خدمات سایت


متن کامل خبر

مالباختگان صرافی رمزارز FTX پول خود را پس می‌گیرند

آرشیو
صرافی FTX با اتخاذ روش‌های جدید و پیگیری سرمایه‌گذاری‌های پیشین، به‌دنبال برگرداندن دارایی‌ مشتریان خود است.
1402/11/23 11:24:36 ق.ظ

بر اساس گزارش بلومبرگ، FTX قصد دارد سرمایه‌های ازدست‌رفته‌ی مشتریانش را بازگرداند. در ابتدا به‌نظر می‌رسید که یک میلیون مشتری مال‌باخته‌ی اف‌تی‌ایکس با بدشانسی مواجه شده‌اند؛ اما سرمایه‌گذاری‌های هوشمندانه، تلاش‌ برای بازگرداندن سرمایه و همچنین افزایش ارزش بیت‌کوین، ورق را برگردانده است.

داستان کلاهبرداری سم‌ بنکمن‌فرید هنوز فراموش نشده است. ماجرا از آنجا شروع شد که صرافی ۳۲ میلیارد دلاری و سقوط‌کرده‌ی FTX از کنترل خارج شد و در سال ۲۰۲۲ اعلام ورشکستگی کرد. طولی نکشید که آمار نشان داد حدود ۱۰ میلیارد دلار از سرمایه‌‌ی مشتریان ناپدید شده است.

بر اساس رأی هیئت‌منصفه‌ی دادگاه، سم بنکمن‌فرید که به‌عنوان «سلطان رمزارز» و «وارن بافت جوان» شناخته می‌شد، به هفت فقره جرم سنگین متهم شده و در انتظار حکم دادگاه است. او احتمالاً ده‌ها سال زندانی می‌شود.

بنکمن‌فرید در ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (دی و بهمن ۱۴۰۱) با انتشار پستی در ساب‌استک گفت صرافی FTX در آمریکا ممکن است بتواند تمام سرمایه‌ی مشتریان را به آنان بازگرداند. افزایش ارزش بیت‌کوین که اکنون با بیش از ۴۷٬۰۰۰ دلار معامله می‌شود نیز می‌تواند راهی برای نجات مشتریان FTX باشد.

از همان ابتدا به‌نظر می‌رسید که یک میلیون مشتری مال‌باخته‌ی FTX هرگز قادر نخواهند بود که این سرمایه را دوباره به‌طور کامل به دست آورند یا حتی بخشی از آن‌ها به این مشتریان بازگردانده شود.

بخشی از سرمایه‌ی ازدست‌رفته‌ی مشتریان FTX صرف سبک زندگی مصرف‌گرایانه و هزینه‌های شخصی بنکمن‌فرید شد. سرمایه‌گذاری‌های او در شرکت‌های دیگر که در دو سال اخیر افزایش یافته بود نیز یکی دیگر از دلایل هدر رفتن سرمایه‌ی مشتریان بود.

وکیل اف‌تی‌ایکس به قاضی جلسه‌ی دادرسی گفت:‌ «پیش‌بینی ما این است که بودجه‌ی کافی برای پرداخت تمام مطالبات قانونی مشتریان و بستانکاران خود را خواهیم داشت.»

بنکمن‌فرید اعتقاد دارد که شرکت اف‌تی‌ایکس توانایی بازگرداندن سرمایه‌های مشتریان خود را خواهد داشت؛ چون FTX آمریکا منابع مالی کافی دارد و شعبه‌ی بین‌المللی اف‌تی‌ایکس یعنی FTX International نیز دارای میلیاردها دلار سرمایه است.

بنکمن‌فرید همچنین ادعا کرده است زمانی که جان رِی سِمَت مدیرعاملی صرافی ورشکسته‌ی اف‌تی‌ایکس را بر عهده گرفت، وجه نقد خالص شعبه‌ی آمریکایی این صرافی حدود ۳۵۰ میلیون دلار جدای از موجودی مشتریان بود.

جان ری و تیمش در تلاش برای تجدید قوا موفق شدند به بیش از هفت میلیارد از سرمایه‌های بنکمن‌فرید دست یابند و آن‌ها را بازگردانند. بخشی از دارایی‌های ازدست‌رفته‌ی اف‌تی‌ایکس شامل میلیون‌ها دلار می‌شد که برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی مانند اسپیس ایکس به شرکت K5 Global داده شده بود.

گزارش‌ها‌ی ماه سپتامبر (شهریور و مهر) نشان می‌داد که اف‌تی‌ایکس دارای ۳٫۴ میلیارد دلار دارایی دیجیتال است که حدود ۵۶۰ میلیون دلار آن شامل بیت‌کوین می‌شود. اف‌تی‌ایکس حدود ۱٫۱ میلیارد دلار در ارز دیجیتال سولانا سرمایه‌گذاری کرده که اکنون ارزش آن پنج برابر شده است.

وکیل FTX اعتقاد دارد هنوز برای بازگرداندن دارایی‌ مشتریان مسیری طولانی در پیش دارد؛ اما این شرکت در حال فعالیت در زمینه‌ی به‌کار بردن استراتژی‌های مناسب برای دستیابی به اهداف فعلی خود است.
منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • صرافی FTX,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 245

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48