خدمات سایت


متن کامل خبر

سرنوشت قیمت خودرو های وارداتی پس از افزایش قیمت ارز/ در ماه های آینده باید منتظر گرانی خودرو باشیم

آرشیو
در حال حاضر وارد کنندگان نمی توانند به صورت مستقیم برای تغییر قیمت اقدام کنند و با توجه به مصوبه دولت هرگونه تغییر قیمتی باید با نظارت سازمان حمایت از مصرف کنندگان صورت گیرد...
1390/10/18 06:07:00 ق.ظ

مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعتقاد دارد تاثیر افزایش قیمت ارز بر قیمت خودرو ها در ماه های آینده مشخص خواهد شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با تاکید بر اینکه این سازمان توافقی با تغییر قیمت خودروهای وارداتی نداشته است ، گفت: نمایندگی‌های مجاز موظف به عرضه محصولات خود با نرخ‌های قبلی هستند.شهرام میرآخورلو با بیان این مطلب که قیمت خودروهای وارداتی و داخلی هیچ گونه تغییری نداشته و براساس همان نرخ‌های قبلی عرضه می شود ، ادامه داد: مجوزی برای افزایش قیمت به نمایندگی‌های مجاز خودروهای وارداتی ازسوی سازمان حمایت داده نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تغییرات نرخ ارز، افزایش قیمت خودروهای وارداتی منطقی است، گفت: واردات خودرو یک فرایند زمان‌بر است وحداقل به سه ماه زمان نیاز دارد. بنابراین اگر هم تاثیری در این خصوص داشته باشد باید در ماه‌های آینده شاهد آن باشیم.

مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی ومعدنی گفت : در حال حاضر وارد کنندگان نمی توانند به صورت مستقیم برای تغییر قیمت اقدام کنند و با توجه به مصوبه دولت هرگونه تغییر قیمتی باید با نظارت سازمان حمایت از مصرف کنندگان صورت گیرد.

وی در باره نظارت بر فروش خودروهای وارداتی گفت: این قیمت گذاری با نظارت سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان صورت می گیرد و وارد کنندگان نیز بریا هر گونه تغییر قیمت باید اسناد و مدارک خود را ارائه دهند و از هرگونه افزایش قیمت بپرهیزند.

میرآخورلو درخصوص بررسی قیمت‌های خودرو گفت: جلسات کمیته خودرو مدتی است که برگزار نشده و درخواست‌های جدید بلاتکلیف است و به عبارت دیگر قیمت گذاری خودرو نوعی دوران گذار را سپری می کند .

مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی درمورد درخواست های تغییر قیمت خودروهای داخلی، با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر قیمت منطقی را می‌پذیریم، گفت: با درخواست یکی دو محصول برای تغییر قیمت موافقت شده اما هنوز ابلاغیه‌ای ازسوی سازمان حمایت صورت نگرفته است.

به گفته وی، ادله ارائه شده توسط چند شرکت خودروساز برای تغییر قیمت پس از بررسی در سازمان حمایت مورد تایید قرار نگرفته و شرکت‌ها به عرضه محصولات براساس نرخ‌های قبلی موظف شدند.

میرآخورلو در پاسخ به این سوال که آیا خودرو باید در فهرست کالاهای لوکس که ارز آنها باید از محل صادرات تامین شود قرار گیرد، گفت: بهتر است اجازه دهیم کارشناس دراین خصوص تصمیم گیرند ولی باید توجه داشت که هرگونه افزایش هزینه‌ در قیمت نهایی دیده می‌شود.

وی درباره شیوه‌نامه اجرایی خودرو، افزود: این شیوه‌نامه نهایی شده و منتظر ابلاغ آن ازسوی وزیر نفت، معدن و تجارت هستیم.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 26

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 236

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ image اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ 1402/12/07

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: موضوع افزایش تعرفه باند پهن یا دیتا برای بخش ثابت و سیار بوده که در بخش سیار زودتر بارگذاری کردند اما اپراتورهای ثابت‌ بعد از اپراتورهای سیار اقدام کردند که بین ۳۰ تا ۳۴ درصد است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 102