خدمات سایت


متن کامل خبر

10 دلیل که ویندوز 8، سِوِن را نابود می کند

آرشیو
احتمالا ویندوز 8 مایکروسافت تا سال آینده در دسترس نخواهد بود. اما بر مبنای آن چه که تا کنون از این ویندوز می دانیم؛ این سیستم عامل می تواند خیلی بهتر از ویندوز 7 باشد
1390/01/21 02:17:58 ق.ظ

شاید هیچ شرکتی پر نفوذ تر از مایکروسافت در حوزه سیستم های عامل دسکتاپ پیدا نشود. این غول نرم افزاری، سراسر بازار سیستم عامل را در جهان به دست گرفته و ثابت کرده که قادر است هر نسخه ویندوز را با تغییرات زیادی نسبت به نسخه های قبلی اش ارائه دهد. هیچ چیز هم که نباشد، مایکروسافت فضای بازار سیستم های عامل را به خوبی می شناسد و می داند که باید برای موفقیت در این بازار چه کاری انجام دهد.

ویندوز 7 مایکرسافت مسلما یکی از مهم ترین نسخه های ویندوز در تاریخ زندگی این سیستم عامل بود. بعد از ارائه ویندوز ویستا، بازار مخالف مایکروسافت شروع به رشد کرد و بسیاری از فروشندگان، به قوانینی برای داون گرید کردن کامپیوتر به ویندوز XP تن دادند. مشتریان هم به اندازه ای که مایکروسافت انتظار داشت، از ویستا استقبال نکردند. به علاوه شرکت ها اصلا ویندوز ویستا را به حساب نمی آوردند. خب همه ی این ها بد است.

با ویندوز 7، مایکروسافت توانست ویستا را به خوبی تعمیر کند. در واقع این نسخه همان سیستم عاملی است که ویستا باید می بود. و حالا مایکروسافت هم تایید کرده که ویندوز 7 سریع ترین فروش را در تاریخ ویندوز داشته است. این واضح است که مصرف کنندگان هم از ویندوزی که هم اکنون استفاده می کنند؛ حداقل بیشتر از ایکس پی راضی هستند.

با این حال که ویندوز 8 فقط در گوشه صحنه، ایستاده است؛ شایعات مایکروسافتی حول محور این سیستم عامل و امکانات آن، می چرخند. اگر چه فعلا اطلاعات کمی از این سیستم عامل در دسترس است؛ اما یک چیز را به طور قطع می توان گفت: این که 8 از 7 بهتر خواهد بود. اما چرا؟

1. ویندوز 8، برمبنای یک سیستم عامل خوب، بهبود می یابد:

ویندوز 8 یک آپدیت بزرگ به شمار نمی رود. در عوض، این سیستم عامل نسخه ای بهبود یافته از ویندوز 7 خواهد بود. همانطور که اشاره شد، ویندوز 7 در میان مصرف کنندگان و شرکت های مشتری، به موفقیت رسیده است. از چیز هایی که تاکنون درباره ویندوز 8 میدانیم، واضح است که مایکروسافت نمی خواهد چیزی که خراب نیست (ویندوز 7) را درست کند! پس احتمالا ویندوز 8 بسیار شبیه جدش بوده و خیلی از امکانات آن را به رخ می کشد. البته بهبود هایی که همیشه به مشتریان ارائه می شود هم در این ویندوز موجود خواهند بود.

2. امنیت بهبود خواهد یافت:

با هر عرضه ی سیستم عامل توسط مایکروسافت – یا هر شرکت دیگر - بسیاری نقایص امنیتی برطرف می شوند. این کمپانی امنیت را بعد از عرضه سرویس پک 2 ویندوز ایکس پی، افزایش داده است. ویندوز ایکس پی تقریبا امن بود. البته نسبت به نسل های پیشینش و نه نسبت به سیستم عامل های رقیب! سرویس پک ها بودند که به امنیت ویستا کمک نمودند. اما ویندوز 7 مسلما امن ترین ورژن این سیستم عامل می باشد. پس از آن جایی که مایکروسافت همیشه برای امن تر کردن سیستم عاملش تلاش کرده؛ انتظار داریم که ویندوز 8، از 7 هم کاملا امن تر باشد.

3. سازگاری کلیدی با ARM:

با توجه به این که مصرف کنندگان محصولات الکتریکی در سال های اخیر، علاقه زیادی به ARM نشان دادند؛ استیو بالمر، مدیر عامل مایکروسافت اعلام کرد که ورژن بعدی ویندوز دستگاه های مبتنی بر ARM پشتیبانی خواهد کرد. این بسیار بسیار مهم است. حالا کمپانی هایی که می خواهد محصولاتی مبتنی بر چیپ ARM بسازند، فرصت استفاده از ویندوز را پیدا می کنند. نه تنها این حرکت به مایکروسافت و فروشندگان همکارش کمک می کند، بلکه احتمالا گزینه های بیشتری هم به مصرف کنندگانی که به استفاده از ویندوز تمایل دارند؛ داده خواهد شد. به عقیده ی بسیاری این یک بازی برد- برد است.

4. یک فروشگاه اپلیکیشن؟شاید!

این بعید نیست که مایکروسافت برای ارائه ی یک فروشگاه اپلیکیشن؛ نقشه کشیده باشد. اگر این امر صورت گیرد و با وجود این که اپلیکیشن های بسیار زیادی برای ویندوز در دسترس است؛ ممکن است مایکروسافت قادر باشد که در این زمینه حتی با مک نسخه Lion از شرکت اپل هم رقابت کند. همان سیستم عاملی که با AppStore داخلی به فروش خواهد رسید. آینده ی سیستم عامل های دسکتاپ، حقیقتا به وجود یک فروشگاه اپلیکیشن خوب برای آن ها بستگی خواهد داشت. فعلا نمی دانیم اما اگر در آینده خبر احداث فروشگاه اپلیکیشنی برای ویندوز را بشنویم؛ خوشحال خواهیم شد.

5. روشن شدن فوری : همان چیزی که لازم است

یکی از بزرگترین مسائل این است که ویندوز روی بعضی کامپیوتر ها، زمان زیادی را برای بوت شدن تلف می کند. با توجه به آخرین شایعات، مایکروسافت در حال کار روی یک راه حل برای این است که بتواند ویندوز را عملا در زمان کمی آماده به کار کند. شاید مهم به نظر نرسد اما در نظر داشته باشید که صبر برای بوت شدن یک ویندوز، می تواند تا چه اندازه عذاب آور باشد. پس بوت فوری، چیزی است که می تواند به یک امکان عالی تبدیل شود.

6. احتمالا ویندوز 8 برای تبلت ها مناسب تر خواهد بود

مایکروسافت چند وقتی هست که سیستم عامل خود را آماده برای به کارگیری در تبلت ها می داند. اما با توجه به چیزی که آمار و ارقام نشان می دهد؛ هم تولید تبلت های مبتنی بر ویندوز 7 کم بوده و هم کاربران اندروید یا آی او اس را ترجیح می دهند. به دلیل پشتیبانی از دستگاه های مبتنی بر ARM و این که مایکروسافت قطعا دارد برای سازگاری بیشتر ویندوز 8 با تبلت ها تلاش می کند؛ باید منتظر دستگاه های قابل حمل بیشتری بر مبنای ویندوز بعدی باشید. اما تا چه حد بیشتر بودنش را بازار تعیین می کند.

7. صرفه جویی بیشتر در انرژی:

یکی از مسائل ویندوز 7 این است که نتوانسته به عملکرد موثری در زمینه ی صرفه جویی انرژی برسد. اما با توجه به اطلاعاتی که از توسعه ویندوز 8 درز کرده اند، گویا مایکروسفات در حال کار برروی قابلیت هایی است که ذخیرهی انرژی را تا حد زیادی بهبود می بخشند. پس باید منتظر عمر بیشتر باتری بر دستگاه های قابل حملی باشیم که از این سیستم عامل پشتیبانی می کنند. اگر این ها درست باشد؛ مسلما مصرف کنندگان خوشحال خواهند شد.

8. History Vault چیست؟

ویندوز 8 احتمالا یک قابلیت جدید به نام History Vault خواهد داشت. با توجه به شایعات، این قابلیت شبیه Time Machine شرکت اپل خواهد بود که یک رابط آسان برای بک آپ گیری در مک او.اس ایکس؛ ارائه می دهد. اما این گزینه ی مایکروسافتی به کاربران اجازه خواهد داد که فایل های شخصی خود را بازیابی نمایند، پرونده های قدیمی را اصلاح کنند و خیلی کار های دیگر... مایکروسافت هنوز این قابلیت را تایید نکرده است. اما اگر قابلیت بزرگی مانند این، به ویندوز اضافه شود؛ بسیار عالی خواهد شد.

9. اینترفیس بهتر:

ویندوز 7 با یک رابط کاربری قدرتمند تر وارد بازار شد که می توان آن را کاملا از نسل های قبلی اش بهتر دانست. این ویژگی از نظر زیبایی هم چیزی کم ندارد. فعلا مایکروسافت چیز زیادی از سیستم عامل بعدی اش نگفته اما احتمالا ویندوز 8 هم اینترفیسی مشابه خواهد داشت. اما افرادی که همیشه مایکروسافت را تعقیب می کنند؛ باور دارند که اینترفیس کمی کار آمد تر شده و برای استفاده آسانتر خواهد بود. اگر مایکروسافت بتواند این کار را محقق کند، تاحدود زیادی انتظارات از اینترفیس براورده خواهند شد. چون اینترفیس فعلی نیز چیز زیادی کم ندارد.

10. مایکروسافت درسش را آموخته:

جدا از خود سیستم عامل، ویندوز 8 به احتمال زیاد بهتر از ویندوز 7 خواهد بود. آن هم به یک دلیل: مایکروسافت نمی خواهد شکست ویندوز ویستا را تکرار کند. آخرین سیستم عامل مایکروسافت قبل از 7، برای این شرکت چیزی کم از کابوس نداشت. مایکروسافت به خاطر موفقیت های 7 خیلی به خود مغرور شده بود ولی در ویستا کار را خراب کرد. نتیجه ی این، چند سال رنج آور برای این شرکت بود. همچنین مایکروسافت با فقدان اعتماد فروشنده ها و خریداران و سرمایه گذارانش مواجه شد. پس انتظار داریم که این کمپانی کار های ویژه ای با ویندوز 8 انجام دهد. درعین حال، این شرکت به جز رسیدن به یک سیستم عامل بهتر، چاره دیگری نخواهد داشت.

شما چه انتظاراتی از سیستم عامل بعدی مایکروسافت دارید و فکر می کنید که از زوایای مختلف، چگونه عمل کند؟ این سیستم عامل، در رقابت با رقیبانش چه خواهد کرد؟

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد image چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد 1403/01/05

چین دستورالعمل ممنوعیت استفاده از پردازنده‌های اینتل و AMD در کامپیوترهای دولتی را صادر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد image آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد 1402/12/27

لپ‌تاپ مجیک‌بوک ۲۰۲۴ آنر از رم مدرن ۲۴ گیگابایتی استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80

لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود image لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود 1402/12/27

لینکدین برای افزایش کاربران و بهینه‌سازی فضای شغلی پلتفرم خود، به‌سراغ بازی‌های درون‌برنامه‌ای می‌رود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 image نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 1402/12/27

احتمال دارد عینک واقعیت افزوده اپل در کنار یک آیپد 20 اینچی تاشو در سال 2027 از راه برسد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 72

تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد image تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد 1402/12/23

اگر همچنان از نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود سیستم‌عامل خود را به نسخه‌های جدیدتر ارتقاء دهید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80

اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد image اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد 1402/12/22

اپل برای ساخت تبلیغات در بخش‌های متنوعی از اپ‌ استور، از هوش مصنوعی کمک خواهد گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 109

اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود image اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود 1402/12/22

به‌نظر می‌رسد تراشه نسل بعدی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 از قدرت بالایی برخوردار باشد و حتی از A18 Pro اپل بهتر عمل کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

تغییر بزرگ ساعت‌های سامسونگ؛ گلکسی واچ مربعی می‌شود image تغییر بزرگ ساعت‌های سامسونگ؛ گلکسی واچ مربعی می‌شود 1402/12/22

سامسونگ احتمالاً می‌خواهد نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود را با نمایشگر مربعی طراحی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین (Notcoin) در سایت Getgems image راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین (Notcoin) در سایت Getgems 1402/12/21

اخیرا امکان پیش فروش Notcoin از طریق بازار پیش از عرضه فراهم شده است. در ادامه با راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین همراه باشید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

ایرپاد پرو بعدی احتمالاً قابلیت جدیدی برای کمک به شنوایی کاربران خواهد داشت image ایرپاد پرو بعدی احتمالاً قابلیت جدیدی برای کمک به شنوایی کاربران خواهد داشت 1402/12/21

لومبرگ در گزارش جدیدی می‌گوید نسل بعدی ایرپاد پرو از طریق iOS 18 قابلیت تازه‌ای برای کمک به شنوایی کاربران ارائه می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31