خدمات سایت


متن کامل خبر

نِست پتنت گهواره هوشمندی را ثبت کرده که علت گریه نوزاد را تشخیص می دهد

آرشیو
نِست واحدی است که زیر نظر شرکت مادر تخصصی گوگل به نام آلفابت کار می کند و حالا در جدیدترین پروژه خود قصد دارد تکنولوژی هوشمندش را به اتاق خواب کودکان بیاورد.
1395/04/13 06:25:14 ب.ظ

پنجشنبه هفته گذشته، این شرکت پتنتی را در اداره علائم تجاری و پتنت های آمریکا به ثبت رساند که به نوعی گهواره یا تحت خواب هوشمند بهره مند از حسگر مربوط می شد (البته درخواست کننده اصلی برای ثبت پتنت گوگل است که در سال 2014 و قبل از تغییرات بنیادین در این شرکت، اسناد مربوط به این پتنت را تسلیم سازمان یاد شده کرد).

حسگرهای تعبیه شده درون این تخت خواب قادرند کارهایی نظیر نظارت بر حرکت کودک را انجام دهند و برای اطمینان از حفظ امنیت و ایمنی کودک فاکتورها و عوامل محیطی مختلف را تحت نظر بگیرند.

برای نمونه می توانید حسگر را طوری برنامه ریزی کنید که در صورت گرم یا سرد شدن بیش از اندازه اتاق هشداری را برای موبایل شما ارسال نماید. اما این حسگرها کارکردهای دیگری هم دارند و مثلا با توجه به حرکات کودک در خواب تشخیص می دهند که بیدار شده یا خیر و شما را در جریان این مساله قرار می دهند. اگر هم کودک پوشک خود را خیس کرده باشد یا بیش از اندازه سرفه و عطسه کند باز هم به شما خبر می دهند.

اما جالب ترین بخش این تخت خواب توانایی تشخیص اتفاقاتی است که برای نوزاد رخ داده و در ادامه، واکنش به این مسائل. به عنوان مثال اگر کودک شما شروع به گریه کند، تخت خواب ابزار سرگرمی متصل به آن را فعال می کند تا اشکال کارتونی و انیمیشن های کودکانه را روی سقف برایش نمایش دهد و نوزاد را آرام کند.

این سیستم همچنین می تواند آهنگ های آرامش بخش را از طریق اسپیکر یکپارچه سازی شده با تخت پخش کند.

در پتنت ثبت شده توسط نست همچنین به الگوریتمی اشاره شده که می تواند گریه های مختلف نوزاد را تحلیل کرده و دریابد که آیا یک گریه خاص به خاطر نیاز کودک به تعویض پوشک است یا اینکه نوزاد گرسنه است؟

در مرحله بعد، گهواره تلاش می کند که نوزاد را آرام کند و همزمان نیز هشداری را برای موبایل یکی از والدینش می فرستد که حاوی پیش بینی هایش در مورد مشکل احتمالی رخ داده برای کودک است.

والدین حتی می توانند این تخت را برنامه ریزی کنند تا در زمان بیدار شدن نوزاد، نورپردازی های جالبی را روی سقف بیاندازد و به نحوی آن را آرام کند.

لازم است اشاره نماییم مخترع این پتنت فردی به نام Maxime Veron است که مدیریت واحد محصولات سخت افزاری و بازاریابی نست را بر عهده دارد. این را هم اضافه کنیم که ساخت گهواره هوشمند در واقع همراستا با طرح های نست برای ایجاد یک خانه هوشمند صورت می گیرد.

البته از یاد نبرید که ثبت شدن این پتنت توسط نست را لزوما نمی توان به معنای ساخت محصولی با این خصوصیات دانست و شرکت مورد بحث نیز از هرگونه اظهار نظر در مورد احتمال ساخت چنین محصولی خودداری کرده است.

به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • گهواره هوشمند,
  • تخت خواب هوشمند,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




شرکت لاکهید مارتین می‌خواهد تا سال ۲۰۲۷ ایستگاه فضایی بسازد image شرکت لاکهید مارتین می‌خواهد تا سال ۲۰۲۷ ایستگاه فضایی بسازد 1400/08/01

شرکت‌های لاکهید مارتین، نانوکرکز و وویجر اسپیس در همکاری با یکدیگر تصمیم دارند تا سال ۲۰۲۷ میلادی ایستگاه فضایی تجاری و سرنشین‌دار ثابتی را به مدار زمین بفرستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1014

گارمین از ساعت هوشمند مخصوص ورزش های آبی رونمایی کرد image گارمین از ساعت هوشمند مخصوص ورزش های آبی رونمایی کرد 1398/07/26

گارمین ساعت هوشمند جدید Swim 2 را برای استفاده در ورزش‌های آبی با قابلیت‌های جدید و قیمت ۲۵۰ دلار معرفی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2972

OLED یا QLED؟ کدام یک نسبت به دیگری برتر است؟ image OLED یا QLED؟ کدام یک نسبت به دیگری برتر است؟ 1398/07/21

خرید یک تلویزیون با کیفیت تا چند سال پیش کار بسیار آسانی بود، تا چندی پیش شاید تنها تفاوت موجود در بازار به نوع طرح و برند انواع تلویزیون ختم می‌شد، اما در حال حاضر اوضاع تغییر کرده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 3112

گلدان هوشمند، کنترل کننده علائم حیاطی شما image گلدان هوشمند، کنترل کننده علائم حیاطی شما 1398/07/08

فروشگاه زنجیره ای والمارت در حال توسعه گلدان هوشمندی است که می تواند در خانه حرکات و علائم حیاتی ساکنان را رصد کند. حتی این گلدان قابلیت رصد پیشروی برخی بیماری ها را نیز خواهد داشت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2792

آمازون و سامسونگ، شرکت های مورد اعتماد دنیا image آمازون و سامسونگ، شرکت های مورد اعتماد دنیا 1398/07/08

یک شرکت پژوهشی نتایج نظرسنجی خودرا در خصوص مورد اعتمادترین شرکت های فناوری منتشر کرد که بر اساس آن شرکت های سامسونگ و آمازون در صدر این جدول قرار گرفتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3037

تلویزیون‌های عمودی، تکنولوژی جدید صوتی تصویری image تلویزیون‌های عمودی، تکنولوژی جدید صوتی تصویری 1398/06/22

شرکت تی سی ال به دنبال عرضه کردن تلویزیون های عمودی به بازار در سال ۲۰۱۹ است. تی سی ال یکی از چندین سازنده تلویزیون چینی بوده که در سال‌های اخیر به ایالات متحده و اروپا نیز راه پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3402

تازه ترین قطار تندروی ژاپن با سرعت 360 Kh معرفی شد image تازه ترین قطار تندروی ژاپن با سرعت 360 Kh معرفی شد 1398/02/22

ژاپن از قطار تندروی ریلی جدید به نام «Alfa-X» رونمایی کرد. این قطار می تواند تا سرعت 360 کیلومتر بر ساعت سفر کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2578

دستشویی هوشمند هم در راه است! image دستشویی هوشمند هم در راه است! 1397/10/24

شرکت Kohler قصد دارد از توالت هوشمند و جدید خود با قابلیت پشتیبانی از دستیار صوتی الکسا در نمایشگاه CES2019 رونمایی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2091

فناوری‌های جذاب 2018 را با هم ببینیم image فناوری‌های جذاب 2018 را با هم ببینیم 1397/10/18

سال 2018 که به تازگی به پایان رسید پر از فناوری های شگفت انگیز بود و ما در این بخش قصد داریم تا به معرفی منحصر به فردترین گجت و فناوری های سال گذشته میلادی بپردازیم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2333

روشدن دست سامسونگ بعداز دروغگویی درباره ساعت هوشمندش image روشدن دست سامسونگ بعداز دروغگویی درباره ساعت هوشمندش 1392/09/01

کمپانی کره ای اگر ذره ای صداقت اپل را داشت، شاید اندکی در دل تکنولوژیست های واقعی جای می گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8807