خدمات سایت


متن کامل خبر

کشف خانه فساد دلال‌ معروف فوتبال

آرشیو
با توجه به اینکه در هفته‌های پایانی مسابقات لیگ بر‌تر قرار داریم چنین اخباری بیشتر به گوش می‌رسد...
1391/01/22 12:55:17 ق.ظ

دبیر ستاد منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال از باند فساد اخلاقی یکی از دلالان معروف فوتبال در کشور پرده برداشت که به دام انداختن بازیکنان لیگ از عمده اهداف این باند بوده است.

ایلنا: بحث تبانی و فساد در فوتبال کشور به معظلی پایان ناپذیر تبدیل شده چراکه هر روز شائبه و شایعه‌های زیادی در گوشه و کنار فوتبال به گوش می‌رسد که ناشی از آن است که این اتفاقات نگران کننده همچنان قرار است آزار دهنده باشد.

در سال اخیر بحث مبارزه با دلال‌ها و کارچاق کن‌های اطراف فوتبال و بحث‌های حاشیه‌ای دیگری که در این زمینه مطرح بوده، به شدت خانواده فوتبال را آزار داده و اگرچه همچنان هم بخشی از این حاشیه‌های تداوم دارد و به طور قطع و یقین از بین نرفته ولی اقداماتی که در ستاد منشور اخلاقی صورت گرفته حداقل باعث از بین رفتن شبکه‌های عجیب و غریب دلالی شد.

در راس هرم مبارزه با دلالیسم و حاشیه‌های فوتبالی شخص حجت الاسلام علیپور حضور داشت که بسیاری معتقد بودند با شروع به کار فدراسیون جدید و البته رفتن عزیزالله محمدی از ریاست سازمان لیگ بر‌تر، جایگاهش متزلزل شده و احتمال اینکه او از سمتش برکنار شود بسیار زیاد است ولی وی همچنان بر سر کارش حضور دارد و تاکید می‌کند که با قدرت به کارش ادامه خواهد داد.

در زیر گفت‌و‌گوی ایلنا را با دبیر ستاد منشور اخلاقی درخصوص اتفاقات اخیری که در فوتبال روی داده می‌خوانید:

حجت‌الاسلام علیپور در ارتباط با پیامک مشکوکی که به سهراب بختیاری‌زاده کاپیتان تیم صبای قم ارسال شده و از وی خواسته شده در ازای دریافت پول مقدمات شکست تیمش را در بازی‌های آینده فراهم کند، گفت: من اطلاع دقیقی از محتوای پیامک ارسال شده و کل ماجرا ندارم اما این قبیل مسائل همواره پیرامون لیگ کشورمان بوده و ما تاکنون پیگیری لازم را انجام داده و از این به بعد هم انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در هفته‌های پایانی مسابقات لیگ بر‌تر قرار داریم چنین اخباری بیشتر به گوش می‌رسد. ما همچنین موضوعاتی را به دقت مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و به طور یقین ارسال پیامک به سهراب بختیاری‌زاده هم در دستور کارمان قرار خواهد گرفت چراکه باید ببینیم آیا با او تماس گرفته‌اند. یا اگر پیامک داده‌اند از چه شماره‌ای بوده و پیگیری‌های لازم را انجام دهیم تا روی چگونگی درخواست آن بررسی دقیق انجام دهیم.

حجت‌الاسلام علیپور با اشاره به وظیفه ستاد نظارت بر تخلفات ورزشی سازمان لیگ بر‌تر مبنی بر اتفاقات مشابه تبانی عنوان داشت: هیئت نظارت کاملی بر اتفاقات رخ داده دارد و خوشخبتانه روند کار در ستاد رسیدگی به تخلفات طبیعی است. ضمن اینکه ما بابت بروز تخلفاتی مانند تبانی و این قبیل مسائل در مسابقات لیگ بر‌تر نگرانی نداریم. بدون تعارف شرایط لیگ بر‌تر به شکلی است که تا لحظه آخر و هفته پایانی چندین تیم برای قهرمانی و کسب سهمیه می‌جنگند، در کنار آن تا هفته آخر چند تیم برای رفع از سقوط تلاش می‌کنند مانند اتفاقی که فصل قبل برای تیم نفت تهران رخ داد و با گل دقیقه ۹۲ بهمن طهماسبی باعث شد این تیم در لیگ بر‌تر ماندگار شود و تیم دیگری سقوط کند. در کل می‌خواهم بگویم بابت مسابقات لیگ بر‌تر نگرانی نداریم.

وی تاکید کرد: در کنار مسابقات لیگ بر‌تر مسابقات لیگ دسته اول را به دقت زیر نظر داریم. جمعه گذشته بازی استیل آذین با پیکان و همچنین مسابقه ایرانجوان را زیر نظر داشتیم و این رویه در هفته‌های پایانی همچنان ادامه خواهد داشت.

دبیر ستاد منشور اخلاقی در پاسخ به این سوال که آیا بعد از رفتن عزیزالله محمدی از ریاست سازمان لیگ بر‌تر همچنان حمایت لازم از روی بر اداره ستاد منشور اخلاقی می‌شود، گفت: قطعا، اما بنده نیز به حمایت شخص خاصی نیاز ندارم چراکه ستاد رسیدگی به تخلفات روی یک سیستم کار می‌کند و من شخصا کار‌ها را انجام نمی‌دهم. یک کمیته مشغول انجام رسیدگی به تخلفات است و هیئت رییسه سازمان لیگ بر‌تر هم از این کمیته حمایت می‌کند و در کنار آن هیئت رییسه فدراسیون فوتبال نیز حتما عنایت خود به این کمیته را فراموش نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: گزارشی در ستاد تخلفات ورزشی تهیه شد که طی ۴۸ ساعت آینده به هیئت رییسه سازمان لیگ بر‌تر ارائه خواهد شد. این گزارش درخصوص باند فساد اخلاقی است که مربوط به یکی از دلال‌های معروف است که خانه‌ فسادی راه‌اندازی کرده و بازیکنان فوتبال و به ویژه بازیکنان لیگ دسته اول را در آن گرفتار می‌‌کند که در راستای اهداف مورد نظرش استفاده کند.

حجت‌الاسلام علیپور در پایان در پاسخ به این سوال که بعد از رفتن عزیزالله محمدی از ریاست سازمان لیگ بر‌تر آیا همچون گذشته کار خود را ادامه می‌دهد، اظهار داشت: من تا هستم کارم قوی‌تر از گذشته است و محکم‌ به کارم ادامه می‌دهم.

به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 186

test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1172

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 768

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2541

۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند image ۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند 1399/04/29

هرقدر هم که از نظر تخصص و مهارت در سطح بالایی قرار داشته باشید، برخی اشتباهات رفتاری کوچک می‌تواند به قیمت نابودی اعتبار شغلی‌تان تمام شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2852

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7544

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6490

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7275

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2896