خدمات سایت


متن کامل خبر

این هوش مصنوعی در ۵ ثانیه عکس دوبعدی را سه‌بعدی می‌کند!

آرشیو
هوش مصنوعی روزبه‌روز پیشرفته‌تر می‌شود و این فناوری می‌تواند به ابزاری کاربردی برای تولیدکنندگان محتوا تبدیل شود.
1402/08/20 03:29:31 ب.ظ

صنایع خلاقانه برای راضی‌ نگه‌ داشتن مخاطبان به جریان مدام محتوا نیاز دارند و این محتوا باید به‌نحوی ایجاد شود. وقتی صحبت از مدل‌های سه‌بعدی به‌میان آید، الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند با کاهش زمان تولید، کمک بزرگی به تولیدکنندگان محتوا کنند.

محققان ادوبی و دانشگاه ملی استرالیا، با استفاده از مجموعه داده‌های بزرگ برای آموزش الگوریتم یادگیری ماشینی، فناوری جذابی را توسعه داده‌اند که عملکرد شگفت‌انگیزی در تولید مدل‌های سه‌بعدی دارد. محققان اولین مدل بازسازی بزرگ (LRM) را ایجاد کردند که می‌تواند شکل مدل سه‌بعدی را از روی تصویر دوبعدی پیش‌بینی کند و اینکار را فقط در مدت پنج ثانیه انجام می‌دهد.

محققان در مقاله‌ی خود توضیح می‌دهند نسل قبلی الگوریتم‌های ساخت مدل سه‌بعدی، براساس مجموعه داده‌های متمرکز بر تصویر در مقایس کوچک آموزش داده شده‌اند. اکنون مدل‌ LRM از معماری بسیار مقیاس‌پذیر و مبتنی‌بر ترانسفورماتور با بیش‌از ۵۰۰ میلیون پارامتر آموزش داده شده و از یک میلیون شکل سه‌بعدی موجود در داده‌های Objaverse و MVImgNet بهره می‌برد.

محققان می‌گویند مدل LRM می‌تواند بازسازی‌های سه‌بعدی با کیفیت را از عکس‌های مختلف ازجمله تصاویر دنیای واقعی تولید کند. علاوه‌بر این، مدل مذکور می‌تواند تصاویر عادی ساخته‌شده با سایر سرویس‌های هوش مصنوعی مثل DALL-E و میدجورنی را به‌عنوان مدل دوبعدی ورودی دریافت کند.

یوکان هانگ، نویسنده‌ی اصلی مقاله‌ی LRM می‌گوید این مدل پیشرفت مهمی در بازسازی سه‌بعدی از روی تصاویر ساده است. الگوریتم هوش مصنوعی می‌تواند هندسه‌ی دقیق را از ویدیو یا تصویر شکل موردنظر، ایجاد و بافت‌های پیچیده مثل دانه‌های چوب را روی آن‌ها حفظ کند.
ساخت مدل سه بعدی با مدل هوش مصنوعی LRM

طبق اعلام محققان، LRM می‌تواند در طیف گسترده‌ای از صنایع ازجمله طراحی، سرگرمی و بازی مورد استفاده قرار گیرد. طراحان می‌توانند مدل‌سازی سه‌بعدی را راحت‌تر بسازند و به‌میزان قابل توجهی در زمان خود برای ساخت مدل‌های مخصوص بازی‌های ویدیویی یا انیمیشن‌ها صرفه‌جویی کنند.

تولید محتوای سه‌بعدی در صنعتی که به‌سرعت در حال تحول است، به چالش مهمی تبدیل شده و شرکت‌های هوش مصنوعی سعی دارند هرچه زودتر، راهکارهای بالقوه‌ای مثل سرویس Stable 3D که Stability AI اخیراً معرفی کرد، ارائه دهند.

LRM این امکان را فراهم می‌کند کاربران عادی بتوانند مدل‌های سه‌بعدی بسیار دقیقی از عکس‌های گرفته‌شده با دوربین موجود روی گوشی هوشمند خود بسازند. اگرچه LRM هنوز با چالش‌هایی مثل بافت‌های تار مواجه است، اما دنیای پُر از فرصت‌های خلاقانه را روی افراد و کسب‌وکارها باز می‌کند.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • هوش مصنوعی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44