خدمات سایت


متن کامل خبر

دلیل افزایش قبض برق‌ شهرهای شمالی کشور

آرشیو
محمد بهزاد در پاسخ به این سوال که چرا قبض صادر شده برای مشترکان شهرهای شمالی تا این حد بالاست افزود: استفاده بیش از حد از کولرهای گازی در استان‌های شمالی کشور باعث شده تا مصرف آنها افزایش یابد.
1389/06/12 03:03:57 ق.ظ

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه هنوز قیمت مصوب برق سال جاری عملیاتی نشده گفت: صدور قبض برق برای مشترکان شهرهای شمالی کشور بر اساس قیمت های سال گذشته و به خاطر مصرف بالای مشترکان بوده است.

به گزارش فارس، محمد بهزاد در پاسخ به این سوال که چرا قبض صادر شده برای مشترکان شهرهای شمالی تا این حد بالاست افزود: استفاده بیش از حد از کولرهای گازی در استان‌های شمالی کشور باعث شده تا مصرف آنها افزایش یابد.

وی ادامه داد: با بررسی یکی از قبض‌های برق متوجه شدیم که این مشترک 25800 کیلو‌وات ظرف 2 ماه برق مصرف کرده است.

وی خاطر نشان کرد: وقتی مصرف بیش از حد برق انجام می‌ شود و مصارف از 800 کیلووات ساعت در ماه افزایش پیدا کند این مصرف در دامنه‌ 773 ریال برای هر کیلو وات ساعت محاسبه می‌شود بنابراین علت اصلی صدور این قبض‌ها بالا رفتن مصرف و استفاده از کولرهای گازی است.

وی در پاسخ به این سؤال که سال گذشته نیر مصرف شهروندان استان‌های شمالی کشور به خصوص مازندران بالا بود اما قبض‌های صادر شده تا این حد بالا نبود گفت: شهروندان مازندران و شهرهای شمالی کشور پارسال مصرف بالای برق تا این حد را نداشتند و مشمول جریمه هم نشده‌اند بنابراین باید اذعان شود که منحنی مصرف این تعرفه این گونه است که وقتی مصرف برق در تابستان 300 کیلووات ساعت در ماه شود این زیر الگوی مصرف است.

بهزاد ادامه داد: وقتی بین 300 تا 800 کیلوات ساعت مصرف کنند متناسب با افزایش مصرف قیمت به طور متوسط محاسبه می‌شود و وقتی از 800 کیلووات ساعت به بالا مصرف شود وارد فاز محاسبه 773 ریال می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: قیمت برق از سال 83 تاکنون هیچ تغییری نداشته است منتهی وقتی صرفه‌جویی نمی‌شود و شدیداً مصرف می‌کنند محاسبه برق آنها برروی قبوض بالا می‌رود.

883 ریال محاسبه نشده است

وی تصریح کرد:علیرغم مصوبه مجلس هنوز قیمت مصرف برق سال جاری عملیاتی نشده است و با همان مبلغ 773 ریال محاسبه می‌شود.

خاموشی نداریم

بهزاد گفت:اصلاً ما خاموشی نداریم شاید خاموشی رخ داده شده بر اساس حادثه ای باشد که موجب خاموشی منطقه‌ای شده باشد چون بار شبکه برق بسیار کاهش یافته است.

وی افزود: شب گذشته بار شبکه برق 35 هزار مگاوات بود و این عدد تا پیک مصرف تابستان که 41 هزار مگاوات بود 6 هزار مگاوات فاصله دارد و کم شده است پس مصرف برق پایین آمده است و خاموشی نداریم.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 68

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 64

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 303

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 98