خدمات سایت


متن کامل خبر

حباب طلائی ادامه دارد ؛ 30 درصد سود ربع سكه در يك هفته؟

آرشیو
حباب بازار سكه طلا ديروز به اندازه هشت هزار تومان ديگر براي سكه تمام و 10 هزار تومان براي ربع سكه بزرگ‌تر شد و قيمت ربع سكه با 40 هزار تومان افزايش در يك هفته اخير به 163 هزار تومان رسيد كه بيش از 30 درصد بازدهي در همين مدت را به نمايش مي‌گذارد؛ در پي افزايش غيرمتعارف قيمت انواع سكه در بازار، رييس‌كل بانك مركزي خبر داد: اين بانك براي نخستين‌بار از شنبه هفته آينده شمش 12 كيلويي طلا در بازار عرضه خواهد كرد.
1390/01/30 02:12:58 ب.ظ

تداوم رشد حبابی قیمت‌ها در بازار روز گذشته نرخ ربع سکه را با 10 هزار تومان افزایش بیشتر به نرخ 163 هزار تومان رساند.

قیمت ربع سکه در یک هفته گذشته نزدیک به 40 هزار تومان افزایش داشته است و خريداران آن از هفته گذشته تا امروز حداقل 30 درصد سود برده‌اند برخی از منابع خبری قیمت 165 هزار تومان را نیز برای ربع سکه از بازار روایت کرده‌اند.

در اين ميان همان طور که پیش‌بینی مي‌شد، تمایل بنگاه‌های پولی به خرید طلا در حال افزايش است. رییس اتاق بازرگانی ایران و عضو شورای پول و اعتبار با صحه گذاردن بر این اتفاق، کاهش نرخ سپرده‌ها و افت نرخ سود بانکی را در بسته پولی سال 90 از عوامل مهم این اتفاق دانسته است.

روز گذشته قیمت سکه بهار آزادی با 8000 تومان افزایش تا 445 هزار تومان بالا رفت. سکه طرح قدیم بدون تغییر 475 هزار تومان معامله شد .دیروز نیم سکه نیز با 2000 تومان افزایش قیمت به نرخ 224 هزار تومان در جدول معاملات صرافان و سکه فروشان ثبت شد. در بازار ارز قیمت ارزهای عمده با کاهش روبه‌رو شد.

دراین میان یورو 15 تومان افت قیمت را ثبت کرده و به نرخ 1595 تومان رسید. دلار آمریکا نیز با کاهش 5 تومانی قیمت تا 1120 تومان افت کرد.

اما قیمت طلا در بازارهای جهانی که در روز دوشنبه به رکورد جدیدی در مرز 1500 دلا رنزدیک شده بود، روز گذشته تا ساعت 18/30 به وقت تهران با 5 دلار کاهش نسبت به نرخ بسته شده روز قبل، به 1491 دلار رسید. از آمریکا خبر می‌رسد که موسسه رتبه‌بندی «استاندارد اند پورز» رتبه اعتباری آمریکا را کاهش داده است.

عدم دسترسی به توافق بر سر بودجه در میان مدت و بلند مدت در این کشور ،ریسک دولت آمریکا را بالا برده و منجر به افت رتبه اعتباری ایالات متحده از سطح AAA شده است. این اتفاق ارزش دلار آمریکا را در مقابل سایر ارزهای عمده کاهش داد که بر افزایش قیمت جهانی طلا در کنار سایر عوامل موثر بوده است.

تمایل موسسات مالی و اعتباری به خرید طلا

در همين حال عضو شورای پول و اعتبار، سیاست‌های بسته جدید پولی سال 90 همچون کاهش نرخ سود سپرده بانکی را علت افزایش نرخ طلا در بازار دانست و گفت: موسسات مالی و اعتباری تمایل زیادی به خرید طلا از خود نشان می‌دهند و این امر، تعادل عرضه و تقاضا را به هم می‌زند. محمد نهاوندیان در گفت‌وگو با «مهر» گفت: بخشی از افزایش نرخ طلا و سکه در بازار ایران، به تبعیت از بالا رفتن نرخ جهانی طلا در بازارهای بین‌المللی است؛ چراکه نرخ طلا در دنیا افزایش پیدا کرده است و کارشناسان بازار طلا در دنیا نیز، هم عوامل عرضه و تقاضای واقعی طلا را مورد بررسی قرار می‌دهند و هم اقدامات بانک‌های مرکزی در تبدیل پشتوانه ارزی خود به طلا را بی‌تاثیر نمی‌دانند.

عضو شورای پول و اعتبار افزود: البته باید توجه داشت که در برخی مواقع كه ریسک در بازارها افزايش مي‌يابد، همواره طلا به عنوان یک نقطه اطمینان در برخی التهابات سیاسی مورد توجه قرار می‌گیرد، لذا در تحلیل قیمت طلا در بازار ایران باید اول بخشی را که تابع بازار جهانی است، خارج کرد و بازمانده آن را با عوامل داخلی مورد تحلیل قرار داد.

وی تصریح کرد: تصمیمات دولت در بسته سیاستی جدید پولی نیز می‌تواند بی‌تاثیر نباشد؛ چراکه نرخ سود سپرده‌ها در حساب‌های بانکی پایین آمده است و بخشی از نقدینگی خصوصا نقدینگی موسسات و شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای مدیریت، به سایر بازارها از جمله بازار طلا منتقل شده است. نهاوندیان همچنین در مورد افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی نیز هشدار داد و گفت: باید به صورت مستمر این تذکر را به دولتمردان داد که باید مراقب افزایش قیمت نفت باشند. وی تصریح کرد: البته تدبیری اندیشیده شده است که 20 درصد از درآمد نفت و مازاد از بودجه مصوب به صندوق توسعه ملی واریز شود، لذا تحقق عملی رفع این نگرانی این است که مراقبت کنیم منابع صندوق توسعه ملی به صورت کامل و به موقع، به مصارف مصرحه در قانون برسد. در آن صورت است که می‌توان از افزایش قیمت نفت نگرانی

نداشت.

محمد کشتی آرای، ريیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر نيز دوشنبه هفته جاری در گفت‌وگو با «مهر» با اشاره به نایاب شدن انواع سکه در بازار، قیمت سکه‌ها را حبابی دانسته و به مردم پیشنهاد کرده است که به جای سکه، طلا خریداری کنند.

حراج گسترده در انتظار بازگشت آقاي رييس كل از واشنگتن

همچنين فارس گزارش داد درحالي كه قيمت‌هاي حبابي سكه در بازار داخلي طي ساعت‌هاي مختلف ركورد جديدي را به ثبت مي‌رساند، مسوولان بانك مركزي حراج گسترده سكه و شكست حباب در اين بازار را منوط به بازگشت رييس كل از اجلاس واشنگتن عنوان مي‌كنند.

طي هفته‌هاي اخير طلا در بازار داخلي هر روز يك ركورد جديد را به ثبت مي‌رساند؛ اين افزايش قيمت‌ها در بازار داخلي البته همراستا با بازارهاي جهاني بود، اما بازار سكه با اختلاف 40 الي 50 هزار توماني، گوي سبقت را از بازار جهاني ربوده و در ساعت‌هاي مختلف سكه‌هاي بهار آزادي با نرخ‌هاي جديد و البته گران‌تري نسبت به روزهاي گذشته قيمت‌گذاري مي‌شوند. وجود حباب در بازار سكه‌فروشي اين روزها امري مبرهن است كه همگان از مقامات اقتصادي و بانكي تا فعالان بازار طلا و جواهر به آن اذعان دارند؛ اما با وجود اينكه وضعيت بازار، اين چنين گزارش مي‌شود به نظر مي‌رسد مسوولان اقتصادي كشور تنها تمايل دارند نظاره‌گر اين بورس‌بازي‌ها باشند.

بهمنی خبر داد: عرضه شمش‌ 12کيلویی طلا از شنبه

مهر - در پی افزایش غیرمتعارف قیمت انواع سکه در بازار، ريیس کل بانک مرکزی خبر داد: این بانک برای نخستین بار از شنبه هفته آینده شمش 12 کیلویی طلا در بازار عرضه خواهد کرد. محمود بهمنی در واکنش به افزایش غیر طبیعی قیمت انواع سکه در بازار گفت: از شنبه هفته آینده شمش 12 کیلویی طلا علاوه بر شمش‌های یک کیلویی در بازار عرضه خواهد شد. وی افزود: سکه طلا از روز شنبه به میزان کافی در حدود 300 شعبه منتخب بانک‌ها در سراسر کشور عرضه می‌شود. بهمنی با تاکید بر اینکه افرادی که به قصد سفته بازی و منفعت طلبی اقدام به خرید طلا می‌کنند در آینده نزدیک زیان خواهند دید، افزود: اگر نیاز باشد تعداد شعب عرضه‌کننده سکه افزایش خواهد یافت.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 65

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 66

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 313

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 88

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 82

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 62