خدمات سایت


متن کامل خبر

فرمول قیمت‌گذاری خودرو تغییر کرد

آرشیو
شورای رقابت فرمول قیمت‌گذاری خودرو را که روز گذشته منتشر کرده بود اصلاح کرد
1392/02/03 06:12:06 ب.ظ

در فرمول روز گذشته متغیر pt دو بار تکرار شده بود. یکبار به عنوان حاصل معادله و یکبار به عنوان یکی از مواد محاسباتی که در قیمت خودرو دخیل است.
به این ترتیب فرمولی که به صورت (PT=PT+PT-1(P'+1/2dz-%2 انتشار یافته بود با اصلاحی به (Pt=Pt-1+pt-1 (p+1/2dz-%2 تبدیل شد.
شکل ساده شده این فرمول و نحوه محاسبه قیمت خودروها براساس آن به شکل زیر است:
(دو درصد - شاخص کیفیت + نرخ تورم) قیمت سال گذشته + قیمت سال گذشته = قیمت خودرو
البته با توجه به آنکه شاخص کیفیت خودرو به‌طور معمول در هر سال نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد و حتی با فرض این‌که کیفیت خودرویی نسبت به سال قبل کاهش یافته باشد، میزان این شاخص به طور میانگین عددی بین منفی پنج دهم درصد و مثبت یک درصد خواهد بود که تاثیر این میزان در فرمول قیمت‌گذاری خودرو بسیار ناچیز بوده و قابل چشم‌پوشی است. بنابراین ساده شده این فرمول برابر است با:
(دو درصد - نرخ تورم) قیمت سال گذشته + قیمت سال گذشته = قیمت خودرو
به عنوان مثال با توجه به آنکه قیمت تندر 90 مدل E2 در فروردین ‌ماه سال گذشته 16 میلیون و 830 هزار تومان بود و با فرض تورم 50 درصدی برای تولید این خودرو در یکسال اخیر، قیمت جدید این خودرو به شکل زیر به دست می‌آید:
(دو درصد - 50 درصد) 16میلیون و 830 هزار + 16 میلیون و 830 هزار = 24 میلیون و 908 هزار تومان.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند image هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند 1403/01/25

طی روزهای پایانی هفته گذشته، هفت خودروی جدید در سامانه یکپارچه خودروهای داخلی بارگذاری شدند که فروش آن‌ها به‌زودی آغاز می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند image هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند 1403/01/20

هواوی ظاهراً قصد دارد در تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه (۱۱ آوریل)‌ از محصولات جدید خود ازجمله خودروی جدید و کامپیوترهای شخصی رونمایی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

واردات خودروهای لوکس به کشور در زمان ممنوعیت واردات image واردات خودروهای لوکس به کشور در زمان ممنوعیت واردات 1403/01/19

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل اصلی کندی واردات خودرو، نبود ارز نیست، بلکه علت اصلی، مافیای پشت واردات خودرو است، کسانی که واردات خودروی لوکس انجام می‌دهند و با واردات خودروهای معمولی مورد نیاز جامعه مخالف هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

لیست قیمت محصولات مدیران خودرو برای فروردین‌ماه 1403 اعلام شد image لیست قیمت محصولات مدیران خودرو برای فروردین‌ماه 1403 اعلام شد 1403/01/19

در لیست قیمت محصولات مدیران خودرو برای سال جدید، بهای خودروها افزایش محدودی را نسبت به قبل تجربه کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 24

خواب جدید ایران خودرو برای پژو پارس در سال ۱۴۰۳ image خواب جدید ایران خودرو برای پژو پارس در سال ۱۴۰۳ 1403/01/12

ایران خودرو خواب جدیدی برای پژو پارس در سال ۱۴۰۳ دیده است. همانطور که می‌دانید، متقاضیان زیادی از سال گذشته منتظر تحویل این خودرو هستند!

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

چینی‌ها برای خرید ماشین شیائومی صف کشیدند؛ ۵۰ هزار سفارش در کمتر از نیم ساعت image چینی‌ها برای خرید ماشین شیائومی صف کشیدند؛ ۵۰ هزار سفارش در کمتر از نیم ساعت 1403/01/11

شیائومی می‌گوید که تنها ۲۷ دقیقه پس از آغاز فروش SU7، بیش‌از ۵۰٬۰۰۰ سفارش برای این خودرو ثبت شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43