خدمات سایت


متن کامل خبر

نرخ‌ آرمهای طرح ترافیک سال 90 تصویب شد

آرشیو
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک برای سال 90 برای ارایه به شورای عالی ترافیک تصویب شد.
1389/11/12 12:02:31 ب.ظ

خسرو دانشجو روز سه شنبه در حاشیه جلسه شورا که بدون مستمع برگزار شد، با بیان اینکه نرخ آرم طرح ترافیک جانبازان بالای 70 درصد همانند سال 89 رایگان است، گفت: جانبازان 35 تا 70 درصد و معلولان، بیماران خاص و خبرنگاران در سال 89 ، 25 هزار تومان پرداخت می‌کردند که سال 90 نیز همان 25 هزار تومان از آنها دریافت می‌شود.

وی با اشاره به نرخ طرح تاکسیهای تلفنی و وانتها گفت: رقم 15 هزار تومان سال 89 به 20 هزار تومان افزایش یافته است. همچنین نرخ آرم طرح ترافیک اشخاص حقیقی واجد شرایط از 400 هزار تومان در سال جاری به هزار و 500 تومان در سال 90 افزایش می‌یابد.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد: خودروهای پلاک قرمز اداری از 400 هزار تومان به 500 هزار تومان، خودروهای دولتی پلاک شخصی و خودروهای نهادهای عمومی غیردولتی از 600 هزار تومان به 650 هزار تومان افزایش نرخ داشتند.

دانشجو با بیان اینکه شرکت‌های خصوصی و حقوقی در سال 89 برای دریافت آرم طرح ترافیک یک میلیون تومان پرداخت می‌کردند که امسال به یک میلیون و 200 هزار تومان افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: این نرخ برای کامیون‌هایی که کارت سه ماهه عادی داشتند از 150 هزار تومان به 200 هزار تومان و کامیون‌هایی که کارت دو ماهه شناور داشتند از 200 هزار تومان به 250 هزار تومان تغییر یافته است.

سخنگوی شورای شهر تهران اضافه کرد: کارت شناور سهمیه بگیران سال 89، یک میلیون تومان بوده که این رقم برای سال آینده به یک میلیون و 200 هزار تومان رسیده است. همچنین کارت شناور سایر موارد از دو میلیون تومان به دو میلیون و 400 هزار تومان تغییر یافته است.

وی با اشاره به نرخ آرم‌های روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک گفت: آرم‌های روزانه 10 هزار تومان، آرم‌های هفتگی 60 هزار تومان و صدور المثنی 25 هزار تومان و تعویض آن همانند سال 89 5 درصد قیمت پایه است.

دانشجو با بیان اینکه مدیرانی که محل کار آنها در داخل محدوده طرح ترافیک است، در سال 89 به صورت رایگان آرم دریافت می‌کردند که در سال آینده مبلغ 500 هزار تومان باید بپردازند، اذعان داشت تبصره‌ای نیز در شورا مطرح شد که بر اساس آن دارندگان کارت شناور می‌توانند در صورت تمایل دو برچسب دریافت کنند.

وی توضیح داد: با کارتهای شناور امکان ورود سه خودرو به محدوده طرح ترافیک بود که این مصوبه به تایید اعضای شورای شهر رسید.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه شماره پلاک خودروهای دارای برچسب در سیستم مکانیزه کنترل ورود و خروج به محدوده طرح ترافیک وجود دارد، گفت: اما دارندگان کارت شناور شماره پلاک خودرو را به صورت اس‌ام‌اس اعلام می‌کردند که امکان ورود سه خودرو در روز وجود داشت. با دادن دو برچسب آرم طرح ترافیک شورا برای دارندگان این کارت ها ایجاد انگیزه کرد تا به تدریج برچسب‌ها جایگزین کارت های شناور شد.

دانشجو یادآور شد: ظرفیت صدور آرم ورود به طرح ترافیک در سال 90 همانند ظرفیتهای سال 89 است و شهرداری اجازه صدور آرم طرح ترافیک بیش از سال 89 را ندارد.

وی با اشاره به خودروهایی که بدون مجوز وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند، گفت: شماره این خودروها در سیستم ثبت و عوارضی به عنوان جریمه برای آنها مشخص خواهد شد که 5/1 برابر عوارض خودرو است. اگر این جریمه تا 24 ساعت پرداخت نشود این رقم به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین علاوه بر اخذ عوارض پلیس نیز می‌تواند برگه جریمه صادر کند.

دانشجو افزود: تمامی درآمدهای ناشی از اخذ عوارض به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اختصاص خواهند یافت که صرف بهبود ترافیک شهر تهران می‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به سایر مصوبات جلسه امروز شورای شهر گفت: شورا در خصوص کاهش نرخ گاز CNGبه دولت پیشنهاد داد تا هزینه خودروهای عمومی که سوخت اصلی‌شان گاز CNGاست کاهش پیدا کند. وی ادامه داد: افزایش نرخ گاز CNGصاحبان برخی از تاکسیها را علاقمند کرده است که سوخت خود را گازوئیلی کنند.

دانشجو با اشاره به تعقیب سقف ارزش گذاری امتیاز تراکم و تعرفه تغییر کاربری‌ ساختمان و پارکینگ‌ها، گفت: سقف این نرخ در گذشته 5/13 درصد بوده است که براساس مصوبه امروز شورا به 25 درصد افزایش یافت. همچنین دو فوریت طرح الزام شهرداری تهران به تملک و بازسازی و تبدیل منزل مسکونی مرحوم آیت‌الله بهبهانی تصویب شد.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 161

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 131

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 321

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 311

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 347

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 319

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 202

وزیر علوم: آموزش در سال تحصیلی جدید کاملا حضوری است image وزیر علوم: آموزش در سال تحصیلی جدید کاملا حضوری است 1401/06/22

در سال تحصیلی جدید بر اساس برنامه آموزشی برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 425