خدمات سایت


متن کامل خبر

تهران افتخار آفريد

آرشیو
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتخاب تهران به عنوان يكی از 5 شهر برتر دنيا در بين 200 شهر واقعاً افتخار آميز بود، از اينكه مسئولان شهرداری در اين مراسم نبودند افسوس خوردم اما می‌دانم اگر دولت و مجلس كمك كنند تهران سال آينده هم شهر برتر دنيا می‌شود...
1389/11/08 11:16:47 ب.ظ

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا دبیر پس از دریافت جایزه تهران به عنوان یكی از 5 شهر برتر جهان در زمینه توسعه حمل و نقل پایدار در واشنگتن چهارشنبه شب وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شد و در جمع خبرنگاران گفت: این افتخار بزرگ را به شهروندان تهران و بهتر بگویم به كل هموطنانم در سراسر كشور تبریك می‌گویم.

وی با اعلام اینكه 200 كشور كه در این مراسم شركت كرده بودند در طول سال رصد شده بودند گفت: شهر تهران در جمع پنج شهر برتر بود. در خیلی از آمارها از جمله مترو بالاتر از بقیه كشورها بودیم كه این می‌تواند افتخار بزرگی باشد.

دبیر با اعلام اینكه پیش از 7 هزار كارشناس متخصص و مدیران ارشد و اعضای شورای شهر كشورها در مراسم شركت كرده بودند گفت: كارها در 80 گروه تخصصی پیگیری می‌شد كه تهران موفق شد تقدیرنامه ویژه سال 2011 را بابت زحماتی كه مدیریت شهری تهران به ویژه در خطوط بی.آر.تی و مترو كشیده بودند دریافت كند.

وی با اعلام اینكه 9 هیئت ژوری عملكردها را بررسی می‌كرد، گفت: این هیئت با قاطعیت به پنج شهر رأی داده بودند.

دبیر با اعلام اینكه رساله دكترایش مدیریت یكپارچه شهری است گفت: حتماً باید در چند كارگروه تخصصی شركت می‌كردم البته در آنجا بسیاری از اساتید دانشگاه‌های تهران و شریف آمده بودند تا در كارگروه های تخصصی شركت كنند.

وی با تأكید بر اینكه از طرف شهرداری تهران نماینده‌ای برای حضور در این مراسم وجود نداشت گفت: با من تماس گرفتند از من خواستند كه به نمایندگی از تهران در این مراسم شركت كرده و تقدیرنامه ویژه را دریافت كنم كه من هم به نمایندگی از تمام كارگران و مدیران خطوط اتوبوسرانی بی.آر.تی و مترو در مراسم شركت كردم.

وی در خصوص پخش صحبت‌های قالیباف به صورت ویدئو كنفرانس در آن مراسم گفت: كاری كه شهردار گوانگجو و مكزیكوسیتی انجام داده بود در قالب یك نمایش سه چهار دقیقه‌ای پخش شد . وقتی كه ویدئو كنفرانس شهردار تهران پخش شد تأثیر خوبی بر شركت كنندگان گذاشت و رئیس جلسه كه به طور كامل قالیباف را می‌شناخت اعلام كرد كه قالیباف علاوه بر استادی دانشگاه خلبان نیز هست.

دبیر با اعلام اینكه رئیس جلسه آمارهای در مورد محیط زیست تهران می‌داد گفت: یكی از دستاوردهای مراسم رابطه حمل‌ونقل عمومی با محیط زیست بود و هنگامی كه صحبت‌های دكتر قالیباف پخش شد بسیار تأثیرگذار بود و 500 نفر مدیری كه آنجا بودند تشویق بسیاری كردند و باعث می‌شد تا به عنوان یك ایرانی افتخار كنم.

وی با اعلام اینكه تهران در بحث مترو از سایر كشورها بسیار جلوتر بود گفت: اگر گوانگجو در این رتبه بندی اول می‌شود دلیل دارد. چون بازی‌های آسیایی آنجا انجام شده است. برگزاری این بازیها با محیط زیست رابطه مستقیم دارد . هنگامی كه چهار، پنج هزار ورزشكار قرار است جایی بروند باید آنجا محیط سالم باشد تا بتوانند ورزش كنند. حمل و نقل عمومی باعث می‌شود كه هوا سالم باشد و مردم بتوانند به آسانی به محل بازی‌ها بروند از سوی دیگر شورای المپیك آسیا كمك ویژه‌ای به چنین شهرها می‌كند .

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینكه در چنین مواردی بحث ملی می‌شود گفت: هنگام بر گزاری بازی‌های آسیایی، دولت‌ها حمایت می‌كنند . مدیریت شهری گوانگجو مانند تهران نیست بلكه حمایت 100درصدی دولت را دارد. بنابراین پول خوبی آنجا خرج كردند. بااین‌وجود، تهران موقعیت خوبی داشت به خصوص در زمینه توسعه بی.آر.تی از همه كشورها بالاتر بودیم.

وی با اعلام اینكه گوانگجو در زمینه دوچرخه‌سواری نیز عملكرد خوبی داشت گفت: البته دوچرخه سواری در فرهنگ چینی‌ها هست و مدیریت شهری گوانگجو این مسئله را سر و سامان داده است.

دبیر تأكید كرد: اگر دولت وظایف خود را انجام دهد به شما قول می‌دهم جایزه ویژه سال آینده به تهران برسد البته اگر خوب حمایت شویم.

وی با یادآوری اینكه آمارهای توسعه تهران در سالن همایش پخش می‌شد گفت: با توجه به طرح جامعی كه تهران برای سال 2025 ارائه داده بود می‌توانستیم تعجب را در چهره حاضران مشاهده كنیم به خصوص آنكه به‌عنوان نماینده یكی از پنج شهر برتر جهان بالا نشسته بودیم و بر جمعیت تسلط داشتیم.

وی با تأكید بر اینكه مردم تهران در دریافت این جایزه نقش مهمی داشتند گفت: هنگامی كه می‌خواستیم خطوط بی.آر.تی را در خیابانهای آزادی ، ولی عصر(عج)، اتوبانهای شهید چمران یا بسیج اجرا كنیم اعتراض‌های زیادی بود و مردم مقاومت می‌كردند اما هنگامی‌كه جا افتاد مردم یاری كردند و خدا را شاكر هستم كه اگر كمك مردم نبود به این نتقطه نمی‌رسیدیم.

دبیر تأكید كرد: بسیار افسوس خوردم كه از مدیریت شهری تهران كسی در این مراسم حضور نداشت زیرا كارهایی كه در بحث دوچرخه، اتوبوس، مترو، تاكسی و موارد دیگر انجام شده بود نیاز به این داشت افراد متخصص حضور داشته باشند و توضیحات لازم را ارائه دهند.

وی با اعلام اینكه مدیران تمام شهرهای دنیا به مراسم آمده بودند و برداشت‌های خودشان را ارائه می‌دادند گفت: تبادل اطلاعات بسیار مهمی در بین مدیران شهری كشورها انجام می‌شد و در هر نشستی كه شركت می‌كردم از نبود مدیران توانمند شهر تهران افسوس می‌خوردم البته می‌توانست افراد توانمندی از شهرهای دیگر كشور نیز حضور داشته باشد كه متأسفانه نه مدیران توانمند

شهرهای دیگر و نه مدیران توانمند تهران در مراسم حضور نیافته بودند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران این مراسم را المپیك حمل‌ونقل معرفی كرد و گفت: اگر بخواهم مراسم را با ورزش مقایسه بكنم در مسابقات ورزشی نخبه های كشورها شركت می‌كنند در این مراسم نیز تمام نخبه‌های جهان در زمینه حمل و نقل شركت كرده بودند.

دبیر با اظهار تأسف از اینكه تهران تیم مدیریتی نداشت تا دستاوردهایش را ارائه دهد گفت: اینكه چرا از ایران كسی وجود نداشت را از من سؤال نكنید به دلیل آنكه من در راستای تحصیلاتم در مراسم حضور داشتم و از من خواستند كه بروم و جایزه را دریافت كنم بنابراین دلیل این موضوع را باید از كسانی بپرسید كه بتوانند پاسخ دهند.

عضو شورای شهر تهران با اعلام اینكه شهردار واشنگتن به صورت علنی تبلیغات می‌كرد كه به دنبال آن هستیم تا در سال آینده واشنگتن را به رتبه‌های برتر جهان برسانیم گفت: این رفتار مدیران شهری كشورهای جهان، كار مدیریت شهری تهران را سخت‌تر می‌كند . ما در آن مراسم اهداف تهران را برای سال دو هزار و بیست و پنج تشریح می‌كردیم كه برای آن‌ها جالب بود و

باید برنامه‌ریزی كنیم تا با آن اهداف برسیم.

وی افزود : اگر از ما حمایت شود به آن اهداف می‌رسیم. نجات شهر تهران از آلودگی اهمیت دارد . آنچه را كه هنوز قدرش را نمی‌دانیم زمان است اگر می‌خواهیم این موارد را كنترل كنیم با توجه به اینكه در این نشست‌ها شركت كردم و نگاهم تغییرات بسیاری داشته است با حمل و نقل عمومی می‌توانیم شهر تهران را نجات دهیم . در بحث آلودگی هوا ، در بحث انرژی، مدیریت زمان و آسایش مردم .

دبیر با اشاره به اینكه یكی از مقالاتی كه در این مراسم ارائه شد تاثیر حمل‌ونقل عمومی بر اعصاب بود گفت : چند مقاله در این زمینه ارائه شد كه بسیار جالب بود و من گمان می‌كنم كه نجات شهر تهران در سایه توسعه حمل‌ونقل عمومی است.

وی با یادآوری اینكه چهار سال است در شورای شهر تهران حضور دارد گفت: مشكلات را می‌دانم، اگر بخواهیم از این بابت در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم دیگر تنها كار دست شهرداری نیست. در تأمین بودجه حمل‌ونقل عمومی با توجه به هدفمند شدن یارانه‌ها حتماً باید حمایت شویم كه در زمینه به كمك مجلس شورای اسلامی و دولت نیازمندیم .

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لایحه‌ای كه شهرداری در زمینه بودجه به شورا ارائه كرده است گفت : اكنون بودجه را بررسی می‌كنیم كه با توجه به هدفمندی یارانه ها باید به شهرداری كمك شود .

وی با اعلام اینكه در بحث بودجه جاری، یك‌سوم بر عهده مردم، یك‌سوم برعهده دولت و یك‌سوم برعهده شهرداری است گفت: با توجه به هدفمند سازی یارانه‌ها ، قیمت بلیت مترو بسیار بالا می‌رود . در حال بررسی هستیم كه با كمك نقدی از محل هدفمند یارانه‌ها ، قیمت بلیت مترو بالا نرود . توسعه خطوط هفت و سوم مترو نیز اهمیت دارد و اگر بودجه خوبی تعلق بگیرد مطمئن باشید كه اهداف پیش‌بینی‌شده جلوتر نیز حركت خواهیم كرد .

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 178

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 346

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 336

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 383

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 350

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 215