خدمات سایت


متن کامل خبر

لیفان و MVM در صدر نمره منفی ها/مزدا، نیسان و سوزوکی در صدر ممتازها

آرشیو
وقتی چشم تنگ‌ها جای چشم آبی‌ها را گرفتند. با توقف تولید مرسدس‌های سواری باز سایر خودروهای مونتاژی داخلی فرصتی برای عرض اندام داشتند تا بدین ترتیب مزدا3 جدید گروه بهمن در صدر کیفی ترین خودروهای داخلی قرار گرفت.
1389/11/10 05:56:30 ق.ظ

بر اساس تازه ترین گزارش کیفی خودروهای تولید داخل، سه برند معتبر ژاپنی مزدا، نیسان و سوزوکی توانستند در این گروه بندی قرار بگیرند. در واقع جایی که چشم آبی‌ها تولیدی نداشتند چشم تنگ‌ها جای خود را در صدر جدول تثبیت کردند.

در این میان نیسان ماکسیما و سوزوکی گرندویتارا رتبه های دوم و سوم را از آن خود کردند. نکته جالب جدول کیفی خودروهای داخلی این است که هیوندا آوانته مونتاژی راین خودرو به فاصله کمی از سوزوکی ایران خودرو رتبه چهارم را از آن خود کرد.

از برند رنو هم محصولات مگان و تندر90 در رتبه‌های بین 5 تا 8 جدول جا خوش کردند.

مگان پارس خودرو در رتبه پنجم، تندر و پژو 206 ایران خودرو در رتبه ششم و هفتم و تندر90 پارس خودرو در رتبه هشتم جدول قرار گرفتند. جالب است که طی آخرین وضعیت کیفیت اعلام شده از سوی وزارت صنایع تندر90 پارس خودرو دارای سطح کیفی پایین تری نسبت به محصول تقریبا قدیمی 206 ایران خودرو ارزیابی شده است. البته فاصله نمره منفی این دو خودرو 0.3 است. 206 صندوق دار هم در رتبه نهم طبقه بندی شد.

•· رقابت میلیمتری دو تندر

این دو خودرو حاشیه ساز ایران خودرو و پارس خودرو در چهار بخش "فنربندی، تعلیق و فرمان"، "موتور و انتقال قدرت"، "ترمز" و "تجهیزات الکتریکی" فاقد هرگونه عیبی تشخیص داده شدند. در این میان تندر90 ایران خودرو توانست در بخش تزیینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی و سیستم رنگ نسبت به محصول مشابه پارس خودرو برتری یابد. تندر90 پارس خودرو نیز در دو بخش بدنه و عدم نفوذ آب نسبت به رقیب مشابه خود برتری داشت.

در مجموع نیز تندر90 ایران خودرو با نمره کل 26.9 بالاتر از تندر90 پارس خودرو با نمره کل 28 قرار گرفت.

در واقع از آنچه که از وضعیت نمره‌های منفی خودروهای داخلی مشخص است این است که رقابت اصلی کیفی در میان 9 خودرو ابتدایی جدول است و بعد از این خودروها سطح نمره منفی خودروهای دیگر به فاصله معناداری افزایش می‌یابد(توضیح این که هرچه نمره منفی خودروها در سطح پایین تری قرار بگیرد خودرو با کیفیت تر محسوب می‌شود)

اما دو کره‌ای دیگر رتبه های 10 و 11 جدول کیفی را به نام خود کردند. هیوندا ورنا و ریو به ترتیب نمره های کل 50 و 58.9 را کسب کردند.

•· خوب‌ها

MVM530، سمند ایران خودرو، پژوپارس و 405 تولیدی سایت خراسان، پژو 405 ایران خودرو، MVM110 مدیران خودرو، لیفان کرمان موتور و پژو روآ سال ایران خودرو در سطح خوب قرار گرفتند.

نمره منفی این خودروها تفاوت فاحشی با خودروهای سطح خیلی خوب دارد.

پراید صبا و پراید پارس خودرو هم در سطح قابل قبول و به عنوان کم کیفیت ترین خودروهای ساخت داخل لقب گرفتند.

•· بالاترین نمرات منفی

در مجموع MVM530 در بخش فنربندی، تعلیق و فرمان، لیفان در بخش تجهیزات الکتریکی، پژو روآ سال در بخش موتور و انتقال قدرت و تزیینات داخلی و خارجی، پراید صبا در بخش‌های ترمز، صداهای غیر عادی و نفوذ آب و پراید پارس خودرو در دو بخش بدنه و رنگ بالاترین نمره‌های کیفی را از آن خود کردند و بدترین خودرهای ساخت داخل در قسمت‌های یاد شده ارزیابی شدند.

مجموعا 21 مدل خودرو سواری از سوی شرکت بازرسی کیفیت استاندارد ایران مورد ارزیابی کیفی قرار گرفتند که 11 مدل در سطح خیلی خوب، هشت مدل در سطح خوب و دو مدل در سطح قابل قبول ارزیابی کیفی شدند.

•· وانت‌ها با 6 محصول مورد ارزیابی

همچنین شش مدل وانت نیز از سوی شرکت بازرسی کیفیت استاندارد مورد ارزیابی کیفی قرار گرفتند.

در این رده‌بندی وانت کاپرا صدرنشین شد و بعد از این وانت نیز وانت مزدا تک کابین، وانت دیزل زامیاد، وانت نیسان سی.ان.جی،‌ وانت مزدا دوکابین و وانت پیکان تبریز قرار گرفتند.

در گروه وانت یک خودرو صدرنشین در سطح خوب، دو خودروی بعدی در سطح قابل قبول و سه خودروی آخر در صدر حداقل قابل قبول ارزیابی شدند.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 معرفی شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا image تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 معرفی شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا 1403/02/05

رسانه‌های خودرویی جهان، این روزها مشغول بررسی نسخه جدید سدان برقی آمریکایی یعنی تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران image قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران 1403/02/03

شهرداری تهران برای تحقق اهداف بلندمدت خود جهت ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان تاکسیرانی پایتخت، قرادادی ارزشمند با شرکت مدیران خودرو منعقد کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

تسلا با هدف جبران کاهش فروش، قیمت برخی خودروها را کاهش داد image تسلا با هدف جبران کاهش فروش، قیمت برخی خودروها را کاهش داد 1403/02/03

تسلا قیمت برخی خودروهای خود را در تعدادی از بازارهای بزرگ ازجمله ایالات متحده، چین و آلمان کاهش داده است. این شرکت به‌دلیل کاهش تقاضا و فروش در سه ماهه اول 2024، تصمیم گرفته است ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 22

نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد image نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد 1403/02/02

نسخه جدید خودرو شاسی بلند آمریکایی شورولت تریل بلیزر با الهام از طراحی پیکاپ سایز متوسط و محبوب کلرادو ساخته شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم image وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم 1403/01/29

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند image رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند 1403/01/28

«سردار سید تیمور حسینی»، رئیس پلیس راهور فراجا آمار قابل‌توجهی از تصادفات رانندگی کشور طی نوروز 1403 منتشر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند image هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند 1403/01/25

طی روزهای پایانی هفته گذشته، هفت خودروی جدید در سامانه یکپارچه خودروهای داخلی بارگذاری شدند که فروش آن‌ها به‌زودی آغاز می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62