خدمات سایت


متن کامل خبر

مقایسه ۴ مدل ماشین ظرفشویی و راهنمای خرید

آرشیو
ماشینی برای شستن ظرف ها این روزها استفاده از انواع لوازم برقی مانند ماشین ظرفشویی رواج زیادی پیدا کرده است اما آیا می دانید هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید به چه نکته هایی توجه کنید
1393/01/31 01:08:05 ب.ظ

ماشینی برای شستن ظرف ها
این روزها استفاده از انواع لوازم برقی مانند ماشین ظرفشویی رواج زیادی پیدا کرده است اما آیا می دانید هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید به چه نکته هایی توجه کنید و مناسب ترین ماشین ظرفشویی برای خانواده شما کدام است؟ اگر نمی دانید، بهتر است که با «کالا و سلامت» این شماره همراه شوید…

۶ تا ۸ نفره:
مخصوص خانواده های کوچک

ماشین های ظرفشویی ۶ تا ۸ نفره، به نام ماشین های رومیزی در بازار موجود هستند. این ماشین ها بیشتر به درد کسانی می خورد که زیاد اهل مهمانی دادن نیستند و یک خانواده کوچک ۳ یا ۴ نفره دارند. خوبی این ماشین های ظرفشویی کوچک این است که خیلی سریع پر می شوند و قیمتشان هم از انواع ایستاده، ارزان تر است. معمولا ۷۲ تا ۱۰۸ پارچه ظرف در ماشین های ۶ تا ۸ نفره، جای می گیرند. برخی ماشین های ۸ نفره، ۸ به علاوه ۱ هستند و کمی بیشتر از انواع ۸ نفره، جای ظرف دارند. هنگام خرید این ماشین ها، حواستان باشد که سیستم شستشوی آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید قدرت شستن ظرف های خیلی چرب و خشک را هم دارند.

۱۲ نفره:
پرطرفدارترین

ماشین های ۱۲ نفره، پرطرفدارترین انواع ظرفشویی در بازار هستند. معمولا حدود ۱۴۴ پارچه ظرف داخل این ماشین ها جا می شود. ظرفشویی های ۱۲ نفره، بیشتر به درد خانواده های پررفت وآمد یا آنهایی که ترجیح می دهند ظرف های نشسته خود را از صبح تا شب داخل ماشین بگذارند و فقط یک بار در طول روز آن را استفاده کنند، می خورد. برخی از انواع ماشین های ۱۲ نفره هم، ۱۲ به علاوه ۱ هستند و گنجایش ظرف بیشتری دارند. هنگام خرید این ماشین ها، آنهایی را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم ارتفاع سبد و گزینه ای برای زمان شروع کار دارند و دارای قدرت نیم شور هم هستند. یعنی با پر کردن نصف ظرفیت ماشین هم می توانند ظرف ها را با مصرف آب و شوینده کمتری بشویند.

۱۴ نفره:
حساس تر و کم مصرف تر

ماشین های ظرفشویی ۱۴ نفره، پرحجم ترین و بزرگ ترین انواع ماشین های موجود در بازار هستند که ظرفیت شستشوی حدود ۱۶۰ تکه ظرف را دارند. این ماشین ها بیشتر به درد خانواده های پرجمعیت، شلوغ و پررفت وآمد می خورد. البته بیشتر این ماشین ها سیستم های شستشوی مختلف برای شستن ظرف های خیلی چرب، ظرف های کمتر از ظرفیت ماشین و ظرف های نه چندان کثیف را دارند. می توانید در صورت تمایل، انواعی که قابلیت تشخیص خودکار میزان کثیفی ظرف را دارند، بخرید. این ماشین ها نسبت به انواع عادی، آب و شوینده کمتری مصرف می کنند.

ماشین های بخارشوی:
لکه بری خوب

خیلی از افرادی که ماشین های ظرفشویی قدیمی دارند، از اینکه باید ظرف ها را پیش از قرار دادن داخل ماشین، آبکشی کنند، راضی نیستند. این روزها، انواع جدیدی از ماشین های ظرفشویی به بازار آمده که به جای آب، با بخار داغ آب، ظرف های کثیف و حتی خشک را می شوید و مصرف آب و انرژی شان هم بسیار پایین است. این ماشین ها با قدرت بخار بالا و لکه بری خوبی که دارند، می توانند گزینه مناسبی برای افرادی باشند که به تازگی قصد خرید ظرفشویی کرده اند یا می خواهند مدل های قدیمی تر ماشین ظرفشویی شان را ارتقا بدهند.

هنگام خرید ماشین ظرفشویی حواستان باشد که …

- دارای سیستم شستشوی ظرف های خیلی چرب باشد.
- سیستم شستشوی متوسط خودکار برای شستن ظرف های نه چندان کثیف را داشته باشد.
- سیستم شستشوی ظرف های کم چرب یا با چربی متوسط هم داشته باشد.

- سیستم شستشوی سریع روزانه برای شستن ظرف هایی که اصلا چرب نیستند؛ مانند ظرف میوه یا استکان های چای را داشته باشد.

- سیستم شستشوی ظرف های ظریف را داشته باشد.
- سیستم شستشوی بدون پاک کننده و شوینده یا سیستم شستشوی میوه هم داشته باشد.

- ارتفاع سبد آن قابل تنظیم باشد.
- قابلیت براق کردن ظروف را داشته باشد.

- گارانتی داشته باشد.
- سیستم خشک کن مناسب داشته باشد.

- سیستم آب پاشی و سبد مخصوص قاشق و چنگال داشته باشد.
- فیلتر مخصوص بزرگ و میکروسکوپی برای جمع آوری باقیمانده های غذای موجود در ظرف ها را داشته باشد.

- رده مصرف برق یا انرژی آن، از A به بالا باشد. یعنی A ،A+ یا ۲A+ و ۳A+ .
- ماشین ظرفشویی ظرف ها را در سه مرحله می شوید

دکتر احمد عامری ( دکترای مهندسی بهداشت محیط، استاد دانشگاه تهران )

ماشین ظرفشویی یک وسیله مناسب برای شستشوی کامل و صحیح ظرف هاست که معمولا طی ۳ مرحله مختلف، ظرف ها را می شوید و پاک می کند. یکی از مهم ترین نکته هایی که باید برای ارتقای عملکرد ماشین های ظرفشویی رعایت کنید، این است که ظرف های حاوی باقیمانده غذا را داخل ماشین نگذارید. یعنی باقیمانده خوراکی های داخل ظرف ها را به کمک دستمال یا یک آبکشی ساده، پیش از قرار دادن آنها در داخل ماشین ظرفشویی، پاک کنید. ماشین ظرفشویی، وسیله خوبی برای گندزدایی و تمیز کردن ظرف ها از هرگونه آلودگی هم محسوب می شود. اگر بدانیم که با هرنوع ماشین ظرفشویی براساس دستورالعمل کارکردی که دارد، چطور کار کنیم و به درستی آن را در شستشوی ظرف هایمان به کار بگیریم، می توانیم از پاکیزه شدن کامل ظرف ها با این وسیله مدرن مطمئن باشیم.

۱۴ نکته تکمیلی

- قبل از قرار دادن ظرف ها داخل ماشین ظرفشویی، حتما آنها را با یک دستمال پاک کنید تا باقیمانده غذا داخل ظروف نماند.
- حداقل هفته ای یک مرتبه ماشین ظرفشویی را روشن کنید.

- برای پیشگیری از آسیب قطعه های برقی ماشین ظرفشویی، داخل یا روی آن آب نپاشید.
- مواد سفیدکننده داخل مخزن ماشین ظرفشویی نریزید.

- شوینده و پاک کننده های ماشین ظرفشویی را دور از دسترس اطفال نگه دارید.
- حواستان باشد که در صورت باز ماندن در ماشین، بچه ها روی در باز آن ننشینند. این کار باعث شکستن و کوتاه شدن عمر ماشین می شود.

- در ماشین را پس از اتمام کار آن تا خشک شدن کامل ظرف ها، کاملا باز یا نیمه باز بگذارید تا بخار آب گرم از درون دستگاه خارج شود.
- پس از اتمام کار ماشین، فیلتر آن را تمیز کنید تا عملکرد آن در دفعات بعدی شستشو بالاتر برود.

- بیشتر از حجم ماشین داخل آن ظرف نگذارید تا باعث ایجاد اختلال در روند شستشو و گردش آب نشود.

- پودر یا مواد پاک کننده را به اندازه ای که در دفترچه راهنمای محصول ذکر شده، استفاده کنید. استفاده کمتر یا بیشتر از شوینده ها، باعث کثیف یا باقی ماندن مواد شوینده روی ظرف ها می شود. ماشین ظرفشویی را صبح ها یا آخر شب که خارج از ساعت های اوج مصرف برق است، روشن کنید.

- کار با ماشین هایی که دارای دکمه های لمسی یا تاچ هستند، ساده تر از انواع قدیمی و دکمه ای آنهاست.

- معمولا هزینه نصب تمام ماشین های ظرفشویی رایگان است اما هزینه حمل و نقل آن به ازای هر طبقه، بین ۷ تا ۹ هزار تومان است. ضمن اینکه هزینه ایاب و ذهاب نصاب را هم شما باید بپردازید، مگر اینکه قول و قرار دیگری بین شما و فروشنده باشد.

- انواعی از ماشین ها که سیستم استرلیزه ظروف و از بین بردن کامل باکتری ها را دارند، از انواع دیگر بهتر هستند.
- قرص یا هرنوع پاک کننده ای را مناسب با دستگاه خودتان که داخل دفترچه راهنمای آن آمده است، بخرید.

منبع : سایت کمونه
به این خبر امتیاز بدهید :

نظرات ثبت شده برای این خبر

ali
(1393/07/16)
ما یک خوانواده سه نفره هستیم ولی ماشین ظرفشویی رو میزی خیلی برامون کوچیکه می خوام زمینی بخرم.

Captcha




ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود image شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود 1402/12/13

شیائومی از یک پنکه هوشمند جدید رونمایی کرده که با قابلیت‌های خود می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. در ادامه با Xiaomi Mijia Fan آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

لیست قیمت انواع هواپز image لیست قیمت انواع هواپز 1402/12/08

هواپز یکی از لوازم خانگی برقی کاربردی در آشپزخانه است که از هوای گرم برای پخت غذا استفاده می‌کند. در این روش ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد image ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد 1402/11/15

پلیس نیویورک سرانجام رباتی را که قرار بود به نظارت در مترو شهر بپردازد، بازنشسته کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

ماشین ظرفشویی ال‌جی به کمک بخار ظروف را تمیز و ضدعفونی می‌کند image ماشین ظرفشویی ال‌جی به کمک بخار ظروف را تمیز و ضدعفونی می‌کند 1402/10/23

ماشین ظرف‌شویی XD3 با قابلیت TrueSteam، بازوی اسپری‌کننده آب چهارگانه و موتوری با قطعات متحرک کمتر، می‌تواند همراه خوبی برای شست‌وشوی ظروف باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 209

این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد image این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد 1402/10/19

کمپانی Genesis System در خلال رویداد CES 2024 از یک دستگاه عجیب رونمایی کرد که قادر است از رطوبت هوا آب تولید کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168