خدمات سایت


متن کامل خبر

مورینیو هرگز این قدر تنها نبود

آرشیو
دان کینگ جنجالی ترین چهره بوکس جهان یک اصل تجاری مهم دارد :«وقتی درگوشه ای دیگر مشغول کار خودت هستی ،اغتشاش ساده ترین حقه برای سرگرم کردن سایرین است .»
1390/02/10 01:15:42 ب.ظ

شاید دردنیای فوتبال ژوزه مورینیو بهتر از هر شخص دیگری به این گفته دان کینگ بزرگ عمل کرده باشد و با طرح "تئوری توطئه علیه مادرید" پس از باخت چهارشنبه شب سعی کرد ناکارآمدی تاکتیکهایش مقابل بارسا را از کانون توجه رسانه ها دور کند. طرح این مسئله که مسئولان فیفا دشمن رئال و هوادار بارسا هستند و با تصمیماتشان خارج از زمین نتیجه را تحت تاثیر قرار میدهند ، بهترین بهانه برای ناتوانی در مهار مسی 52 گله و تسلیم شدن در برابر فشار بارسا بود.

با در نظر گرفتن نتیجه نهایی دیدار برگشت روز سه شنبه که احتمالا رای به صعود بارسا خواهد داد، مورینیو در پایان اولین فصل حضورش در رئال مادرید تنها با کسب جام حذفی کارش را به پایان می رساند. انتظار پایان دادن به استیلای بارسا بر لالیگا در ماه های اول حضورش با خوش بینی همراه بود ولی کسانی که بازی رفت دو تیم را در لالیگا دیدند متوجه شدند این رقابت نمی تواند سرانجام خوبی برای مورینیو داشته باشد .او در ادامه تور اروپایی اش و مربی گری در پرتغال ، انگلستان و ایتالیا حالا دراسپانیا با مشکل مواجه شده و در داخل هیات مدیره رئال مادرید تغییر سبک بازی رئال مادرید چندان توجیه شده نیست . یکی از این اعضا پس از بازی پرسیده بود با درصد تصاحب توپ 28 درصدی در ورزشگاه خودی ونشاندن کاکا و ایگواین روی نیمکت چطور می توان انتظار صعود مقابل بارسا را داشت؟

مورینیو برنامه داشت با دو تعویض در بیست دقیقه پایانی بارسا را تحت فشار قرار دهد اما اخراج پپه در بدترین زمان ممکن انجام شد .با این همه باید پرسید چرا هفت بازیکن دفاعی در پشت سه بازیکن که تنها وظیفه ضد حمله داشتند قرار گرفتند.

مورینیو در نیمه دوم امانوئل آدبایور را به بنزمای سریعتر و یا ایگواین خطرناکتر برای حضور در پیشانی خط حمله ترجیح دادو پس ازاخراج پپه تدبیر ویژه ای برای تغییر سیستم بازی تیمش نداشت . او درتمام مدت بازی برنامه داشت با تحت فشار قرار دادن بازیکنان صاحب توپ بارسا مانع رسیدن پاس هایشان شود و امید داشت در ضد حمله ها با خوش شانسی موقعیت گل بدست بیاید.

این شیوه در اینتر مورینیو به خوبی جواب داد چون ضد حمله ها با حضور مهاجمانی چون اتوئو و میلیتو( بهترین مهاجم روی ضد حمله ها در سال 2010) کارایی لازم را داشت ولی در بازی روز چهارشنبه چنین شیوه ای موثر نبود.

اوزیل دربازی گم بود و کریس رونالدو در کمند دفاع منطقه ای بارسا گرفتار شد و خاویر ماسچرانوبا پرسینگ بازیکنان صاحب توپ رئال در زمین بارسا فرصت شکل گرفتن هر ضد حمله ای را گرفت .

پس از تساوی 1-1 لالیگا و برد در فینال حذفی ،مورینو تصور میکرد بازی فیزیکی هنوز جوابگو است و برد 6-3 مقابل والنسیا اورادر بکار گیری شیوه تکراری بازیهای قبل مصمم کرد .با این همه حماقت عجیب پپه در انجام خطایی بی جهت روی دنی آلوس ،شاگرد دوم بارسا در تمارض و اجرای نمایش های عجیب در زمین، ( استاد اصلی سرخیو بوسکت است ) سبب شد تا مورینیو با شرایطی کامل پیش بینی نشده مواجه شود. مورینیو که زمانی فوتبال ایتالیا را بخاطر تاکتیکهایش مسخره میکرد حالا خودش استاد استراتژی هایی شده که سعی دارند حریف را به هر شکلی شده متوقف کنند ؛ از تکلهای خطرناک ومتعدد گرفته تا پرسینگ در زمین حریف و دفاع با بازیکنان متعدد .

پس از این نمایش ناامید کننده مسعود اوزیل می تواند بزرگترین قربانی برای بازی برگشت باشد و حضور کاکا و ایگواین بجای او و آدبایور برای بالا بردن شانس گلزنی رئال قطعی است . مورینیو هرگز این قدر تنها نبوده ولی هیچکس بیشتر از خودش مسئول این تنهایی نیست .

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1186

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 787

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2560

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2913

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3012

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3170

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3045

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4073

تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر image تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر 1397/04/30

بازیکن سابق استقلال در سوگ پدر نشسته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3591

رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد  image رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد 1397/03/27

ورزش سه نوشت:جدال با مراکش نه تنها یک برد شیرین و سه امتیاز ارزشمند برای ایران به ارمغان داشت بلکه بسیاری از رکوردهای ملی را نیز تغییر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3706