خدمات سایت


متن کامل خبر

گزارش فردوسي‌پور در ورلدساکر از تيم ملي

آرشیو
نشريه ورلدساکر در گزارشي درباره تيم ملي ايران نوشته است، کي‌روش وعده داده که در اين دوره از جام جهاني تيمش قرار نيست کيسه گل حريفانش در مرحله گروهي باشد.
1393/02/30 04:36:35 ب.ظ

نشريه ورلدساکر به قلم عادل فردوسي‌پور در شماره جديد خود گزارشي درباره تيم ملي ايران و شانس اين تيم براي رسيدن به اهدافش در جام جهاني منتشر کرده است.

در اين گزارش آمده است: 16 ژوئن زماني که ايران در اولين بازي مرحله گروهي‌اش در جام جهاني در کوريتيبا برابر نيجريه صف‌آرايي کند، تقريباً يک سال از زماني که اين تيم توانست کره جنوبي را در آخرين بازي‌اش در مرحله انتخابي شکست دهد و جواز صعود به مرحله نهايي را بگيرد، گذشته است. بازگشت به جام جهاني پس از هشت سال غيبت، با پيروزي حسن روحاني در انتخابات رياست جمهوري لذت مضاعفي به مردم ايران داد و جشن و پايکوبي آنها را در خيابان‌ها به همراه داشت.

فردوسي‌پور در ادامه خاطر نشان کرده است: البته اين جشن‌ها چندان دوام نداشت، چرا که تحريم‌هاي اقتصادي و مذاکرات ژنو و وين درباره برنامه هسته‌اي ايران فوتبال را تحت‌الشعاع قرار داد. تمام برنامه‌هايي که براي برپايي اردوهاي خارج از کشور چيده شده بود لغو شد و هيچ تيم بزرگي تمايل به انجام بازي تدارکاتي با ايران نداشت که شايد دليل آن ترس از اعمال تحريم‌هاي سياسي عليه کشورهاي‌شان بود.

در ادامه گزارش ورلد ساکر يادآوري شده است: تيم ملي ايران تا 119 روز پس از انجام آخرين بازي‌اش در مرحله انتخابي جام جهاني، حتي يک بازي هم انجام نداد. با اين حال کارلوس کي‌روش براي از دست ندادن آخرين فرصت آماده‌سازي تيمش فدراسيون فوتبال ايران را متقاعد کرد که دستور اتمام ليگ در اوايل ماه آوريل را صادر کند تا روند آماده‌سازي تيم ملي را براي حضور در برزيل زودتر از آن چيزي که قبلاً برنامه‌ريزي شده بود آغاز کند.

گزارش نشريه ورلد ساکر به قلم فردوسي‌پور اينطور ادامه پيدا کرده است: در حالي که منظره روبرو شدن با بازيکناني مانند ليونل مسي، سرخيو آگرو و ادين ژکو براي هر مدافعي يک کابوس است، دفاع دوباره منسجم شده ايران در مرحله انتخابي، به اين تيم براي موفقيت در مرحله گروهي جام جهاني اميد داد. اصلي‌ترين نگراني کي‌روش کمبود هافبک خلاق در ميانه ميدان است و اتکاي زياد تيم به رضا قوچان‌نژاد براي گلزني. اشکان دژاگه هم در فصل اخير براي تيم فولام انگليس خوب گلزني کرد هرچند عملکردش در اين فصل تحت الشعاع مصدوميت‌هاي گاه و بيگاه قرار داشته است.

وي در پايان نوشته است: انتظارات از تيم ملي ايران در جام جهاني 2014 به مراتب نسبت به انتظاراتي که از اين تيم در جام جهاني 2006 وجود داشت واقع‌بينانه‌تر است، زماني که مردم ايران باور داشتند که کشورشان مي‌تواند از مرحله گروهي صعود کند اما حضور تيم ملي در آن رقابت‌ها جز يک پايان فاجعه‌آميز چيز ديگري نداشت، پاياني که با جدايي کاپيتان باسابقه تيم ملي و حتي با کناره‌گيري رئيس وقت فدراسيون فوتبال ايران همراه بود. با اين حال کي‌روش وعده داده است که در اين دوره از جام جهاني تيمش قرار نيست کيسه گل حريفانش در مرحله گروهي باشد. با حضور يک سرمربي باتجربه و محبوب روي نيمکت تيم ملي ايران، هواداران اين تيم اميدوارند حضور تيم ملي در اين دوره جام جهاني پاياني خوش‌تر داشته باشد.

منبع : ورزش 3
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 186

واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1172

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 768

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2541

۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند image ۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند 1399/04/29

هرقدر هم که از نظر تخصص و مهارت در سطح بالایی قرار داشته باشید، برخی اشتباهات رفتاری کوچک می‌تواند به قیمت نابودی اعتبار شغلی‌تان تمام شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2852

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2896

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2991

کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی image کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی 1398/06/22

در مطالعه‌ی جدیدی ارتباط مثبت بین خواب نیمروز و کاهش خطر حمله‌ی قلبی و سکته نشان داده شده است؛ اگرچه خواب نیمروز بیش از حد موجب از بین رفتن مزایای آن می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2614

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3145