خدمات سایت


متن کامل خبر

ديدار دوستانه دو قدرت بزرگ فوتبال از نگاه آمار

آرشیو
تيم ملي فوتبال آلمان در تلاش براي خاتمه به حسرتي 18 ساله براي غلبه بر برزيل، فاتح 5 پنج دوره جام جهاني است.
1390/05/17 11:08:18 ب.ظ

آلمان‌ها که در شش‌، هفت سال گذشته تحت رهبري يورگن کلينزمان و سپس يواخيم لو، دچار تحول در ساختار بازي و بازيکنان خود شدند، هرگاه با برزيل مصاف داده‌اند، امکان کسب برد مقابل برزيل را پيدا نکرده‌اند.

اين تيم که پس از افتي چند ساله در پايان دهه 90 ، از اوايل دهه نود با حضور مربيان نوگرا و خوش‌فکر، دستخوش تحولات مثبتي شد، روز چهارشنبه (فردا) در ورزشگاه مرسد‌س‌بنز‌‌آره‌نا اشتوتگارت ميزبان برزيل در ديداري دوستانه خواهد بود. ديداري که يواخيم لو و شاگردانش به دنبال کسب برد هستند تا بلکه بتوانند به حسرت 18 ساله‌اي که به خاطر عدم پيروزي مقابل برزيل برا‌يشان وجود دارد، خاتمه دهند.

ژرمن‌ها آخرين مرتبه‌اي که موفق شدند تيم ملي برزيل را شکست دهند، در 17 نوامبر سال 1993 در کلن بود که با درخشش و گلزني گوييدو بوخوالد و آندرئاس مولر، حريف آمريکاي‌جنوبي خود را 2 بر يک شکست دادند.

آمار موجود همچنين بيان مي‌کند تاکنون اين دو تيم 20 بار مقابل هم در ديدارهاي رسمي و دوستانه صف‌آرايي کرده که سهم برد برزيلي‌ها 12 است و آلمان‌ها نيز 3 مرتبه برنده شده‌اند. در نتيجه 5 ديدار نيز با تساوي خاتمه يافته است.

به اين ترتيب تيم آلمان تاکنون 21 گل به حريف قدر و قدرتمند خود زده‌ است.در مقابل 37 گل نيز دريافت کرده است.

*849 بازي براي ميزبان

از طرفي مصاف چهارشنبه شب که در ساعت 23:15 (به وقت تهران) در اشتوتگارت انجام خواهد شد، هشتصد‌‌وچهل‌ونهمين بازي تمام ادوار تيم سفيد‌پوش آلمان است.

پس از آنکه در پنج آوريل سال 1908 تيم تازه تاسيس آن زمان ژرمن‌ها اولين بازي خود را مقابل سوئيس در بازل برگزار کرد و 5 بر 3 بازنده شد، تا بازي روز چهارشنبه، آلمان‌ها موفق شده‌اند در اين چند دهه، 489 برد، 172 تساوي و 187 باخت را به دست آورند.

در عين حال 887 بازيکن اين کشور اروپايي افتخار حضور در تيم کشورشان را يافتند که 1890 گل به ثمر رساندند و درمقابل 1004 گل نيز دريافت کردند.

*69 بازي با مربيگري يواخيم لو

يواخيم لو، سرمربي تيم ملي فوتبال آلمان در جدال با برزيل، براي شصت‌ونهمين مرتبه اقدام به هدايت تيم ملي کشورش خواهد کرد. وي که از ماه اوت سال 2006 زمام امور ژرمن‌ها را پس از کناره‌گيري يورگن کلينزمان برعهده دارد، در اين مدت توانسته 47 برد، 11 تساوي و 10 باخت کسب کند.

آلمان‌ها در دوران وي توانسته‌اند 163 مرتبه تور دروازه حريفان را به لرزه درآورند. در مقابل 50 گل نيز دريافت کردند.

نکته جالب در اين ميان در 68 بازي که او تيم ملي هدايت کرده،‌ 71 بازيکن را در تيم ملي مورد استفاده قرارداده که 46 نفر آن، تازه وارد بوده و اولين بازي خود را در پيراهن تيم ملي آنجام دادند.

*کلوزه به رکورد 110بازي ملي مي‌رسد

با انجام بازي مقابل برزيل ميروسلاو کلوزه، گلزن سابق بايرن‌مونيخ و حال حاضر لاتزيو رم ايتاليا، به رکورد 110 بازي در تيم ملي خواهد رسيد. رکوردار بازي در تيم ملي آلمان در ادوار گذشته کماکان لوتهار ماتيوس با 150 بازي است.

*کلوزه شايد رکوردش را بشکند

در صورتي که ميروسلاوه کلوزه بتواند به تيم برزيل گل بزند، خواهد توانست رکورد گلزني در تيم ملي خود را شکسته و آن را تقويت کند.

وي اکنون با 61 گل زده در رده دوم بهترين گلزنان تيم ملي قرار دارد. در حالي‌که نفر اول در اين فهرست کماکان گردمولر است که در 62 بازي ملي، 68 گل براي ژرمن‌ها به ثمر رساند.

*پيراهن تيم ملي

براساس توافق صورت گرفته قرار است آلمان‌ها در بازي چهارشنبه شب در اشتوتگارت با پيراهن اول خود يعني پيراهن سفيد، شورت مشکي و جوراب سفيد وارد ميدان شوند. درحاليکه برزيلي‌ها با پيراهن آبي،‌شورت سفيد و جوراب آبي بازي خواهند کرد.

منبع : ورزش 3
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1199

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 811

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2579

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2925

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3028

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3203

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3063

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4093

تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر image تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر 1397/04/30

بازیکن سابق استقلال در سوگ پدر نشسته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3605

رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد  image رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد 1397/03/27

ورزش سه نوشت:جدال با مراکش نه تنها یک برد شیرین و سه امتیاز ارزشمند برای ایران به ارمغان داشت بلکه بسیاری از رکوردهای ملی را نیز تغییر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3725