خدمات سایت


متن کامل خبر

انواع محصولات پوستی که باید از آنها استفاده کنید!

پوست از اندام‌های بسیار مهم و به نوعی ویترین بدن ما انسان‌ها به شمار آمده و تاثیر آن را بر زیبایی و سلامت نمی‌توان نادیده گرفت. از ویژگی‌های یک پوست سالم ...
1403/07/25 04:24:52 ب.ظ

محصولات پوستی

پوست از اندام‌های بسیار مهم و به نوعی ویترین بدن ما انسان‌ها به شمار آمده و تاثیر آن را بر زیبایی و سلامت نمی‌توان نادیده گرفت. از ویژگی‌های یک پوست سالم و خوب می‌توان به داشتن پوستی شفاف، روشن، مرطوب، درخشان، بدون هرگونه لکه و ضایعات پوستی اشاره کرد. اما با نگاهی به اطراف در خواهید یافت که همه افراد دارای پوستی بی‌نقص و زیبا نیستند. برای اینکه از پوستی سالم برخوردار باشید بایستی با انواع محصولات پوستی آشنا بوده و مراقبت‌های پوستی لازم را انجام دهید. هرچند که با افزایش سن و پیری سلامت و زیبایی پوست تحت تاثیر قرار می‌گیرد اما نباید فراموش کنید دیگر عوامل مخربی مانند نور خورشید، داشتن تغذیه نامناسب، نداشتن استراحت کافی، سموم شیمیایی ناشی از آلاینده‌ها و دهیتراته بودن بدن نیز برای پوست شما ضررهایی را به دنبال دارند. در این مقاله به بررسی اهمیت استفاده از محصولات پوستی پرداخته و سپس با معرفی این محصولات به شما خواهیم گفت که چگونه از پوستی جوان، شاداب و با طراوت برخوردار شوید.

انواع محصولات پوستی ارگانیک

همانطور که می‌دانید هر بخشی از بدن ما انسان‌ها دارای نیازهای خاصی است که بایستی به آنها توجه کنیم. این نیازها معمولاً با داشتن سبک زندگی سالم مانند تغذیه مناسب و استفاده از انواع محصولات پوستی ارگانیک برطرف می‌شوند. محصولات پوستی ارگانیک همانطور که از نامشان پیداست به صورت کاملاً طبیعی تهیه شده و فاقد مواد مضر شیمیایی هستند. بسیاری از این محصولات حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی به شرح زیر هستند:

  • مواد معدنی مانند زینک، سلنیوم، سیلیکا، مس، منیزیم، پتاسیم، کلسیم، آهن، منگنز، سولفور و…

  • ویتامین‌هایی از جمله ویتامین B۱ ، B۲ ،A، C، K، D، بیوتین، پانتوتنیک اسید، فولات، نیاسین، ریبوفلاوین، تیامین و…

  • اسیدهای چرب مورد نیاز مانند امگا ۳، آلفا لیپوئیک اسید، اسید هیالورونیک و…

  • پروتئین‌ها مانند کلاژن و کراتین

مزیت‌های بهره‌گیری از محصولات پوستی ارگانیک

زیبایی و سلامت پوست نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد، با استفاده از انواع محصولات پوستی ارگانیک می‌توانید پوستی سالم و ظاهری زیباتر داشته باشید. هرچند با گذر عمر سلامت پوست و زیبایی طبیعی پوست و مو رفته رفته کاهش می‌ یابد اما با انتخاب محصولات پوستی مناسب و ارگانیک می‌ توانید این روند را کند کرده و برای مدت طولانی تری از شادابی و طراوت پوست خود لذت ببرید.

استفاده از محصولات مراقبت از پوست

برای اینکه از داشتن پوستی ایده‌آل و سالم برخوردار شوید نیاز به انجام یک سری اقدامات است که به آن روتین پوستی گفته می‌شود. این اقدامات عبارتند از:

  • به طور منظم پوست خود را با استفاده از ژل شستشوی بدن یا بادی واش تمیز نمایید.

  • همچنین روزانه به طور مرتب دوش بگیرید که این امر را می‌توانید صبح بعد از خواب یا شب پیش از خواب انجام دهید.

  • چنانچه دارای پوست چرب هستید بعد از شستشوی صورت می‌توانید از یک تونر استفاده نمایید. افراد با پوست خشک نیز می‌توانند از مرطوب کننده کمک بگیرند.

  • از لایه برداری ماهیانه پوست خود غافل نشوید و بدین صورت سلول‌های مرده پوست را از بین برده تا پوستی روشن و شفاف داشته باشید.

  • زمانی که در طی روز خارج از منزل قرار دارید حتماً از یک ضد آفتاب مناسب برای حفاظت پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید استفاده کنید.

  • برای سلامت هرچه بیشتر پوست می‌توانید علاوه بر مراقبت‌های روتین به طور منظم به یک متخصص پوست مراجعه کرده تا پوست شما را از نظر تغییر رنگ، ناهنجاری‌ها و دیگر تغییرات مورد معاینه قرار دهد.

لیست انواع محصولات پوستی

امروزه تنوع محصولات پوستی بسیار زیاد بوده و همین امر انتخاب محصول مناسب را کمی دشوار ساخته است. در ادامه با مهم‌ترین انواع محصولات پوستی که بایستی برای سلامت هرچه بیشتر پوست مورد استفاده قرار دهید آشنا می‌شوید:

  • صابون بدن

  • بادی واش یا شامپو بدن

  • ژل حمام

  • ماسک بدن

  • لوسیون بدن

  • کرم ضدآفتاب

  • لایه‌بردارها

  • کرم ضدچروک

  • بادی باتر یا کره بدن

  • کرم مرطوب‌کننده تونر

  • بالم لب

  • سرم پوست

در ادامه این مقاله به بررسی هر یک از این محصولات پوستی می‌پردازیم.

صابون بدن

صابون رایج‌ترین محصول برای شستشوی پوست است که همه ما از کودکی تا به امروز از آن استفاده می‌نماییم. اما ویژگی‌های بهترین صابون بدن چیست و چه مشخصاتی باید داشته باشد. صابون بدن مناسب نبایستی رطوبت پوست را گرفته و از بین ببرد و باعث خشکی پوست شود. همچنین یک صابون با کیفیت باعث بروز حساسیت‌های پوستی نشده و از رایحه‌ای گرم و دلپذیر برخوردار است.

بادی واش یا شامپو بدن

بادی واش یا همان شامپو بدن شوینده مایع بوده که امروزه به جای صابون برای شستشوی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. محصول فوق در مقایسه با صابون‌ها ارجحیت داشته و به حفظ بیشتر سلامت پوست کمک می‌ کند. یک شامپو بدن مناسب دارای ویژگی‌هایی به شرح زیر است:

  • به هیچ عنوان باعث خشکی پوست نشده و از خاصیت نرم کنندگی برخوردار است.

  • باعث آبرسانی پوست شده و از قرمزی و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می‌کند.

  • شامپو بدن با کیفیت و ارگانیک موجب ایجاد تحریکات و حساسیت‌های پوستی نمی‌شود.

  • همچنین قابلیت کشیدگی و انعطاف پذیری پوست را حفظ می‌نماید.

شاور ژل یا ژل حمام

ژل حمام یا شاور ژل نیز در گروه شوینده‌های صورت و بدن قرار گرفته و مانند شامپو بدن عمل می‌کند. محصول فوق نوعی شوینده مایع بوده که با ترکیبات خاص خود به لایه‌برداری پوست کمک کرده و کلیه آلودگی‌ها را از سطح آن جدا می‌سازد. ژل شستشوی صورت و بدن همچنین به آبرسانی پوست کمک کرده و موجب ایجاد حساسیت و آلرژی‌های پوستی نمی‌شود. در صورت امکان استفاده از ژل حمام در مقایسه با شامپو بدن ارجحیت داشته و دارای مزایای بیشتری است. از ویژگی‌های ژل حمام با کیفیت می‌توان به پاکسازی مناسب پوست اشاره کرد. همچنین این محصول با دارا بودن روغن‌های مغذی از جمله آووکادو، زیتون و آرگان به تغذیه پوست کمک می‌کند. شاور ژل به حفظ خاصیت کشسانی و الاستیک پوست کمک کرده و باعث استحکام و سفتی پوست می‌شود. با استفاده از این محصول می‌توانید ضمن لایه برداری پوست هرگونه آلودگی را از سطح آن تمیز نمایید.

لوسیون بدن

لوسیون بدن در واقع نوعی پماد موضعی بوده که بر پایه روغن و آب تهیه شده است. این محصول به تامین رطوبت پوست کمک کرده و مانع از خشکی آن می‌شود. در فصول مختلف به خصوص زمستان می‌توانید با استفاده از لوسیون بدن مرغوب از بروز ترک‌ها و خشکی پوست جلوگیری کنید. از مهمترین ویژگی‌های لوسیون بدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به آبرسانی پوست کمک کرده و خشکی آن را برطرف می‌سازد.

  • رنگ پوست را روشن کرده و باعث شفافیت آن می‌شود.

  • ترک‌ها و پینه‌های پوستی را از بین برده و دارای رایحه‌ای دلپذیر و خوش است.

  • لطافت و حس آرامش را به پوست هدیه می‌دهد.


ماسک صورت

ماسک صورت از دیگر انواع محصولات پوستی بوده که دارای قدمت بالایی است. ابتدا مردم از ماسک‌های خانگی استفاده می‌کردند اما رفته رفته ماسک‌های صنعتی طراحی و تولید شده که راحت‌تر در دسترس بوده و استفاده می‌شوند. شما می‌توانید تنها با مبلغ اندکی انواع ماسک‌های صورت را برای لطافت، شفافیت و جوانسازی پوست خود استفاده نمایید. ماسک‌های صورت در انواع و کاربردهای مختلفی وجود دارند. از ویژگی‌های بهترین ماسک‌های صورت می‌توان به پاکسازی عمقی پوست توسط آنها اشاره کرد. علاوه بر این به تغذیه پوست کمک کرده و باعث تنظیم منافذ آن می‌شوند. بهترین ماسک‌های صورت از خاصیت روشن کنندگی برخوردار بوده و باعث احساس آرامش شده و خستگی پوست را از بین می‌برند.

ماسک بدن

علاوه بر ماسک صورت برای مراقبت از پوست می‌توان از ماسک بدن نیز استفاده کرد که به آبرسانی، جوانسازی، روشن شدن و شفافیت هرچه بیشتر پوست کمک می‌کند. اغلب ماسک‌های بدن به لایه برداری و اسکراب بدن کمک کرده و باعث از بین بردن سلول‌های مرده از سطح پوست می‌شوند.

محصولات لایه برداری

پاکسازی و لایه برداری پوست فرایندی است که در طی آن سلول‌های مرده پوست جدا شده و آکنه‌ها و جوش‌های مختلف پوستی برطرف می‌شوند. محصولات پاکسازی و لایه برداری پوست نیز در انواع مختلفی وجود دارند. با استفاده از محصولات پاکسازی و لایه برداری ارگانیک و با کیفیت می‌توان فرایند لایه برداری پوست را تسریع کرده و باعث زیبایی و سلامت آن شد. از جمله محصولات لایه بردار می‌توان به انواع لوسیون، ژل و کرم‌های لایه بردار اشاره کرد. این محصولات را بهتر است ماهی یک بار مورد استفاده قرار دهید تا پوست تمیز شده و تنفس کافی داشته باشد. محصولاتی مانند تونر، آبرسان، لایه بردار، سرم‌ها و انواع ماسک‌های صورت را می‌توانید در پاکسازی پوست مورد استفاده قرار دهید.

ضدآفتاب

نور خورشید دارای اشعه ماورا بنفش بوده که برای سلامت پوست بسیار مضر است. با توجه به اینکه در طی روز ساعاتی را بیرون از منزل و محل کار می‌گذرانیم بهتر است با استفاده از محصولاتی مانند ضد آفتاب از پوست خود محافظت نماییم. نور خورشید مهم‌ترین عامل بروز سرطان و چین و چروک‌های پوستی است. بر همین اساس با استفاده از بهترین محصولات ضد آفتاب که امروزه در اشکال مختلف از جمله کرم، لوسیون، اسپری، رول و ژل تولید می‌شود خواهید توانست نهایت مراقبت از پوست را داشته باشید.

کرم‌های ضد چروک

حالت کشسانی و انعطاف پذیری پوست معمولاً با افزایش سن کاهش یافته و پوست خشک می‌شود. این امر باعث بروز چین و چروک در بخش‌های مختلف بدن می‌گردد. بنابراین بهتر است تا قبل از ظاهر شدن چین و چروک از محصولات و کرم‌های ضد چروک استفاده کنید. این محصولات به تحریک کلاژن سازی پوست پرداخته و موجب بازسازی آن می‌شوند. همچنین به افزایش غدد پوستی به منظور تولید چربی‌های پوست کمک کرده و مانع از خشکی آن می‌شوند.

آبرسان و کرم‌های مرطوب کننده پوست

از انواع محصولات پوستی می‌توان به آبرسان‌ها و کرم‌های مرطوب کننده اشاره کرد. پوست کلیه افراد چه مرد و چه زن نیازمند دریافت رطوبت کافی است. برخلاف تصور برخی افراد تنها پوست‌های خشک نیاز به آبرسان و مرطوب کننده ندارند، بلکه مصرف این محصولات برای تمامی افراد با تیپ‌های پوستی مختلف لازم است. بنابراین علاوه بر نوشیدن کافی آب و تغذیه مناسب بایستی از کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان مرغوب استفاده کرده تا از پوستی شاداب و با طراوت بهره مند شد. آبرسان ها و کرم های مرطوب کننده در اشکال مختلفی از جمله کرم، ژل و لوسیون تولید می شوند.

کره بدن

کره بدن

کره بدن از جمله محصولات مرطوب کننده بسیار قوی محسوب می‌شود و غلظت بیشتری نسبت به کرم‌ها و لوسیون‌های مرطوب کننده دارد. بر همین اساس افرادی که در نواحی پا، زانو یا آرنج دارای خشکی پوست هستند می‌توانند از کره بدن استفاده کنند. بادی باتر یا همان کره بدن از ترکیباتی مانند کره کاکائو، کره انبه، کره شی باتر و روغن‌هایی مانند روغن زیتون و روغن نارگیل تهیه می‌شود.

بالم لب

از انواع محصولات پوستی می‌توان به بالم لب اشاره کرد که در دسته محصولات رطوبت رسانی و جوانسازی لب‌ها قرار می‌گیرد. برای داشتن ظاهری زیبا و جوان بایستی خشکی پوست لب را درست مانند دیگر مناطق پوست بدن از بین برده و با طراوت نمایید.

تونر پوست

تونر از جمله محصولات بهداشتی بدن به شمار آمده که بعد از شستشوی صورت و پاک کردن آرایش به منظور تنظیم میزان PH پوست کاربرد دارد. با بهره‌گیری از یک تونر مرغوب و ارگانیک می‌توانید با انواع جوش و آکنه خداحافظی کرده و پوستی سالم و شفاف داشته باشید. تونر به صورت مایع بوده و ضمن آبرسانی و طراوت پوست به تنظیم میزان PH آن کمک می‌کند.

سرم پوست

سرم پوست را نیز می‌توان در شمار محصولات مراقبت از پوست به شمار آورد چرا که به رفع انواع مشکلات پوستی کمک می‌کند. این محلول را می‌توانید پس از پاکسازی پوست استفاده کرده و باعث جوانسازی و سلامت آن شوید. سرم‌های پوستی ضمن برخورداری از خاصیت ضد جوش، ضد پیری، روشن کنندگی و آبرسانی موجب برطرف ساختن لکه‌های پوستی نیز می‌شوند. در بازار سرم‌های پوست در انواع مختلفی وجود دارند که می‌توانید با توجه به انتظار و نیاز پوستتان آنها را انتخاب و مورد استفاده قرار دهید.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی انواع محصولات پوستی پرداخته و درباره ویژگی‌های آنها توضیحاتی را ارائه دادیم. چنانچه به دنبال خرید بهترین ضد آفتاب، مرطوب کننده، کرم دور چشم و یا هر محصول پوستی دیگر هستید می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده مراجعه کنید. وبسایت سی تو به شما کمک خواهد کرد تا محصولات پوستی ارگانیک و مرغوب را از بهترین فروشگاه آنلاین با قیمتی مناسب خریداری کنید.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • محصولات پوستی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




کانسیلر اصل برای سیاهی دور چشم image کانسیلر اصل برای سیاهی دور چشم 1403/07/04

اگه سیاهی دور چشم اذیتت می‌کنه و باعث می‌شه ظاهرت خسته‌تر از چیزی که هستی به نظر بیاد، احتمالاً به فکر استفاده از کانسیلر افتادی. کانسیلر یکی از بهترین محصولاتی‌ هست که می‌تونه سیاهی‌های دور چشم رو بپوشونه و چهره‌ت رو شاداب‌تر و روشن‌تر نشون بده. ولی نکته مهم اینه که انتخاب یه کانسیلر مناسب خیلی اهمیت داره.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

خرید فرش ترند از قالی فرشان image خرید فرش ترند از قالی فرشان 1403/05/29

این روزها در مبحث طراحی داخلی و دکوراسیون فضا، فرش از آیتم هایی است که تا حد زیادی باعث جذابیت و زیبایی بصری می شود...

امتیاز:
تعداد بازدید: 247

در چه فضاهایی از پارتیشن شیشه ای دوجداره استفاده کنیم؟ image در چه فضاهایی از پارتیشن شیشه ای دوجداره استفاده کنیم؟ 1403/05/15

پارتیشن‌های شیشه ای دوجداره به عنوان یکی از راهکارهای مدرن و کارآمد برای تقسیم‌بندی و پارتیشن بندی فضاهای داخلی شناخته می‌شوند. این پارتیشن‌ها به دلیل ظاهر زیبا، کارایی بالا و توانایی بهره‌گیری از نور طبیعی، جایگزین مناسبی برای دیوارهای سنتی هستند...

امتیاز:
تعداد بازدید: 206

چگونگی ثبت شرکت و اخذ جواز تاسیس یا کسب در نیک پارس image چگونگی ثبت شرکت و اخذ جواز تاسیس یا کسب در نیک پارس 1403/04/19

تشکیل یک شرکت و راه‌اندازی کسب‌و‌کار مراحل قانونی و اداری خاصی می‌طلبد. این مراحل شامل ثبت شرکت و اخذ جواز کسب و تاسیس است که هر دوی آن‌ها نقش مهمی در ایجاد اعتبار و اطمینان حقوقی بین شرکای مشارکت‌کننده دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 415

پارتیشن شیشه ای مطب راه حلی مدرن برای تفکیک فضا image پارتیشن شیشه ای مطب راه حلی مدرن برای تفکیک فضا 1403/03/27

استفاده از پارتیشن شیشه ای مطب به عنوان یک راه‌حل مدرن برای تفکیک فضا، روز به روز محبوب‌تر می‌شود. این پارتیشن‌ها نه تنها به زیبایی و شیک بودن محیط کمک می‌کنند، بلکه با ویژگی‌های متعددی که دارند به بهبود عملکرد و بهره‌وری فضا نیز می‌انجامند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 410

بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) image بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) 1403/02/03

شهر قم دومین شهر مذهبی کشور ماست که همه‌روزه عده زیادی از افراد به آن سفر می‌کنند تا روح خود را در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) به پرواز درآورند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 132

یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 238

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 152

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 249

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 349