی که به‌تازگی این خودروهای تسلا را با هزینه‌های بالاتر خریداری کرده‌اند کمی آشفته شود و بهتر است ماسک باید راهی برای آن پیدا کند.

درهمین‌حال، مالکان تسلا در چین در اعتراض به کاهش قیمت‌ها که اواخر هفته‌ی قبل انجام شد به خیابان‌ها آمدند و اعلام کردند این تصمیم بر ارزش فروش مجدد خودروهای آن‌ها تأثیر منفی دارد. درحالی‌که بعید به‌نظر می‌رسد مشتریان این شرکت در ایالات‌متحده و اروپا تا این حد پیش بروند، سرمایه‌گذاران بلندمدت از این تصمیم کاملاً رضایت داشتند.

دن ایوز، تحلیل‌گر فناوری در Wedbush Securities می‌گوید:
درحالی‌که واکنش اولیه به این کاهش قیمت‌ها منفی خواهد بود، اما اعتقاد داریم این اقدام استراتژیک درستی است که ماسک در زمان مناسب آن را انجام داده است. ما باور داریم مجموع کاهش قیمت‌ها می‌تواند در سال جاری میزان تقاضا و تحویل خودروهای تسلا را بین ۱۲ تا ۱۵ درصد در سطح جهان افزایش دهد و این یعنی ماسک برای تحریک تقاضا از روش کاهش قیمت‌ها استفاده کرده است. - دن ایوز

این مورد نشان می‌دهد خودروسازان اروپایی و شرکت‌های آمریکایی ازجمله جنرال موتورز و فورد به‌خوبی اطلاع دارند که تسلا با نبرد قیمت خودروهای برقی قصد دارد رقابت سنگین‌تری را آغاز کند.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • تسلا,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو image ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو 1402/12/19

جنرال موتورز خودروی بلیزر برقی خود را بعد از برطرف کردن مشکلاتی که وجود داشت، آماده عرضه به مشتریان خود کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! image دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! 1402/12/16

شخصی در ایالت کالیفرنیای آمریکا در تلاش بود یکی از خودروهای خودران گوگل را به‌سرقت ببرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا image قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا 1402/12/14

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۱۴ اسفند. برای مشاهده قیمت صفر ماشین های ایرانی وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

فروش خودروهای دنده دستی به‌طرز عجیبی افزایش یافته است! image فروش خودروهای دنده دستی به‌طرز عجیبی افزایش یافته است! 1402/12/08

شرایط در بازار خودرو جهان تغییر کرده و اکنون فروش خودروهای دنده دستی به طرز عجیبی در مقایسه با خودروهای اتوماتیک، افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

 لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا به‌روز شد image لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا به‌روز شد 1402/11/29

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۲۹ بهمن ماه. برای مشاهده قیمت صفر ماشین های ایرانی وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

شرایط جدید فروش لاستیک دولتی اعلام شد image شرایط جدید فروش لاستیک دولتی اعلام شد 1402/11/21

سامانه جامع تجارت اعلام کرد: با هماهنگی صورت گرفته با فراجا برای استعلام اطلاعات خودرو، از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ در زمان ثبت اسناد فروش به مصرف کننده تایر سواری، شماره برگ سبز خودرو و ۵ رقم انتهای شماره شاسی به صورت الزامی دریافت می شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 68

قیمت لیفان در بازار خودرو image قیمت لیفان در بازار خودرو 1402/11/18

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودرو لیفان در تاریخ ۱۸ بهمن. برای مشاهده قیمت کارخانه ماشین لیفان وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

سونامی سرقت خودرو در کانادا؛ ماشین های دزدیده شده را به خاورمیانه می‌آورند image سونامی سرقت خودرو در کانادا؛ ماشین های دزدیده شده را به خاورمیانه می‌آورند 1402/11/15

موجی از سرقت خودرو در کانادا باعث نگرانی مسئولان دولت این کشور شده است. این خودروها پس از دزدیده شدن، به خاورمیانه و آفریقا آورده می‌شوند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50