خدمات سایت


متن کامل خبر

چند سکانس از اختلافات پشت پرده تیم ملی / شما در باند دایی هستید!

آرشیو
با رفتن افشین قطبی، برخی از مشکلات و اختلافات پشت پرده تیم ملی رو شده‌اند.
1389/11/11 01:47:56 ق.ظ

اختلافات و مشکلات چیزی نیست که تنها متعلق به برهه خاصی از فوتبال ایران باشد، در تمام دوران مربیگری مربیان مختلف در تیم ملی، همواره مسایل و اختلافات پشت پرده ای رخ داده است که هیچگاه در زمان خود برملا نشده است. در واقع سال های زمان نیاز است تا پاره ای از مسایل برملا شود و ظاهرا حالا بعد از رفتن افشین قطبی باید منتظر رو شدن همین اتفاقات بود.

افشین قطبی، نکونام را نمی خواست!

در تورنمنت چهارجانبه قطر، در روزهایی که جواد نکونام و مسعود شجاعی کنار تیم ملی نبودند، اختلافات این دو و افشین قطبی کلید خورد. سرمربی تیم ملی در محفلی به نکته عجیبی اشاره کرده بود که نشان می داد از نوع رفتار نکو و مسعود راضی نیست و ترجیح می دهد این دو را کنار بگذارد. قطبی در آن محفل دوستانه گفته بود: «اگر دو بازیکن جانشین خوب پیدا کنم شک نکنید جواد نکونام و مسعود شجاعی را از تیم ملی خط می زنم!» این حرف خیلی زود در اردوی تیم ملی پیچید و دهان به دهان چرخید. دوست نزدیک نکو که این روزها در یکی از تیم های خوب تهرانی بازی می کند، فرصت را غنیمت شمرد تا جدیدترین اطلاعات اردو را در اختیار دو بازیکن ایرانی در اسپانیا قرار دهد.

او با جواد تماس می گیرد تا این موضوع را به اطلاع او برساند و شاهد چنین واکنشی باشد: «بگذارید من به تهران بیایم آنوقت می دانم با این آدم چه کار کنم!» مسعود شجاعی واکنشی نشان نمی دهد اما دل پری از سرمربی تیم ملی دارد و بعدها، بعد از بازی تایلند در مقدماتی جام ملت ها، بابت تعویض خود علیه سرمربی تیم ملی جبهه می گیرد. این موضوع در واقع زمینه ساز حضور او در لیست سیاه تیم ملی می شود. قطبی در آستانه جام ملت ها و در حالی که همه منتظر هستند لیست تیم ملی را برای این رقابت ها اعلام کند، در محفلی دوستانه می گوید: «مسعود شجاعی پشت گوشش را دیده، تیم ملی را می‌بیند! هرگز او را دعوت نمی کنم چون به چنین بازیکنی اصلا نیاز ندارم.» اما معلوم نمی شود که در عرض چند روز چه اتفاقی می افتد و کدام مسئول فدراسیون فوتبال روی او فشار می آورد که افشین قطبی مجبور می شود علیرغم میل باطنی مسعود را در لیست قرار دهد.

داستان شجاعی و تیم ملی آغاز می شود اما در واقع اختلافات نکو و قطبی تازه کلید خورده است. نکو، در اردوهای تیم ملی با برخی از بازیکنان مورد غضب قطبی گرم می گیرد که این باعث دید منفی تر سرمربی تیم ملی نسبت به او می شد. سرانجام در قطر و پیش از آغاز بازی های جام ملت ها، اختلافات علنی می شود. قطبی سیستم تیم ملی را توضیح می دهد اما نکو همچنان منتقد این سیستم است. او با سرمربی تیم ملی درگیری لفظی شدیدی پیدا می کند اما کسی تمایل ندارد در آستانه رقابت های جام ملت ها این خبر به بیرون درز کند. مدیر رسانه ای تیم ملی، نکونام و قطبی آن را تائید می کنند تا سرانجام مدیر برنامه های قطبی بگوید: «چیزی نبود، یک بحث معمولی بود.»

کعبی و رحمتی در باند دایی هستند!

افشین قطبی اعتقاد داشت دو بازیکن آماده تیمش در باند علی دایی سرمربی سابق تیم ملی هستند و «توکار» تیمش می گذارند. این شایعه چیزی نبود که پنهان باقی بماند. او بعد از شکست تیم ملی مقابل قطر در اولین بازی جام چهارجانبه این کشور، چنین جمله ای را خطاب به کعبی و سید مهدی رحمتی به کار برد. این حرف برای دو بازیکن تیم ملی به قدری سنگین بود که قصد داشتند اردوی تیم را ترک کنند. اما قطبی برای آنکه بتواند از هر گونه اختلافی در اردوی تیم جلوگیری کند، مجبور شد با آنها جلسه ای دو ساعته داشته باشد. در این جلسه افشین قطبی حرف هایی به زبان آورد تا بتواند دو بازیکن تیم ملی را آرام کند. او حتی به نام علی کریمی اشاره کرده و گفت: «چرا این بازیکن را دعوت نمی کنم چون به درد کار گروهی نمی خورد. ما باید در زمین دوست باشیم و همکاری کنیم اما او فقط دوست دارد خودش توپ را بگیرد و یکه تنه تبدیل به گل کند.»

رحمتی، گلر سپاهان که اصولا از بحث های حاشیه‌ای فاصله می گیرد و حتی در چنین روزهایی، بعد از شکست تیم ملی سکوت می کند، زود پایش را بیرون می کشد اما در واقع این تازه شروع اختلافات افشین قطبی و حسین کعبی است. سرمربی تیم ملی می خواهد بازوبند را از او بگیرد و به آندرانیک تیموریان بدهد، چون معتقد است در این حالت هافبک دفاعی تیمش شانس بیشتری برای حضور در فوتبال اروپا خواهد داشت. در تورنمنت قطر، حضور برخی از چهره های ناشناس در داخل رختکن، خیلی زود این شایعه را جان داد که آنها دلال های بازیکن هستند، همان هایی که شاید قرار است آندو را هم به اروپا ببرند.

در واقع متهم کردن افشین قطبی به دلال بازی در فوتبال از سوی حسین کعبی دقیقا در همین نقطه اتفاق افتاد تا او بعدها اعلام کند: «تمام این حرف ها را می زنم و قطبی اگر راست می گوید از خودش دفاع کند.» کعبی در نهایت بازوبند را نمی دهد اما دیگر نمی تواند آن را بر بازو ببندد چون جایی در ترکیب ندارد. تیم ملی بعد از اردوی قطر یک بازی تدارکاتی هم انجام می دهد و به تهران بازمی گردد. سید مهدی رحمتی ترجیح می دهد دوباره سکوت کند اما حسین کعبی در محفل های دوستانه لب به سخن می گشاید. افشین قطبی که از ناراحتی شدید مدافع راست خود با خبر شده است، با او تماس می گیرد و می گوید: «برای اردوی بعدی آماده باش که دعوت شوی» اما مدافع راست مورد غضب که فکر می کند دست سرمربی تیم ملی را خوانده با جوابی تند از خجالت او در می آید: «من دیگر در تیم تو بازی نمی کنم.»

الفاظ رکیک مدافع تیم ملی علیه قطبی

تورنمنت قطر حاشیه های دیگر هم داشت. نقل است یکی از بازیکنان معروف خط دفاعی که معمولا توسط قطبی در پست غیر تخصصی اش بازی داده می شد، بعد از شکست تیم ملی در حالی زودتر از همه وارد رختکن شد که بابت رفتارهای سرمربی ایران خشمگین بود. او الفاظ رکیکی علیه سرمربی تیم ملی به کار برد که چند بازیکن دیگر تیم ملی آن کلمات را به خوبی شنیدند.

سیاست زیرکانه بازیکن معروف

ماه‌ها بعد از علنی شدن اولین اختلافات، تیم ملی به جام ملت ها می رود و در نهایت می بازد. بازیکن مطرح تیم ملی که همه را علیه خود می بیند، به صورت کاملا زیرکانه وارد بازی می شود و با مدافع خط خورده یکی از تیم های لیگ برتری تماس می گیرد. او دوست ندارد به صورت مستقیم علیه افشین قطبی موضع بگیرد و خود را بابت بازی های بدش تبرئه کند پس از این راه دست به کار می شود. او در این تماس چندباره از مدافع تیم مطرح می خواهد علیه سرمربی تیم ملی مصاحبه کند تا جو رسانه ها تغییر کند و اتفاقا در این راه کاملا موفق می شود.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1186

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 788

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2560

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2913

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3013

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3171

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3045