خدمات سایت


متن کامل خبر

پرافتخارترین ورزشکار جهان در فکر انتقام است

آرشیو
شناگر سوپر استار آمریکایی می گوید یک کار ناتمام با «یان تورپ» استرالیایی دارد.
1390/04/27 09:21:14 ب.ظ

تورپ در تنها مسابقه اش در 200 متر آزاد رقابتهای المپیک 2004 آتن، قهرمان شد در حالی که فلپس در آن مسابقات رتبه سوم را به دست آورد، مبارزه ای که الهام بخش مایکل آمریکایی شد تا چهار سال بعد در «بِیجینگ» حاکم مطلق دنیای شنا شود. فلپس همچنین توانست رکورد جهانی تورپ را در سال 2007 بشکند، اما حریف استرالیایی او که ملقب به «اژدر» است چهار ماه پیش اعلام بازنشستگی کرد تا فلپس، فرصت اینکه او را در رقابتی مستقیم شکست دهد را نداشته باشد.

در انتظار تورپ

فلپس روز جمعه و در حالی که در تمرینات تیم ملی آمریکا برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان (شانگهای) به سر می برد اینچنین گفت: «به شدت علاقه مند به بازگشت تورپ هستم. او و من تنها یک بار در مسابقات 200 متر آزاد با هم رقابت کردیم که در آنجا من شکست خوردم و از سال 2004 تا حالا به شدت به دنبال فرصتی هستم که بتوانم بار دیگر با او رقات کنم. او یک ستاره بزرگ است. زمانی که خبر بازنشستگی اش را شنیدم فکر نمی کردم، درست باشد اما اخیرا شنیدم که او دوباره عطش حضور در میدان را پیدا کرده و این خبر بسیار خوبی برای ورزش شنا است.» فلپس از حالا مطمئن است که تورپ سال آینده در المپیک سال آینده با بهترین شرایط خود شرکت خواهد کرد: «او از آن آدمهایی است که اگر بخواهد کاری را انجام دهد، به بهترین شکل ممکن این کار را خواهد کرد و این را شما می توانید از حرفهای او متوجه شوید.»

تنبل بودم

مایکل که این روزها خود را برای رقابتهای قهرمانی جهان در شانگهای آماده می کند حالا و پس از دو سال به تعبیر خودش «وحشتناک»، خود را در مسیر درستی می بیند. برنده 14 مدال طلای المپیک قبول دارد که بعد از آخرین عنوانهای جهانی اش در سال 2009 «تنبلی» کرده و وقت خود را به بطالت گذرانده است: «من تببل بودم و اوقات زیادی را در زمین گلف می گذراندم که اصلا برایم خوب نبود چون اصلا هیچ پیشرفتی در این ورزش (گلف) نداشتم. احساس می کردم یکی باید دست من را بگیرد و به زور مرا به استخر ببرد. داد و فریاد می کردم و می گفتم که نمی خواهم به استخر بروم. اما حالا واقعا در شرایط خوبی هستم و احساس بسیار خوبی درون استخر دارم، شما می توانید قبل از ساعت 8 صبح با من مکالمه داشته باشید چون کاملا سرحال و آماده رفتن به تمرین هستم. طرز فکر من تغییر کرده است. از رفتن به تمرینات بدنسازی خوشحال هستم حتی اگر نخواهم بدنسازی کنم. دو سال گذشته من این کار را نمی کردم. تلاشی نداشتم، و فقط بیرون می رفتم و وقت می گذراندم. حالا درک می کنم که اگر می خواهم به هدفهایم برسم باید کار کنم. می دانم که اگر به کارهای سختی که در ابتدا تمایلی به انجام آن ندارم، رو بیاورم، پاداشهای بزرگی در انتظارم خواهد بود.»

دیگر نباید ببازم

فلپس دقیقا نمی داند نقطه تحولش از کجا بوده، اما به نظر می رسد اولین شکست او طی 9 سال گذشته در رشته ای که تخصص اصلی اوست یعنی 200 متر پروانه در مسابقات چند ماه پیش جایزه بزرگ گرند پری میشیگان باعث شد که وی به شدت در فکر تغییر شرایط خود باشد. «ووپنگ» چینی قهرمان آن مسابقات شد، و فلپس رتبه ای بهتر از چهارم به دست نیارود، نتیجه ای که او نمی تواند بپذیرد و برایش بسیار سنگین تمام شده: «همه شما می دانید که من تحمل باخت را ندارم. یک سری کارها است که من همیشه دوست دارم به بهترین شکل انجام دهم و یکی از آنها این است که دیگر هیچ وقت تا پایان دوران فعالیتم در رشته 200 متر پروانه قهرمانی را از دست ندهم. »

فلپس به عنوان یکی از مدعیان اصلی مواد 100 و 200 متر پروانه در مسابقات جهانی شانگهای که از روز شنبه در چین آغاز شد، شرکت کرد و قبل از شروع مسابقات برای رقیبانش خط و نشان کشید و گفت رقبایش با فلپس قدیم روبرو خواهند شد نه این چیزی که در یکی دو سال اخیر دیده اند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1186

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 788

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2560

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2913

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3013

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3171

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3045

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4073

تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر image تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر 1397/04/30

بازیکن سابق استقلال در سوگ پدر نشسته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3593

رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد  image رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد 1397/03/27

ورزش سه نوشت:جدال با مراکش نه تنها یک برد شیرین و سه امتیاز ارزشمند برای ایران به ارمغان داشت بلکه بسیاری از رکوردهای ملی را نیز تغییر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3708