خدمات سایت


متن کامل خبر

حجاج ايراني بخوانند ؛ تعرفه رومینگ اپراتورها در عربستان

آرشیو
داستان سیم کارت‌های همراه حجاج این روزها ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است. در حالی که بسیاری از حجاج ایرانی همراه خود سیم‌کارت‌های یکی از دو اپراتور فعال ایران را در اختیار دارند، اما از آن سو برخی از مسوولان نیز توصیه مي‌کنند که حجاج از سیم‌کارت‌های عربستانی برای برقراری ارتباط با ایران استفاده کنند.
1389/08/06 02:43:11 ب.ظ

نخستین خبر در این بخش به رییس سازمان حج و زیارت باز مي‌گشت که چندی پیش در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که به حجاج ایرانی سیم‌کارت‌های عربستانی داده مي‌شود. بعد از این اظهار نظر بود که همراه‌اولی‌ها قیمت‌های خود را شکستند و برای حجاج ایرانی تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر گرفتند. ایرانسل هم برای حجاج ایرانی 5 هزار تومان شارژ رایگان در نظر گرفت.

مشترکان همراه‌اول

مشترکان تلفن همراهی که قصد سفر به عربستان دارند باید برای برقراری تماس تلفنی به مقصد ایران، قبل از شماره مورد نظر کد کشور ایران (0098) را شماره‌گیری کنند. به این صورت که برای تماس با تلفن ثابت ایران مشترک باید شماره مورد نظر را به همراه کد شهر و 0098 و برای تماس با تلفن همراه ایران باید شماره تلفن همراه مورد نظر را با 0098 شماره‌گیری کنند.

مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری همراه‌اول که مایل به استفاده از این سرویس هستند باید قبل از شماره مقصد، کد *199* را وارد کرده و در انتهای شماره مقصد علامت # را وارد و با فشار دادن علامت سبز گوشی نسبت به شماره‌گیری اقدام کنند.

پس از شماره‌گیری به این روش در فاصله زمانی کوتاهی (10 الی 15 ثانیه) گوشی موبایل مشترک زنگ خواهد خورد که با پاسخ به این تماس ارتباط مورد نظر برقرار خواهد شد. با این سرویس هزینه تماس با ایران مشترکان از عربستان از 2556 تومان به 500 تومان کاهش مي‌یابد و هزینه تماس داخلی نیز از 941 تومان به 500 تومان کاهش مي‌یابد، اما تماس دریافتی با سیم‌کارت‌های اعتباری این اپراتور همان 167 تومان و ارسال پیام کوتاه نیز 430 تومان است. این اپراتور اعلام کرده که نوسان نرخ ارز در میزان تعرفه‌های اعلام شده تاثیرگذار خواهد بود و چنانچه مشترک قبل از شماره مورد نظر کد *199* را وارد نکند هزینه رومینگ با تعرفه عادی محاسبه خواهد شد. اپراتور اول در مورد روش‌های افزایش اعتبار سیم‌کارت‌های اعتباری مشترکان عازم دیار حج نیز اعلام کرده که زائران قبل از سفر مي‌توانند میزان اعتبار سیم‌کارت خود را از روش‌های خرید اینترنتی، پایانه‌های فروش الکترونیکی در سراسر کشور، دستگاه‌های خودپرداز شبکه بانکی و از طریق دستگاه‌های وب کیوسک نصب شده در اماکن عمومي‌ پرتردد از قبیل فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های مترو افزایش دهند. بستگان زائران در داخل کشور نیز مي‌توانند از طریق سرویس« Top up » با مراجعه به نشانی اینترنتی همراه یا از طریق سرویس انتقال اعتبار نسبت به افزایش اعتبار سیم‌کارت زائر اقدام کنند.

مشترکان ایرانسل

اپراتور تلفن همراه ایرانسل نیز از اعطای 50 هزار ریال اعتبار هدیه، تخفیف ویژه در برقراری تماس و ارائه سرویس رومینگ بین‌الملل با قابلیت استفاده از اینترنت همراه (GPRS) به حجاج خانه خدا خبر داده است.

تمامي ‌مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری این اپراتور باید 24 ساعت قبل از خروج از کشور با شماره‌گیری کد دستوری #1*111* از خط ایرانسل خود از سرویس رومینگ ایرانسل در عربستان، با قابلیت استفاده از اینترنت همراه (GPRS) بهره‌مند شوند. از سوی دیگر، ظرف 24 ساعت بعد از برقراری اولین تماس از سیم‌کارت ایرانسل در کشور عربستان به طور خودکار، مبلغ 50 هزار ریال اعتبار مکالمه رایگان به حساب مشترک واریز مي‌شود.

همچنین براساس قرارداد منعقد شده بین ایرانسل و اپراتور STC عربستان، تمامي‌ مشترکان ایرانسل می‌توانند پس از ورود به عربستان و انتخاب اپراتور STC با نام تجاری Al Jawal بوسیله تنظیمات دستی گوشی تلفن همراه خود از تخفیف ویژه در برقراری تماس‌ها از طریق این شبکه برخوردار شوند.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




خالق ChatGPT دوشنبه رقیب گوگل را معرفی می‌کند image خالق ChatGPT دوشنبه رقیب گوگل را معرفی می‌کند 1403/02/21

طبق گزارشی جدید، خالق ChatGPT روز دوشنبه موتور جست‌وجوی جدیدی برای رقابت با گوگل معرفی می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3

DXOMark: هواوی Pura 70 اولترا به‌عنوان پادشاه جدید دوربین‌های موبایل معرفی شد image DXOMark: هواوی Pura 70 اولترا به‌عنوان پادشاه جدید دوربین‌های موبایل معرفی شد 1403/02/20

در جدول بهترین دوربین‌های موبایل DXOMark، گوشی هواوی Pura 70 اولترا با کسب امتیاز 163 جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 15

قلم پنسل پرو توسط اپل معرفی شد؛ اکسسوری حرفه‌ای برای آیپد image قلم پنسل پرو توسط اپل معرفی شد؛ اکسسوری حرفه‌ای برای آیپد 1403/02/19

پنسل پرو با ادغام ویژگی‌های جذاب و قیمت ۱۲۹ دلار، برای کاربران حرفه‌ای آیپد عرضه می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 21

گوگل نحوه فعال‌کردن احراز هویت دو مرحله‌ای خود را تغییر می‌دهد image گوگل نحوه فعال‌کردن احراز هویت دو مرحله‌ای خود را تغییر می‌دهد 1403/02/18

برای فعال کردن احراز هویت دومرحله‌ای گوگل، دیگر نیاز نیست که کاربران شماره تماس خود را وارد کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 23

آیپد Air 6 در دو مدل ۱۱ و ۱۳ اینچی با چیپ M2 از راه رسید image آیپد Air 6 در دو مدل ۱۱ و ۱۳ اینچی با چیپ M2 از راه رسید 1403/02/18

قیمت پایه مدل‌های ۱۱ و ۱۳ اینچی آیپد ایر جدید، به‌ترتیب ۵۹۹ و ۷۹۹ دلار خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

مقایسه گلکسی S24 اولترا با وان‌پلاس ۱۲؛ رقابت نفس‌گیر image مقایسه گلکسی S24 اولترا با وان‌پلاس ۱۲؛ رقابت نفس‌گیر 1403/02/17

وان‌پلاس ۱۲ باوجود قیمت کم‌تر، برای گلکسی S24 اولترا خط‌و‌نشان می‌کشد

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

تمامی مشخصات مهم پیکسل 8a و قیمت آن افشا شد image تمامی مشخصات مهم پیکسل 8a و قیمت آن افشا شد 1403/02/16

گوگل به‌زودی از پیکسل 8a پرده برمی‌دارد، ولی ما از همین حالا تمامی مشخصات مهم و قیمت این دستگاه را می‌دانیم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

تمامی مشخصات مهم پیکسل 8a و قیمت آن افشا شد image تمامی مشخصات مهم پیکسل 8a و قیمت آن افشا شد 1403/02/16

گوگل به‌زودی از پیکسل 8a پرده برمی‌دارد، ولی ما از همین حالا تمامی مشخصات مهم و قیمت این دستگاه را می‌دانیم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 83

آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 93