خدمات سایت


متن کامل خبر

تصاویر اینترنتی تاریخ انقضا دریافت خواهند کرد

آرشیو
هر تصویری که در اینترنت منتشر می‌شود، برای همیشه در دسترس خواهد بود و هیچ کنترلی روی آن وجود ندارد. کارشناسان آلمانی نرم‌افزار جدید طراحی کرده‌اند که با کمک آن می‌توان برای تصاویر تاریخ انقضا تعیین کرد.
1389/11/07 01:40:59 ق.ظ

شاید شما هم تصاویری از خود را در یکی از سایت‌های اجتماعی قرار داده و بعد از مدتی از انجام این کار پشیمان شده‌اید. بسیاری از مردم تصاویری را در فضای وب قرار می‌دهند و بعد فراموش می‌کنند این تصاویر برای همیشه در معرض دید مردم قرار خواهند گرفت.

اما به گزارش بی‌بی‌سی، محققان آلمانی برای حل این مشکل نرم‌افزاری به نام X-Pire طراحی کرده‌اند که با اضافه کردن یک کلید رمز شده به تصاویر، برای آن‌ها تاریخ انقضا مشخص خواهد کرد. زمانی که تاریخ اعتبار این تصاویر به پایان رسید، این کلید از دیده و کپی‌ شدن آن‌ها جلوگیری خواهد کرد و به این ترتیب شما می‌توانید تصاویر خود را فقط برای مدت معینی در معرض دید عموم قرار دهید.

پروفسور مایک بیکرز از دپارتمان امنیت اطلاعات و رمزنگاری دانشگاه سارلند که در این پروژه شرکت داشته، در این باره به بی‌بی‌سی گفت: «امروزه تعداد افرادی که اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی منتشر می‌کنند، به سرعت در حال افزایش است و مشخص است که اگر این تصاویر برای مدت طولانی در معرض دید مردم باشند ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلاتی شوند. به همین دلیل کار طراحی این سیستم از 18 ماه پیش آغاز شد و در این زمان نیز ما الگوهای خطرناکی از فعالیت‌های کاربران در سایت‌هایی مانند فیس‌بوک مشاهده می‌کردیم که به نوبه خود نیاز به یک سیستم را با قابلیت گفته شده بیش‌تر می‌کرد».

نرم‌ X-Pire یک سری کپی‌های رمزنگاری شده از تصاویر تهیه می‌کند و از شخصی که قصد بارگزاری این تصاویر را دارند، یک تاریخ انقضا می‌پرسد. البته برای دیدن این تصاویر به افزونه مرورگر X-Pire نیز نیاز خواهید داشت و در حال حاضر نیز فقط نسخه سازگار با مرورگر فایرفاکس تهیه شده است. به همین دلیل افرادی که از مرورگرهای دیگر استفاده می‌کنند نمی‌توانند هیچ کدام از تصاویر محافظت شده را ببینند.

زمانی که شخصی به یک تصویر رمزنگاری شدن برخورد می‌کند، درخواستی برای باز کردن قفل آن فرستاده می‌شود. بعد از آن در صورتی که تاریخ انقضای تصاویر نگذشته باشد، آن‌ها برای بازدیدکنندگان نمایش داده خواهند شد.

در حال حاضر این نرم‌افزار روی سایت‌های اجتماعی مانند فلیکر، فیس‌بوک و خیلی سایت‌های دیگر آزمایش شده و نتیجه به دست آمده در تمام آن‌ها رضایت بخش بوده است. قرار است این نرم‌افزار تا اواخر ماه ژانویه با قیمت 2 یورو در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد image نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد 1403/02/09

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، موسوم به ایران اکسپو ۲۰۲۴ توسط رئیس جمهور افتتاح شد. ایرانسل نیز در این رویداد حضوری پررنگ و جدی دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت image عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت 1403/02/09

نقص سیستم ایمنی در نهایت باعث شد تا مرد هلندی پس از ماه‌ها مبارزه با کووید-۱۹ و بارها بستری‌شدن در بیمارستان، جان خود را از دست بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد image گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد 1403/02/09

گوگل اعتقاد دارد که وزارت دادگستری شواهدی مبنی بر عملکرد ضدرقابتی کسب‌وکار آن‌ها ارائه نکرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 66

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 82

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38