خدمات سایت


متن کامل خبر

روز سوم (24 آبان) بازی های آسیایی گوانگجو

آرشیو
وز سوم بازی های آسیایی گوانگجو در حالی پیگیری شد که نماینده کشورمان در وزن 69 کیلوگرم وزنه برداری مدال برنز را از آن خود کرد.
1389/08/24 01:54:03 ب.ظ

به گزارش سرویس ورزشی برنا، رقابت های روز دوم بازی های آسیایی گوانگجو پیگیری شد و ملی پوشان کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند، اما تنها مرتضی رضاییان در وزن 69 کیلوگرم وزنه برداری توانست به مقام دومی دست یابد و یک مدال نقره دیگر به جمع مدال های ایران اضافه شد.ضمن اینکه در رقابت ها امروز کسب چهار مدل برنز توسط ووشوکاران کشورمان قطعی شد.

وزنه برداری

رقابت های دسته 69 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری بازی های آسیایی برگزار شد که طی آن "مرتضی رضاییان" با بلند کردن وزنه های 147 کیلوگرمی در یک ضرب و 177 کیلوگرمی در دو ضرب و مجموع 324 کیلوگرم به مقام دومی بسنده کرد.

رضاییان در حالی بر سکوی دوم قرار گرفت که وزنه برداری کره شمالی همین میزان وزنه را بلند کرده بود و تنها به دلیل کمتر بودن وزن خود قهرمان شد.

سید مهدی پانزوان نیز در این وزن به مقام چهارمی مسابقات دست یافت.

ووشو

در رقابت های روز سوم بازی های آسیایی گوانگجو فرشاد عربی مقام دوم رقابت های مقدماتی فرم نانچوان ووشو را کسب کرد. در این رقابت ها 17 ورزشکار شرکت داشتند که نماینده کشورمان بالاتر از نماینده افغانستان عنوان دوم را به خود اختصاص داد. در ادامه این پیکارها و در فرم نن گون، فرشاد عربی با امتیاز 5/9 در رده هشتم ایستاد. او در نان گوان نیز امتیاز 72/9 را کسب کرده بود و در مجموع با 22/19 امتیاز در رده ششم قرار گرفت. در این فرم ورزشکاران چین، هنگ کنگ و ویتنام در رده های اول تا سوم ایستادند.

در مسابقات سبک سانشو ، خدیجه آزادپور در دسته 60کیلوگرم با برتری مقابل نماینده ویتنام مدال برنز خود را قطعی کرد.در همین وزن و در بخش مردان محسن سیفی با غلبه بر رقیب نپالی به جمع مدال داران پیوست و پس فردا باید برای رسیدن به دیدار فینال بجنگد.

در وزن 65کیلوگرم مردان جواد آقایی درحالیکه از رثیب فیلیپینی اش با چهار امتیاز پیش بود، به دلیل شکافتگی ابرو از رقابت کنار کشید تا بدین ترتیب حریفش به عنوان پیروز معرفی شود.در وزن 70کیلوگرم سجاد عباسی طی دو راند مبارزه موفق شد “چوتینگ یان” از چین تایپه را شکست داده و به عنوان چهارمین ووشو کار تیم ملی ایران در وزن منهای ۷۰کیلو گرم رقابتهای امروز مدال برنزش را مسجل کند.

در دسته دیگر حمید رضا قلی پور نماینده وزن منهای ۷۵ کیلوگرم کشورمان موفق شد در آخرین بازی ساندا کاران ضمن شکست حریف خود پنجمین مدال تیم ملی ووشو در بخش ساندا را در این رقابتها قطعی کند.وی در این مبارزه موفق شده بر “لی سو کیت” از مالزی غلبه کرده تا به جمع دیگر مدال آوران ایران در تیم ملی ووشو بپیوندد.

جودو

در ادامه رقابت های جودوی بازی های آسیایی گوانگجو آرش میر اسماعیلی نماینده وزن 66- کیلوگرم کشورمان به روی تاتامی رفت. میراسماعیلی مقابل حریفی از کویت قرار گرفت و البته کار سختی را در پیش رو نداشت. نماینده جودوی کشورمان در این مسابقه توانست حریف خود را مغلوب کند و به دور بعدی رقابت ها راه یابد. میراسماعیلی در دومین مسابقه خود حریف چینی را ضربه فنی کرد. آرش میراسماعیلی در دور سوم رقابت های جودو با ضربه فنی برابر حریف کره ای شکست خورد. میر اسماعیلی با این شکست شانس رسیدن به مدال طلا را از دست داد. کاپیتان تیم ملی جودو پرامیدترین جودو کار ما برای رسیدن به مدال بود و حالا شاید تنها بتواند یک مدال برنز را کسب کند.

در ادامه رقاب های جودو در وزن 73- علی معلومات برابر ژین زیوی از چین قرار گرفت که در پایان موفق شد حریف چینی خود را ضربه فنی کند. وی در دومین پیکار با حریف تاجیکی به روی تاتامی رفت و با نتیجه 2 بر صفر مغلوب شد و در گروه بازنده ها قرار گرفت. معلومات در گره بازنده ها مقابل حریف خود مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

اکرم خانی بانوی جودو کار ایرانی نیز مقابل چالئو از تایلند روی تاتامی رفت و نتوانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد. خانی در اولین مسابقات خود با پوشش کامل اسلامی مقابل حریف تایلندی خود مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در ادامه رقابت های جودو نوشین تقی لو جودوکار وزن 52- کشورمان برابر حریف مغولستانی خود ضربه فنی شد تا از دور رقابت ها حذف شود. بدین ترتیب تقی لو شانس بدست آوردن مدال در بازی های آسیایی را از دست داد.

شنا

در رقابت های شنای گروه دو 100 متر قورباغه خاجگی و علیرضایی نمایندگان کشورمان به آب پریدند. محمد علیرضایی در پایان این رقابت ها با زمان 02/03/1 دقیقه عنوان دوم گروه را به خود اختصاص داد و به مرحله بعدی صعود کرد.

سروش خاجگی دیگر نماینده کشورمان در این رقابت بود که توانست با زمان 55/07/1 دقیقه به مقام هفتمی گروه دست یابد. در مرحله فینال رقابت های شنای 100 متر قورباغه طی آن محمد علیرضایی از کشورمان با زمان یک دقیقه و 3 ثانیه و 17 صدم ثانیه در میان هشت ورزشکار در رده آخر ایستاد.

در این رقابت "ریو تاتشی" از ژاپن با یک دقیقه و 38 صدم ثانیه قهرمان شد،"ولادیسلاو پولیاکوف" از ازبکستان در رده دوم قرار گرفت و "شوایی وانگ" از چین در مکان سوم ایستاد.

در ادامه رقابت های شنای متر آزاد مردان پاشا وحدتی راد با زمان 70/23 ثانیه در مکان پنجم قرار گرفت و محمد بیداریان نیز با زمان 83/23 ثانیه در مکان ششم ایستاد.در این رقابت ها شناگر ژاپنی با زمان 86/22 در مکان نخست قرار گرفت.نمایندگان کره جنوبی و هند نیز نکان های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

روئینگ

در رقابت های قایقرانی روئینگ بانوان نسیم بن یعقوب نماینده کشورمان به رقابت با حریفان پرداخت که در پایان نفر آخر گروه خود شد. بن یعقوب با زمان 07/46/8 دقیقه در جایگاه پنجم قرار گرفت.در این رقابت ها نماینده چین با زمان 58/49/7 دقیقه نفر اول شد.

در رقابت های قایقرانی روئینگ یک نفره مردان نیز طاهر کبوتری نماینده کشورمان عنوانی بهتر از پنجمی کسب نکرد. در این مسابقات تنها 5 ورزشکار حضور داشتند که کبوتری در رده آخر و نماینده هند در جایگاه نخست ایستاد.

در ادامه مسابقات روئینگ نیز محسن شادی توانست با صدرنشینی در گروه خود در مسابقات رویینگ راهی مرحله فینال شود. این قایقران کشورمان که کار خود را از خط پنجم آغاز کرد، در پایان با زمان 7دقیقه و یک ثانیه و 35صدم ثانیه اول شد و نمایندگان هنگ کنگ و تایلند در رده های دوم و سوم جای گرفتند. محسن شادی با ثبت رکورد بسیار خوب مستقیما به مرحله فینال راه یافت و باید روز 28 آبان ماه مقابل حریف چینی برای کسب مدال طلا به رقابت بپردازد..

در ادامه رقابت های روئینگ چهار نفره تیم بانوان کشورمان مقام سوم را به خود اختصاص داد. تیم کشورمان در این رقابت ها با زمان 63/54/6 دقیقه به کار پایان داد. اعضای تیم ایران را در این رقابت نسیم بن یعقوب، مریم سعیدی، سولماز عباسی آزاد و حمیرا برزگر تشکیل دادند.

اسلالوم

در رقابت های قایقرانی کانو 2 نفره تیم ایران با ترکیب مهرجویی و فتاح پور به رقابت با حریفان پرداخت که در پایان رده چهارم را به خود اختصاص داد.17/113 ثانیه زمانی بود که قایقرانان ایرانی بدست آوردند. در این رقابت ها تیم چین با زمان 71/99 ثانیه در جایگاه نخست ایستاد.

بادبانی

تیم دو نفره قایقرانی بادبانی ایران در رده هفتم رشته 420 بازی های آسیایی قرار گرفت. در این رشته تیم دو نفره محمد هرمزی و مجید سیفی در بین هشت تیم حاضر در این رقابت در رده هفتم جای گرفتند و از صعود به مرحله بعد بازماندند.

در این رشته قایقرانان کره جنوبی، سنگاپور و تایلند به ترتیب در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند. این در حالی بود که نمایندگان چین در عین ناباوری در رده آخر قرار گرفتند.

دو قایقران کشورمان در بخش اپیمیست و در مرحله چهارم به مقام های هفتم و هشتم دست یافتند. در بخش مردان کیوان حسن زاده در میان 11 شرکت کننده در رده هشتم ایستاد و سیده فاطمه جعفری نیز در بخش زنان و در میان 9 ورزشکار عنوان هفتم را به خود اختصاص داد.

گفتنی است این دو نماینده ایران تنها 14 سال سن دارند.

دوچرخه سواری

در رقابت های دوچرخه سواری تعقیبی تیم چهار نفره ایران با زمان 20/4 دقیقه به کار خود پایان داد و در مکان پنجم قرار گرفت. ایران با ترکیب گوردزی، سعیدی تنها، زرگری و شورابی در این رقابت ها شرکت کرد.تیم های هنگ کنگ، کره جنوبی، چین و مالزی مکان اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند.

تیم دوچرخه سواری تعقیبی ایران از کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی گوانگجو باز ماند و ملی پوشان فردا برای مدال برنز تلاش خواهند کرد.

امروز تیم ایران با عباس سعیدی تنها،علیرضا حقی، مهدی سهرابی و امیر زرگری در خط یک با تیم مالزی به رقابت پرداخت و توانست این تیم را شکست دهد، اما از آنجایی که در سه خط دیگر تیم های چین، کره جنوبی و هنگ کنگ زمان بهتری از خود بر جای گذاشتند ،ایران موفق نشد مدال طلا را به ارمغان آورد. ایران فردا برای کسب مدال برنز با با تیم چین مصاف خواهد داد. ضمن این که کره جنوبی با زمان 4 دقیقه و 6 ثانیه و 598 صدم ثانیه رکورد آسیا را از آن خود کرد.

در ادامه رقابت های دوچرخه سواری اسپرینت بازی های آسیایی فرشید فارسی نژادیان و حسن علی ورپشتی به رقابت با شش دوچرخه سوار پرداختند که در پایان از رسیدن به مدال بازماندند.

در این مسابقه فارسی نژادیان مغلوب حریف ژاپنی شد و ورپشتی نیز از حریف مالزیایی اش شکست خورد.

بدین ترتیب این دو دوچرخه سوار از حضور در جمع چهار نفر برتر محروم شدند. مسابقه نیمه نهایی این رقابت ها فردا برگزار می شود.

تیراندازی

در آغاز دومين روز از شانزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي گوانگجو و در بخش انفرادي تپانچه بادي مردان، نمايندگان ايران عناوين يازدهم، سي‌ام و چهل و هشتم آسيا را از آن خود كردند و نتوانستند به ديدار فينال صعود كنند.

در اين ماده، ابراهيم برخورداري با 578 امتياز در مكان يازدهم آسيا ايستاد، محمد احمدي با 566 امتياز سي‌ام شد و محسن نصر اصفهاني با ثبت ركورد 547 امتياز در جايگاه چهل و هشتم قرار گرفت. در رقابت هاي اين ماده 50 تيرانداز شركت كرده بودند. در اين مسابقات تيرانداز كره جنوبي با ثبت ركورد 585 امتياز قهرمان شد و مدال طلا را برگردن آويخت. تيراندازي ازچين دوم شد و نماينده اي از هند بر سكوي سوم ايستاد و برنزي شد.

براين اساس،‌ در بخش تيمي ايران با كسب 1691 امتياز در رده دهم اين رقابت ها جاي گرفت.در رقابت هاي تپانچه بادي 10 متر مردان 12 كشور به صورت تيمي شركت كرده بودند. در اين قسمت از رقابت ها، تيم كره جنوبي قهرمان شد و به مدال طلا رسيد. تيم چين به نايب قهرماني بسنده كرد و در رده دوم رقابت هاي اين ماده جاي گرفت و ژاپن هم به سكوي سوم مسابقات تپانچه بادي 10 متر مردان بسنده كرد. اما در اين روز مسابقات در بخش بانوان نيز پيگيري شد و ايران با توجه به حضور بانوان خود در اين رشته 1114 امتياز كسب كرد تا در بخش بانوان نيز عنوان دهمي بازي‌هاي آسيايي گوانگجو كسب شود.

در رقابت‌هاي اين ماده، تيم ملي با تركيبي متشكل از فاطمه حسيني، زينب رمضاني و الهام هريجاني به مصاف حريفانش رفت. تيم‌ ملي كره با ثبت ركورد 1141 امتياز قهرمان شد. تيم هند با يك نمره اختلاف و با 1140 امتياز به عنوان نايب قهرماني رسيد. چين هم با 1139 امتياز در رده سوم ايستاد.

دربخش انفرادي اين مسابقات، فاطمه حسيني با 377 امتياز بيستم شد. زينب رمضاني با 370 امتياز در رده 33 قرار گرفت و الهام هريجاني با ثبت ركورد 367 امتياز در جايگاه 38 جاي گرفت. تيم تفنگ بادي زنان ايران در نخستين روز مسابقات براي اولين بار در تاريخ بازي هاي آسيايي به نشان نقره رسيد.

پینگ پنگ

بازیکن ملی پوش تنیس روی میز کشورمان مقابل حریف تاجیکستانی خود به پیروزی دست یافت. در رقابت های تنیس روی میز افشین نوروزی برابر اینوم سعیداف از کشور تاجیکستان به برتری سید. نوروزی حریف خود را با نتیجه چهار بر صفر شکست داد. نماینده کشورمان با این پیروزی راهی مرحله یک شانزدهم شد.

اسنوکر

احسان حیدری نژاد اسنوکرباز تیم ملی ایران در مسابقه خود مقابل تایلند شگفتی ساز شد. در این دیدار احسان حیدری نزاد در مصاف با جیمز واتانا که ۱۵ سال در رنگینگ حرفه ای جهانی قرار دارد و جزء قهرمانان نامدار جهان است به برتری رسید. همچنین او در مقابل تته سیکانگ دیکر اسنوکر باز تایلندی که قهرمان آماتورهای جهان است و در حال حاضر در لیگ حرفه ای انگلستان حضور دارد را نیز شکست داد تا علی رغم شکست تیمی یکی از شگفتنی ها این مسابقات باشد و امید مدال را برای کاروان ورزشی ایران در این رشته افزایش دهد.

والیبال

تیم والیبال کشورمان در سومین بازی گروه سوم رقابت های والیبال بازی های آسیایی مانند دو دیدار گذشته به برتری سه بر صفر دست یافت و اینبار عربستان را با شکست بدرقه کرد. در این دیدار محمد محمدکاظم با 18امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان شناخته شد. در این بازی تیم ایران با نتایج 25-20، 25-20 و 27-25 بر حریف خود فائق شد تا آماده بازی فردا مقابل اندونزی شود. این بازی از ساعت 13:30 ظهر بوقت تهران برگزار می شود.

والیبال ساحلی

رقابت های والیبال ساحلی شانزدهمین دوره بازی های آسیایی گوانگجو از امروز آغاز شد و تیم ملی الف کشورمان در نخستین دیدار خود مقابل عمان قرار گرفت. تیم ملی ایران که با ترکیب سعید فرخی و آق محمد سلاق به میدان آمده است با نتیحه 2 بر صفر( 21-17 ، 21-17) حریف را مغلوب کرد. ساحلی بازان ایران در دومین دیدار خود فردا به مصاف قطر می روند.

ضمن اینکه تیم ب کشورمان با ترکیب رضا نائینی و رحمان رئوفی مقابل تیم تیمور شرقی به برتری(21-9 ، 21-13) دست یافت تا روز چهارشنبه به مصاف کامبوج بروند.

شطرنج

در دور پنجم مسابقات شطرنج بازی های آسیایی گوانگجو و در بخش مردان احسان قائم مقامی به "دارمن سادواکاسوف" از ازبکستان باخت و الشن مرادی نیز مغلوب "هوآ نی" از چین شد. در بخش زنان نیز آتوسا پورکاشیان برابر "دروناوالی هاریکا" از هند شکست خورد و شادی پریدر نیز به "نفیسه مومینووا" از ازبکستان باخت.

در دور ششم شطرنج بازی های آسیایی تمامی نمایندگان کشورمان در بخش زنان و مردان رقبای خود را شکست دادند. در رقابت های این مرحله احسان قائم مقامی سالم الصالح از امارات را شکست داد و الشن مرادی دیگر شطرنج باز ایران در قسمت مردان باتولگا نامخای از مغولستان را از پیش برداشت. در بخش زنان شادی پریدر از سد شامیما آکتر از بنگلادش گذشت و آتوسا پورکاشیان نماینده مالزی یعنی آرمان نارنابیلا را از پیش برداشت.

در دور هفتم در بخش مردان الشن مرادی مغلوب "شخر گانگولی سوریا" از هند شد و احسان قائم مقامی نیز نتیجه را به "سوسانتو مگارانتو" از اندونزی واگذار کرد.

در بخش زنان نیز آتوسا پروکاشیان به "ترام هوانگ تی بائو" از ویتنام باخت و شادی پریدر مقابل" مخری گلدیوا"از ترکمنستان به تساوی دست یافت.

ژیمناستیک

در رقابت های انفرادی ژیمناستیک مردان نمایندگان ایران به موفقیتی دست پیدا نکردند. در این رقابت ها محمد رمضانپور و امیر اعظمی به عنوان نمایندگان کشورمان در بخش شش اسباب ژیمناستیک به میدان رفتند که در پایان به ترتیب با امتیازهای 05/82 و 3/79 در رده های دهم و چهاردهم قرار گرفتند. در این مسابقات "تنگ هایبین" از چین با 1/91 امتیاز به مدال طلا رسید."لو بو" از همین کشور با 85/89 امتیاز دوم شد و نماینده ژاپن با 7/89 امتیاز به روی سکوی سوم ایستاد.

فوتبال

تیم فوتبال امید کشورمان با پیروزی مقابل مالزی، گام به مرحله یک چهارم نهایی گذاشت. در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال بازی های آسیایی از ساعت 11:30 امروز به وقت تهران تیم امید کشورمان با قضاوت داوری از بنگلادش به مصاف مالزی رفت و با کسب پیروزی 3-1 مقابل این تیم،راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

در این دیدار کریم انصاری فرد در دقیقه 53، سید جلال حسینی در دقیقه 60 و امیر شرفی در دقیقه 67 برای ایران و "تلاها" در دقیقه 86 از روی نقطه پنالتی برای مالزی گلزنی کردند. شاگردان غلامحسین پیروانی در بازی بعدی خود به مصاف عمان خواهند رفت.

روز دوم (23 آبان)

بازی های آسیایی گوانگجو

به گزارش سرویس ورزشی برنا، امروز تنها تیم دوچرخه سواری کشورمان موفق شد به یک مدال برنز دست یابد.

شنا

سعید آشتیانی در 200 متر آزاد به مقام ششم دست یافت .

محمد علی رضایی نیز در 50 متر قورباغه عنوان چهارم را به خود اختصاص داد و نتوانست بر روی سکو قرار بگیرد.

جودو

در وزن 90- کیلو گرم حسین قمی با قبول شکست مقابل حریفی از کره جنوبی حذف شد. همچنین محمد جمالی در 81- کیلوگرم ابتدا بر جودو کار تاجکستانی غلبه کرد و سپس برابر نماینده ازبکستان مغلوب شد و با باخت مقابل حریف ژاپنی از گردونه رقابت ها کنار رفت.

در وزن 63- بانوان تکتوم بیدل با شکست برابر حریف تایوانی خود به راحتی حذف شد.

رویینگ

در ماده دو نفره سنگین وزن جفت پاروی مردان تیم ایران متشکل از سید مجتبی شجاعی و علیرضا اتابکی با زمان 6:36.20 دقیقه در رده سوم ایستاد و راهی فینال A بازیها شد. در این گروه سو و ژانگ از چین با زمان 6:23.38 دقیقه و نائورزالی و دیدریه از ازبکستان با زمان 6:31.77 دقیقه اول و دوم شدند.

در ماده سبک وزن دو نفره جفت پاروی بانوان نازنین ملائی و فاطمه خلج هدایتی با زمان 7:27.14 دقیقه در گروه خود سوم شد و جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کرد. در این مسابقه هوآنگ و پان از چین با زمان 7:10.25 دقیقه اول شدند و مستقیماً به فینال رسیدند و ایاموتو و فوکوموتو از ژاپن با زمان 7:19.09 دقیقه دوم شدند و به نیمه نهایی راه یافتند.

در سبک وزن دو نفره جفت پاروی مردان عاقل حبیبیان و حسن جهانیان با زمان 6:44.85 دقیقه در رده سوم ایستادند و راهی مرحله نیمه نهایی شدند. در این گروه ژانگ و سون از چین با زمان 6:27.81 دقیقه اول شدند و مستقیماً به فینال رسیدند و تاداچی و کوتانی از ژاپن با زمان 6:39.74 دقیقه دوم شدند و به نیمه نهایی راه یافتند.

در ماده چهار نفره مردان وجید جوهری، فرزاد و فرهاد کربلایی و سعید عادلی با زمان 6:34.47 دقیقه و با قرار گرفتن در رده ششم به مرحله نهایی راه یافتند. قایقرانان چین با زمان 6:02.44 دقیقه، هند با زمان 6:11.89 دقیقه و ازبکستان با زمان 6:21.10 دقیقه در رده های اول تا سوم جای گرفتند.

در کانوی یک نفره همایون محمدپور منجیلی در رده ششم قرار گرفت.

در بخش قایقرانی بادبانی نیز کیوان حسن زاده در گروه خود دوم شد و سیده فاطمه جعفری در رتبه هفتم گروهش ایستاد.

تیراندازی

در بخش انفرادي تپانچه بادي مردان، نمايندگان ايران عناوين يازدهم، سي‌ام و چهل و هشتم آسيا را از آن خود كردند و نتوانستند به ديدار فينال صعود كنند.

در اين ماده، ابراهيم برخورداري با 578 امتياز در مكان يازدهم آسيا ايستاد، محمد احمدي با 566 امتياز سي‌ام شد و محسن نصر اصفهاني با ثبت ركورد 547 امتياز در جايگاه چهل و هشتم قرار گرفت.

در رقابت هاي اين ماده 50 تيرانداز شركت كرده بودند.

در اين مسابقات تيرانداز كره جنوبي با ثبت ركورد 585 امتياز قهرمان شد و مدال طلا را برگردن آويخت.

تيراندازي از چين دوم شد و نماينده اي از هند بر سكوي سوم ايستاد و برنزي شد.

در بخش تيمي ايران با كسب 1691 امتياز در رده دهم اين رقابت ها جاي گرفت.

در رقابت هاي تپانچه بادي 10 متر مردان 12 كشور به صورت تيمي شركت كرده بودند.

در اين قسمت از رقابت ها، تيم كره جنوبي قهرمان شد و به مدال طلا رسيد. تيم چين به نايب قهرماني بسنده كرد و در رده دوم رقابت هاي اين ماده جاي گرفت و ژاپن هم به سكوي سوم مسابقات تپانچه بادي 10 متر مردان بسنده كرد.

اما در اين روز مسابقات در بخش بانوان نيز پيگيري شد و ايران با توجه به حضور بانوان خود در اين رشته 1114 امتياز كسب كرد تا در بخش بانوان نيز عنوان دهمي بازي‌هاي آسيايي گوانگجو كسب شود.

در رقابت‌هاي اين ماده، تيم ملي با تركيبي متشكل از فاطمه حسيني، زينب رمضاني و الهام هريجاني به مصاف حريفانش رفت.

تيم‌ ملي كره با ثبت ركورد 1141 امتياز قهرمان شد. تيم هند با يك نمره اختلاف و با 1140 امتياز به عنوان نايب قهرماني رسيد. چين هم با 1139 امتياز در رده سوم ايستاد.

دربخش انفرادي اين مسابقات، فاطمه حسيني با 377 امتياز بيستم شد. زينب رمضاني با 370 امتياز در رده 33 قرار گرفت و الهام هريجاني با ثبت ركورد 367 امتياز در جايگاه 38 جاي گرفت.

دوچرخه سواری

در دوچرخه سواری تعقیبی و در بخش تیمی تیم کشورمان متشکل از فرشید فارسی نژادیان، محمود پراش و حسن علی ورپشتی به مقام سوم دست یافت تا سومین مدال برنز کاروان ایران به دست آید .

در چهار کیلومتر انفرادی نیز علی رضا حقی ابتدا امیر زرگری را شکست داد و در ادامه با قبول شکست مقابل نماینده چین به مقام چهارم بسنده کرد

در دوچرخه سواری اسپرینت و در 200 متر ورپشتی ششم شد و فارسی نژادیان در رده نهم ایستاد و هر دو ورزشکار ایران به جمع نفرات برتر صعود کردند

هندبال

تیم ایران با نتیجه 35 بر 13 برابر هنگ کنگ به برتری دست یافت تا بازی های خود را با اقتدار آغاز کند.

شطرنج

نمایندگان ایران به 5 برد و 3 تساوی دست یافتند و نمایش درخشانی از خود ارائه کردند.

والیبال

در والیبال تیم ایران به راحتی و در سه گیم پیاپی ترکمنستان را از پیش رو برداشت و دومین برد پیاپی خود را جشن گرفت.

پینگ پنگ

تیم ایران با نتیجه 3 بر صفر مقابل ژاپن شکست خورد. در این رقابت افشین نوروزی نوشاد عالمیان و شاهین اخلاق پسند مغلوب حریفان ژاپنی خود شدند.

ووشو

در بخش ساندا الهه منصوریان مدال برنز خود را قطعی کرد و محمد سیفی و جواد آقایی نیز تمامی رقبای خود را شکست دادند. رقابت های این ووشوکاران فردا ادامه می یابد.

روز اول (22 آبان)

بازی های آسیایی گوانگجو

به گزارش سرویس ورزشی برنا،در اولین روز بازی های آسیایی گوانگجو در مجموع 55ورزشکار کشورمان در دوازده رشته وارد رقابت های خود شدند که حاصل آن یک مدال نقره و دو مدال برنز بود.مدال هایی که ایران را در جدول رده بندی روز نخست در رده ششم و پس از کشورهای چین،ژاپن،کره جنوبی،هنگ کنگ و هند قرار داد.

در رقابت های امروز 88 مدال توزیع شد که سهم ایران وبسیاری دیگر از کشور مدال3 یا کمتر از این تعداد مدال بود.این بدین دلیل بود که 66 مدال را سه کشور نخست جدول رده بندی از آن خود کردند و باقی مدال ها بین یازده کشور تقسیم شد.

ووشو

در اولین مسابقات امروز اولین نماینده ورزش ایران در رشته ووشو و دسته تالو به میدان رقابت با حریفانش رفت که در پایان توانست یکی سه مدال نخست را به خود اختصاص دهد.احسان پیغمبری با مدال برنزی که در ساعت 5صبح بدست آورد نام ایران را به عنوان یکی از اولین کشورهای مدال آور معرفی کرد.در همین دسته قبادی دیگر نماینده ووشو کار کشورمان به جایگاهی بهتری از هفتمی دست پیدا نکرد.

در رشته سانداي مردان، حميدرضا قلي‌پور در وزن 75- كيلوگرم به مصاف نماينده‌اي از هند رفت و موفق شد در دو راند متوالي حريفش را مغلوب خود كند و به مرحله يك چهارم نهايي صعود كند.پيش از او الهه منصوريان در وزن 52- كيلوگرم و خديجه آزادپور در وزن 60- كيلوگرم موفق شده بودند به مرحله يك چهارم نهايي صعود كنند.

فردا از ساعت 15 به وقت تهران الهه منصوريان با ماريجينا از فيليپين روبه‌رو مي‌شود.ضمن اینکه مبارزات خديجه آزادپور و حميدرضا قلي‌پور در اوزان 60- و 70- كيلوگرم دوشنبه به ترتيب برابر سانداكاراني از ويتنام و مالزي انجام خواهد شد.

جودو

در رقابت های جودو،دو تن از نمایندگان دسته های سنگین وزن به روی تاتامی رفتند که از بین رودکی و محجوب تنها رودکی توانست با وجود مصدومیت مدال برنز دیگری به کارنامه ورزشی ایران در روز نخست اضافه کنند.وی در دور نخست حریف با ضربه فنی حریف مغول خودش را از پیش برداشت اما در مرحله دوم از حریف کره جنوبی شکست خورد تا به گروه شانس مجدد راه پیدا کند.رودکی در گروه شانس مجدد پس از غلبه بر رقبایی از قرقیزستان و قزاقستان به مدال برنز مشترک با جودوکار ژاپنی دست پیدا کرد.محوب هم پس از پیروزی بر حریفی از فیلیپین مغلوب نمیانده کشور ژاپن شد تا شانش خود را در گروه بازنده ها بجوید اما او در همان دور نخست گروه شانس مجدد مغلوب حریف مغول شد و از دور بازی ها کنار رفت.در این دو دسته یعنی مثبت و منفی صد کیلوگرم نمایندگان کره جنوبی مدال های طلا را به گردن خود آویختند.

دوچرخه سواری

امروز رشته دوچرخه سواری شاهد برگزاری چند رشته خود بود که رکاب زنان ایران در رشته های اسپرینت تیمی و تعقیبی انفرادی حضور پررنگی داشتند.در رشته اسپرینت تیمی کشورمان به مقام چهارم رسید و فردا باید برای مدال برنز با مازی بجنگد.ضمن اینکه در رشته 4کیلومتر تعقیبی امیر زرگری و علیرضا حقی با جای گرفتن در رده های چهارم و پنجم راهی مرحله بعد شدند.در محله دوم فردا این دو دوچرخه سوار با هم مسابقه می دهند و تنها یکی از این دو به مرحله نیمه نهایی صعود خواهد کرد.گفتنی است در این ماده دوچرخه سوار کره ای موفق شد رکورد آسیا را بشکند.

شطرنج

شطرنج بازان دختر و پسر کشورمان در دورهای اول و دوم شطرنج انفرادی بازیهای آسیایی گواگ ژو صاحب ۴ برد و ۲ مساوی شدند و در ۲ بازی نیز نتیجه را به حریفان واگذار کردند.صبح امروز و در دور اول، الشن مرادی و احسان قائم مقامی حریفانی از نپال و کره جنوبی را بردند و شادی پریدر و آتوسا پورکاشیان نیز مقابل حریفانی از قطر و نپال به برتری رسیدند.

در دور دوم، الشن مرادی در مقابل ساسیکران کریشنان از هند (نفر دوم جدول بازیها)، به تساوی رسید و ۵/۰ امتیاز با ارزش دیگر به دست آورد. احسان قائم مقامی نیز در بازی دوم خود به تساوی رضایت داد و این درحالی بود که انتظار می رفت او مقابل الزندانی از یمن به برتری برسد.

در بخش دختران اما حاصل کار آتوسا پورکاشیان و شادی پریدر، چیزی جز شکست نبود. پورکاشیان در شرایطی مقابل «بهار هالیوا» از ترکمنستان بازنده شد که در جریان مسابقه وضعیت بهتری نسبت به حریفش داشت. پریدر هم مقابل «تانیا» از هند که از مدعیان اصلی کسب مدال است بازنده شد.

فردا دور سوم و چهارم مسابقات انفرادی شطرنج برگزار می شود که در یکی از بازیهای قابل توجه دور سوم، الشن مرادی و احسان قائم مقامی از کشورمان مقابل یکدیگر قرار می گیرند.در بخش دختران نیز آتوسا پورکاشیان در سومین مسابقه خود با شطرنج بازی از مالزی روبرو می شود و شادی پریدر با حریف عراقی مسابقه می دهد.

تنیس روی میز

در این رشته امروز نماینگان ایران در بخش تیمی و از گروه سوم رقابت ها دو بازی را انجام دادند که حاصل آن یک پیروزی و یک شکست بود.در بازی نخست تیم ایران با ترکیب نوشاد عالمیان،افشین نوروزی و محمدرضا اخلاق پسند 3 بر صفر مغلوب هنگ کنگ شد اما در بازی بعد با هیمن نتیجه نپال را شکست داد.تیم ایران فردا در آخرین دیدار گروهی اش به مصاف ژاپن خواهد رفت.

تیراندازی

این رشته امروز بسیار پرکار بود و کاروان ما هم در آن نمایندگان زیادی داشت.در رقابت های 50متر طپانچه بادی تیم مردان ایران به مقام نهم رسید و در بخش انفرادی نیز محسن نصر اصفهانی در بین سه نماینده دیگرمان نتیجه بهتری کسب کرد و به مقام بیست و سوم رسید.

در تفنگ بادی 10 متر زنان بهترین نتیجه امروز ایران رقم خورد و این تیم که متشکل از الهه احمدی،مه لقا جام بزرگ و نرجس امام قلی نژاد بود،به مدال نقره دست پیدا کرد.این مدال در حالی در نخستین روز رقابت ها بدست آمد که در بازی های آسیایی دوحه تیراندازان کشورمان هیچ مدالی کسب نکرده بودند.در بخش انفرادی زنان این رقابت ها مه لقا جام بزرگ از دو تیرانداز دیگر عملکرد بهتری داشت و به مقام پنجم رسید.

در همین رشته و در بخش مردان نمایندگان کشورمان در بخش انفرادی صابر پرستی با قرار گرفتن در رده دوازدهم بهترین نتیجه تیم کشورمان را بدست آورد اما از صعود به مرحله بعد بازماند.

شنا

در مسابقات شنا تنها یک نمیانده داشتیم مه در رگوه خود به مقام ششم رسید.سعید ملک آشتیانی در رقابتهای ۴۰۰ متر انفرادی اگر چه در رده بندی کلی به عنوان سیزدهمی دست یافت ولی رکورد خود را جابجا کرد.وی در این رقابتها با ثبت رکورد جدید خود توانست رکورد قبلی خود را به میزان ۱ ثانیه و ۲۹ صدم ثانیه ارتفا دهد.

رکورد قبلی او ۴ دقیقه و ۳۷ ثانیه و ۶۵ صدم ثانیه بود که در این دوره ۴ دقیقه و ۳۶ ثانیه و ۸۵ صدم ثانیه شد.

قایقرانی

در مسابقات قایقرانی اسلالوم کانو انفرادی همایون محمد پور قایقران ۱۷ شاله کشورمان با ثبت امتیار ۳۴/۱۱۷ و کسب عنوان ششمی گروه خود به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد.محمد پورفردا برای حصور در فینال مسابقه می دهد.

ژیمناستیک

مسابقات ژيمناستيك بازي‌هاي آسيايي در بخش تيمي و در مجموع 6 وسيله براي تيم انجام شد و ژيمناست‌هاي ملي‌پوش ايران در بخش تيمي در بازي‌هاي آسيايي گوانگجو با كسب 328،600 امتياز به كار خود پايان دادند.

اين در حالي است كه در حال حاضر ژاپن با كسب بيشترين امتياز در صدر جدول مسابقات قرار دارد. ملي‌پوشان ايران به ترتيب در مجموع شش وسيله پارالل، خرك، خرك حلقه، بارفيكس، دار حلقه و حركات زميني امتیاز 600، 328را به ثبت رساندند.مسابقات در ابن بخش همچنان ادامه دارد و در پايان بر اساس امتيازات به دست آمده جايگاه‌ها تيم‌ها مشخص خواهد شد.

اسنوکر

تیم ملی بیلیارد با ترکیب سهیل وحیدی و احسان حیدری نژاد در اولین دیدار خود که به صورت انفرادی و دوبل برگزار شد،توانست با حساب 3-1 از سد فیلیپین عبور کند تا با روحیه ای دوچندان آماده دیدار فردا مقابل تایلند شود.

والیبال

در آخرین دور از مسابقات والیبال تیم ملی کشورمان که نایب قهرمانی آسیا را یدک می کشد،در دیداری که تنها 57 دقیقه طول کشید موفق شد با نتیجه 3 بر صفر مغولستان را از پیش بردارد.در این دیدار محمد موسوی با 13امتیاز بیشترین امتیاز را برای کشورمان بدست آورد.این تیم فردا باید به مصاف ترکمنستان برود.

فوتبال

تیم امید کشورمان در آخرنی بازی مرحله گروهی خود همچون رویارویی با بحرین با یک گل ویتنام را شکست داد تا با 9 امتیاز راهی دور بعد شود و در آن مرحله که روز دوشنبه برگزار می شود به مصاف مالزی برود.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1184

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 784

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2557

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2909

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3009

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3166

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3041

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4070