خدمات سایت


متن کامل خبر

مرد پرتغالی در آستانه ترک ایران

آرشیو
علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت‌بدنی و علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال هنوز باور نکرده‌اند که کارلوس کروش و دستیارانش اگر پول نگیرند عطای تیم‌ملی را به لقایش می‌بخشند و می‌روند.
1390/02/08 03:53:05 ق.ظ

ظاهراً کفاشیان نمی‌خواهد این موضوع را جدی بگیرد و همچنان اصرار می‌کند: «این مشکل حل می‌شود.» کروش تهدید به جدایی کرده و شکایت اما حتی این تهدید علنی هم نتوانسته نوع تفکرات علی کفاشیان را تغییر دهد چون او همچنان با خنده کار را پیش می‌برد و می‌گوید: «سازمان رمز و رموزی دارد و پولش را می‌دهد!» ولی این‌بار نباید مقابل حرف‌های علی کفاشیان لبخند زد. باید میمک صورت او را فراموش کرد و به چهره جدی کارلوس کروش نگاه کرد. این مربی روز گذشته و در راه اصفهان با عباس ترابیان اتمام حجت کرد و این پیام مهم خیلی زود به گوش علی کفاشیان نیز رسید. با این‌همه رئیس فدراسیون فوتبال که همچنان چشم به جیب رئیس سازمان تربیت‌بدنی دارد البته این سازمان دیگر وجود خارجی ندارد - دوخته تا به قول خودش «همین یکی، دو روزه پول کروش» را بدهند.

اما کفاشیان زیاد قول این یکی، دو روزها را داده و فوتبال ایران در آستانه یک اتفاق گنگ و تلخ است. ماه‌ها مذاکره با کروش با آن سختی‌های عجیب و غریبش که عباس ترابیان و عوامل فدراسیون متحمل آن شدند، ظاهراً از نظر برخی ارزشی ندارد و اگر هم این مربی عطای کار را به لقایش ببخشد و برود، ایرادی ندارد. بی‌شک در چند روز آینده علی کفاشیان نیز نگرانی را در وجودش احساس می‌کند، وقتی کروش واقعاً ایران را ترک کرد. مرد پرتغالی تهدید نهایی خود را انجام داده و گفته تا پایان هفته منتظر می‌ماند. یکی از مقامات بلندپایه فدراسیون فوتبال با جدی خواندن این موضوع به خبرورزشی می‌گوید: «به خدا دیگر نمی‌دانیم باید چه‌کار کنیم. ظاهراً مسئولان سازمان هم نمی‌خواهند یک اقدام درست و حسابی کنند و دست ما را بگیرند.»

او معتقد است وقتی سازمان قول داده باید به این قولش عمل کند: «چند میلیارد برای برگزاری یک مسابقه معمولی هزینه می‌شود ولی برای چنین پروژه‌ای چند میلیون هم هزینه نمی‌کنند. به خدا دیگر نمی‌دانیم باید چه‌کار کنیم. هر روز یک قولی می‌دهیم و فردا دوباره قولی دیگر. اگر یک روز گذاشت و رفت دیگر شوکه نشوید. اصلاً می‌دانید اگر او برود برای ما چه تبعات منفی زیادی دارد؟ به خدا دیگر مربی خارجی نمی‌آید و باید کلی هم ضرر بدهیم.»

این مقام بلندپایه فدراسیون فوتبال حرف‌های خود را با این جمله تمام می‌کند: «فقط می‌خواهم به مسئولان بگویم حواسشان باشد، بعدها پشیمان نشوند.‍»

یحیی‌زاده: بله، کروش تهدید کرده!

اما مشکل از کجا آب می‌خورد؟ مجلس با تصویب وزارت ورزش دست سعیدلو از بودجه ورزش را قطع کرد اما دولت نزدیک 3 ماه وقت داشت سرپرست وزارتخانه را معرفی کند تا این فرد به رتق و فتق امور ورزش ایران بپردازد تا در صورت حضور وزیر، این‌قدر کارها و برنامه‌ها انباشته نشوند. اما کوتاهی، ورزش را عملاً روی زمین گذاشت تا امروز مشکل عدیده‌ای به نام «تهدید کروش» به جدایی وجود داشته باشد. البته حجت‌الاسلام یحیی‌زاده نماینده تفت و میبد و رئیس سابق کمیته تربیت‌بدنی مجلس کمی موضوع را باز می‌کند و توضیحات جالبی می‌دهد.

*شایعه جدی است، می‌گویند کروش تهدید به استعفا داده.

این که شایعه نیست، اتفاقاً یک موضوع بسیار جدی است. من اطلاع موثق دارم که او تهدید به جدایی کرده، در صورتی که قسط اولش پرداخت نشود. این یک واقعیت است که ما هم آن‌را اعلام می‌کنیم.

*سازمان که نمی‌تواند این پول را بدهد می‌دانید که؟

خب طبیعتاً باید هر چه زودتر پول کروش را بدهند. به نظر ما حتماً نباید این پول را سازمان بدهد. طبق قانون فدراسیون فوتبال یک ‌NGO است و تنها از سازمان تربیت‌بدنی پول نمی‌گیرد. خود آنها می‌توانند این مشکل را حل کنند.

*آقای یحیی‌زاده اگر پول داشتند که تا الان می‌دادند.

فدراسیون مدیریت توانمندی دارد و می‌تواند این پول را بدهد. باید از پسش بربیاید.

*اما اگر برنیاد کروش می‌رود، آیا مجلس می‌تواند در این زمینه کمکی کند؟

اتفاقاً ما دوست داریم کمک کنیم. همه نمایندگان می‌خواهند مشکل حل شود. منتها وقتی خودشان به ما مراجعه نمی‌کنند، گناه مجلس چیست؟ اگر بیایند حتماً این مشکل را حل می‌کنیم، اما نمی‌آیند. ظاهراً آقایان متوجه نیستند دارد چه اتفاقی می‌افتد. ما هم که نمی‌توانیم به آنها القا کنیم مشکل دارند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1192

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 799

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2568

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2918

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3019

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3186

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3053

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4081