خدمات سایت


متن کامل خبر

گوگل پاسخ‌های عجیب هوش مصنوعی خود را حذف می‌کند؛ AI Overviews دردسرساز شد

از پیشنهاد ریختن چسب روی پیتزا تا خوردن روزانه یک تکه سنگ، هوش مصنوعی AI Overviews گوگل در روزهای گذشته بسیار خبرساز بوده است.
1403/03/05 01:23:54 ب.ظ

طی روزهای گذشته، در شبکه‌های اجتماعی گزارش‌هایی منتشر شده بود که به پاسخ‌های عجیب ارائه‌شده توسط قابلیت AI Overviews گوگل اشاره داشتند. این پاسخ‌ها شامل مواردی ازجمله ریختن چسب روی پیتزا و پیشنهاد خوردن یک تکه سنگ در روز می‌شود که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. اکنون گوگل در تلاش است تا جستجوهای هوش مصنوعی برای برخی موضوعات خاص را به‌طور دستی غیرفعال کند تا کاربران با پیشنهادهای عجیب بیشتری مواجه نشوند.



پاسخ‌های عجیب هوش مصنوعی گوگل

گوگل از حدود یک سال درحال آزمایش قابلیت AI Overviews بوده است و سرانجام این ویژگی در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O 2024 معرفی شد. اما ظاهراً هوش مصنوعی قابلیت جدید موتور جستجوی گوگل چندان بی‌عیب نیست و کاربران هنگام استفاده از آن با پاسخ‌های عجیبی روبه‌رو شده‌اند.



به‌عنوان مثال، یک کاربر ردیت هنگامی که از گوگل سؤال کرده که «در روز باید چند تکه سنگ بخورم؟»، هوش مصنوعی AI Overviews به او پاسخ داده است:

    «طبق تحقیقات دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، باید روزانه حداقل یک تکه سنگ بخورید!»

اشتباهات هوش مصنوعی گوگل به همین مورد ختم نمی‌شود. در مورد دیگری، یکی از کاربران ایکس از این سیستم خواسته تا «پستانداری که بیشترین استخوان» را دارد، معرفی کند و گوگل در پاسخ به او به سراغ مار پیتون رفته که مشخصاً یک پستاندار نیست.

توضیحات سخنگوی گوگل

با این وجود، گوگل همچنان ادعا کرده که محصول AI Overviews آن‌ها تا حد زیادی «اطلاعات با کیفیت بالا» به کاربران ارائه می‌کند. «مگان فارنزورث»، سخنگوی این شرکت به ورج می‌گوید:

    «بسیاری از نمونه‌هایی که دیده‌ایم، پرس‌و‌جوهای غیرمعمول بوده‌اند، و همچنین نمونه‌هایی را دیده‌ایم که اصلاح شده‌اند یا نمی‌توانیم آن‌ها را بازتولید کنیم.»

فارنزورث همچنین تأیید کرد که گوگل «اقدامات سریعی» را انجام خواهد تا امکان استفاده از AI Overviews را در مورد برخی پرسش‌ها حذف کند و از این نمونه‌ها برای پیشرفت‌های گسترده‌تر سیستم‌های خود استفاده می‌کند.

این گزارش‌ها درحالی منتشرشده است که ظاهراً OpenAI قصد دارد تا رقیب موتور جستجوی گوگل را به‌زودی معرفی کند.

منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • گوگل,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




شبکه اجتماعی ایکس از همین هفته لایک‌ها را مخفی می‌کند image شبکه اجتماعی ایکس از همین هفته لایک‌ها را مخفی می‌کند 1403/03/23

با تغییر جدید در ایکس (توییتر سابق)، پست‌هایی که هر کاربر لایک می‌کند از دید سایر کاربران مخفی خواهد ماند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 18

دولت ترکیه گوگل را ۱۵ میلیون دلار جریمه کرد image دولت ترکیه گوگل را ۱۵ میلیون دلار جریمه کرد 1403/03/22

شورای رقابت ترکیه از جریمه‌ی گوگل به دلیل پیروی نکردن این شرکت از قوانین مربوط به جست‌وجوی هتل‌ها خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 15

با یوتیوب خداحافظی کنید اگر از این نوع نرم افزارها استفاده می‌کنید image با یوتیوب خداحافظی کنید اگر از این نوع نرم افزارها استفاده می‌کنید 1403/03/09

برخی از کاربران یوتیوب به مشکل پخش نشدن ویدیو برخورده‌اند. به نظر می‌رسد استفاده از برنامه ها و افزونه هایی مشخص این مشکل را برای YouTube به وجود آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

محققان حدود 90 بدافزار اندرویدی با 5.5 میلیون نصب در گوگل پلی شناسایی کردند image محققان حدود 90 بدافزار اندرویدی با 5.5 میلیون نصب در گوگل پلی شناسایی کردند 1403/03/09

برخی از این بدافزارها در ابتدا امن به‌نظر می‌رسند، اما کدهای مخرب خود را با آپدیت‌هایی به گوشی کاربر تزریق می‌کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

اسرار الگوریتم موتور جستجوی گوگل فاش شد image اسرار الگوریتم موتور جستجوی گوگل فاش شد 1403/03/09

سندی که ظاهراً به اشتباه توسط خود گوگل منتشر شده بود، نشان می‌دهد که الگوریتم موتور جستجوی این شرکت چگونه کار می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

تیراندازی در مدارس آمریکا، ناشر بازی Call of Duty را دادگاهی می‌کند image تیراندازی در مدارس آمریکا، ناشر بازی Call of Duty را دادگاهی می‌کند 1403/03/05

خانواده‌‌های قربانیان تیراندازی در یکی از دبستان‌های آمریکا، اکتیویژن و متا را به‌ دامن‌زدن به خشونت متهم کردند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

نقطه عطف جدید پادشاه رمزارزها: تعداد تراکنش‌های بیت کوین از مرز یک میلیارد عبور کرد image نقطه عطف جدید پادشاه رمزارزها: تعداد تراکنش‌های بیت کوین از مرز یک میلیارد عبور کرد 1403/02/17

شبکه بیت کوین بالاخره پس از 15 سال، آستانه یک میلیارد تراکنش را پشت‌سر گذاشت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! image کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! 1402/12/23

رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان قالیشویی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 445

شاتل موبایل به مناسبت روز پدر تا ۷۰ درصد تخفیف برای خرید سیم‌کارت هوشمند و بسته‌های اینترنت ارائه می‌کند image شاتل موبایل به مناسبت روز پدر تا ۷۰ درصد تخفیف برای خرید سیم‌کارت هوشمند و بسته‌های اینترنت ارائه می‌کند 1402/11/04

شاتل موبایل به مناسبت فرارسیدن روز گرامیداشت مقام مرد و پدر، برای خرید سیم‌کارت هوشمند و بسته‌های اینترنت تا ۷۰ درصد تخفیف ارائه می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 142

اینترنت ایران ۳۰ درصد گران می‌شود؛ فقط تصویب رگولاتوری مانده است image اینترنت ایران ۳۰ درصد گران می‌شود؛ فقط تصویب رگولاتوری مانده است 1402/09/22

طبق جدیدترین اخبار منتشر شده و با وجود تکذیب‌های وزارت ارتباطات، ظاهرا اینترنت ایران به‌زودی ۳۰ درصد گران می‌شود و فقط تصویب رگولاتوری باقی مانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 141