خدمات سایت


متن کامل خبر

رده بندی کیفی خودروهای داخلی + جدول

آرشیو
تندر-90 که در رده بندی آذرماه بهترین خودرو اروپایی تولید داخل شده، هم اکنون با تیراژی نسبتا پایین و قیمتی بالا در بازار کشور عرضه می‌شود...
1390/10/21 02:45:14 ق.ظ

تازه‌ترین ارزیابی کیفی خودروهای تولید داخل در شرایطی اعلام شد که به جز سه مدل از «پراید»، سایر خودروهای تحت ارزیابی، میهمان گروه «خیلی خوب» شدند.

با این حساب، در حال حاضر صنعت خودرو کشور فقط سه خودرو «خوب» دارد و باقی تولیدات آن، از پراید گرفته تا پژو 405 و نیسان تینا، همگی «خیلی خوب» هستند.

در آمار مذکور که به آذر ماه مربوط می‌شود، 24 خودرو تولید داخل به چشم می‌آید و طبق آن، خودروهای ژاپنی بالاترین کیفیت را به خود اختصاص داده و «پرایدها» نیز حائز کمترین کیفیت شده‌اند.24 خودرو موردنظر، مانند ماه‌های قبلی در ۹ معیار «سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان»، «سیستم موتور»، «‌ترمز»، «تجهیزات الکتریکی»، «تزئینات داخلی و خارجی»، «صداهای غیرعادی»، «بدنه»، «نفوذ آب» و «رنگ» ارزیابی شده‌اند و هرکدام که بین صفر تا ۱۲۰ نمره منفی کسب کرده‌اند، در دسته «خیلی خوب» و آنها که بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ نمره منفی به دست آورده‌اند، در گروه «خوب»ها جای گرفته‌اند.

صدر همچنان در اختیار ژاپنی‌ها

اما رده‌بندی کیفی آذر ماه خودروهای داخلی در حالی اعلام شده که باز هم چهار ژاپنی صدرنشین آن به حساب می‌آیند و در این بین، نیسان تینا باکیفیت‌ترین شان است.

این خودرو مونتاژی، فقط در بدنه و رنگ، نمره منفی به دست آورده است، حال آنکه هموطن اش نیومزدا3 فقط در رنگ نمره منفی کسب کرده و جایگاه دوم جدول را در اختیار دارد. پس از این محصول، با ماکسیما در رده سوم جدول روبه رو می‌شویم، خودرویی که در تزئینات، بدنه و رنگ نمره منفی به خود می‌بیند. سوزوکی گرندویتارا هم که جایگاه چهارم جدول را در اختیار دارد، دقیقا در همین معیارها نمره منفی کسب کرده است. هر چهار خودرو ژاپنی مذکور، مونتاژی به حساب می‌آیند، به نحوی که تینا و ماکسیما در پارس خودرو، مزدا3 در «گروه بهمن» و ویتارا در ایران خودرو خراسان به مونتاژ می‌رسند.

تندر، بهترین اروپایی

هرچه کیفیت تندر-90 بیشتر می‌شود و این محصول در رده‌های کیفی بالاتر قرار می‌گیرد، این سوال در اذهان شکل می‌گیرد که چرا این خودرو باکیفیت نتوانست طبق روال و برنامه‌ریزی تولید خود پیش رود، این در حالی است که حاشیه‌سازی‌های آن تنها به محرومیت مشتریان از این خودرو باکیفیت انجامید.

تندر-90 که در رده بندی آذرماه بهترین خودرو اروپایی تولید داخل شده، هم اکنون با تیراژی نسبتا پایین و قیمتی بالا در بازار کشور عرضه می‌شود، حال آنکه اگر سر وقت و بدون حاشیه تولید آن آغاز می‌شد، هم اکنون به جای برخی خودروهای کم کیفیت داخل، تندر-90 را در خطوط تولید و خیابان‌های کشور به چشم می‌دیدیم.به هر حال در رده بندی آذر ماه، تندر پارس خودرو با اختلافی چهار امتیازی نسبت به همتای ایران خودرویی اش، جایگاه پنجم را در اختیار دارد و به جز ترمز و نفوذ آب، در مابقی معیارها حائز نمره منفی شده است. این در حالی است که تندر ایران خودرو در سیستم تعلیق، موتور و ترمز نمره منفی ندارد و پس از مگان در رده هفتم جدول نشسته است. در رده‌بندی آذر ماه باز هم اختلاف کیفی میان معیارهای تندرهای ایران خودرو و پارس خودرو به چشم می‌آید.اما هموطن تندر یعنی مگان در حالی عضو ششم جدول است که در پنج معیار از جمله صداهاي غيرعادي و بدنه نمره منفی به خود می‌بیند. در بین دیگر هموطن‌های بالانشین تندر، پژو 206 در مدل‌های‌هاچ بک و صندوقدار رده‌های هشتم و نهم را بدست آورده‌اند. 206‌هاچ بک که کیفیت بهتری نسبت به مدل صندوقدارش دارد، به جز تعلیق، ترمز و نفوذ آب، در باقی معیارها نمره منفی کسب کرده و 206 صندوقدار نیز دقیقا در همین معیارها نمره منفی کسب نکرده است.

از 206 که بگذریم، با دو خودرو کره‌ای به نام‌های هیوندایی آوانته و ریو در رده‌های یازدهم و دوازدهم روبرو می‌شویم. آوانته که محصول بخش خصوصی به شمار می‌آید، تنها در چهار معیار نمره منفی دارد و بیشترین آن به رنگ مربوط می‌شود. این محصول کمترین کیفیت را در سیستم موتور بین خودروهای تحت ارزیابی داراست.

ریو نیز به جز تجهیزات الکتریکی و نفوذ آب، در باقی معیارها نمره منفی به خود می‌بیند. این محصول که تا پایان سال میهمان سایپاست، هنوز هم در سیستم موتور نمره منفی بالایی دارد و این ایراد از همان ابتدا نیز در ریو وجود داشت.

افت و خیز کیفی چینی‌ها

به سراغ چشم بادامی‌های چینی خودروسازی کشور برویم و حال و احوالی از آنها بگیریم.

در جدول رده‌بندی آذر ماه، چهار خودرو چینی به چشم مي‌آید که در مقایسه با رده‌بندی قبلی، دو خودرو کمتر شده است. از بین این چهار خودرو چینی، MVM مدل ۵۳۰ باز هم بهترین کیفیت را به خود اختصاص داده و MVM مدل 110 نیز دارای کمترین کیفیت است. MVM مدل ۵۳۰ که بالاتر از خودروهایی مانند سمند و پژو ۴۰۵ و پارس قرار گرفته، در پنج معیار از جمله سیستم تعلیق، بدنه و رنگ نمره منفی دارد. این محصول باز هم بیشترین نمره منفی را در سیستم تعلیق بین کل خودروهای تحت ارزیابی به خود اختصاص داده است. پس از این خودرو، لیفان مدل ۶۲۰ توانسته بهترین کیفیت را میان چینی‌های مونتاژ ایران بدست بیاورد و بالاتر از محصولی مانند تیبای سایپا قرار بگیرد. این خودرو البته فقط در نفوذ آب نمره منفی ندارد. بیشترین نمره منفی لیفان به سیستم تعلیق آن مربوط می‌شود. دیگر چینی جدول کیفی آذر ماه، یک شاسی بلند است که هم اکنون کمترین قیمت را بین سایر خودروهای شاسی بلند بازار کشور داراست. MVM مدل X33 اگرچه صداهای غیرعادی ندارد و آب در آن نفوذ نمی‌کند، اما در سایر معیارها نمره منفی به خود مي‌بیند. MVM مدل ۱۱۰ نیز که از آن با نام کم مصرف ترین خودرو تولید داخل یاد مي‌شود، فقط در سیستم تعلیق نمره منفی ندارد و طبق آمار، کمترین کیفیت را در ترمز و تجهیزات الکتریکی ، بین خودروهای تخت ارزیابی آذر به خود اختصاص داده است.

کیفیت پارس، 405 و سمند

نگاهی نیز به کیفیت سمند و پژو ۴۰۵ و پارس بیندازیم، خودروهایی که در رده‌هاي سیزدهم تا شانزدهم جدول جای گرفته اند. در این بین، سمند و پژوپارس خراسان که اعضای سیزدهم و چهاردهم جدول به شمار مي‌روند، در تمام معیارها نمره منفی دارند. پژو ۴۰۵ خراسان نیز که عضو پانزدهم جدول است، تنها در نفوذ آب نمره منفی ندارد ، اما همتای تهرانی اش در همه معیارها نمره منفی به خود می‌بیند.

پژو 405 تولید مرکز به همراه لیفان 620، مشترکا دارای بیشترین صداهای غیرعادی در بین خودروهای تحت ارزیابی آذر ماه هستند.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 65

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 244

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81