خدمات سایت


متن کامل خبر

مایکروسافت از نابغه شطرنج جهان محافظت می کند

آرشیو
قهرمان شطرنج جهان نگران است که مبادا روسیه داده‌های مربوط به شطرنج او را برباید و به رقیب روسی وی انتقال دهد .
1395/08/18 04:05:04 ب.ظ

شما شاید نام ماگنوس کارلسن را نشنیده باشید؛ مگر اینکه طرفدار شطرنج باشید.
این شطرنج‌باز ۲۵ ساله نروژی، پس از آنکه در سن ۱۳ سالگی قهرمان grandmaster شطرنج شد، اکنون عنوان قهرمان جهانی شطرنج را با خود به همراه دارد.

اما با اینکه او با لقب «موتسارت شطرنج» شناخته می‌شود، با مشکلی روبرو شده و از مایکروسافت برای حل آن کمک خواسته است.

به گزارش ایتنا به نقل از تلگراف، مایکروسافت به کارلسن این اطمینان خاطر را داده که برای او محیط تمرینی امنی فراهم کند و ابزارهای ارتباطی و مشارکتی او را نیز ایمن‌سازی نماید؛ اگرچه این شرکت در مورد جزئیات توضیحی نمی‌دهد.

کارلسن در حال حاضر خودش را برای رقابت با قهرمان شطرنج روسیه، سرگئی کارجاکین آماده می‌کند. کارجاکین یک رقیب بزرگ محسوب می‌شود؛ اما این واقعیت به هیچ وجه موجب ترس کارلسن نشده است. چیزی که موجب هراس کارلسن شده، روسی بودن کارجاکین است که این شک و شبه را برانگیخته که مبادا هکرهای روسی تصمیم بگیرند با ربودن داده‌های کارلسن، به کارجاکین کمک کنند.

آماده‌سازی برای مسابقات شطرنج و نبرد بر سر عنوان قهرمانی شطرنج جهان، نیازمند تمرین‌های زیادی است. این کار با بازی با کامپیوترها انجام می‌شود که می‌توان راهبردهای مختلفی را در برابر آنها امتحان کرد. دانستن راهبردهای احتمالی به رقیب این امکان را می‌دهد تا خود را برای نبرد آماده کند. البته امکان اثبات این تقلب هم خیلی نامحتمل است.


چنین تضمینی از سوی مایکروسافت، حداقل موجب آرامش ذهنی کارلسن می‌گردد و موجب می‌شود تا تمرکز خود را روی آماده‌سازی برای مسابقات بگذارد.

مسابقات قهرمانی شطرنج ۲۰۱۶، در شهر نیویورک و از ۱۱ تا ۳۰ نوامبر برگزار می‌گردد و برنده این مسابقه، صاحب ۱.۱ میلیون دلار جایزه خواهد شد.
منبع : ایتنا
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • مایکروسافت,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1159

ساعت اجرای طرح ترافیک تغییر کرد  image ساعت اجرای طرح ترافیک تغییر کرد 1400/04/19

شیوع کرونا طی یکسال گذشته بر اجرای بسیاری از قوانین و شرایط تردد تاثیر گذاشته و حالا نیز تصویب شده طرح ترافیک تهران از فردا تا اطلاع ثانوی لغو شود تا از فشار بر حمل و نقل عمومی و شلوغی مترو و اتوبوس به این شیوه کاسته شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 667

وزیر نیرو بابت قطع برق از مردم عذرخواهی کرد image وزیر نیرو بابت قطع برق از مردم عذرخواهی کرد 1400/03/04

وزیر نیرو با اشاره به گرمای زودهنگام هوا و کاهش بارندگی به‌عنوان دلیل اصلی قطع برق، بابت خاموشی‌های اخیر از مردم عذرخواهی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 667

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 756

محدودیت‌های کرونایی تا کی ادامه دارد؟ image محدودیت‌های کرونایی تا کی ادامه دارد؟ 1400/01/29

معاون بهداشت وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی کرونا با بیان اینکه فعلا از وضعیت قرمز خارج نخواهیم شد، گفت: حدود ۲۱ هزار نفر هم افرادی بودند که مثبت بودند و سفر رفتند و نقض قرنطینه کردند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 463

چگونه مجوز تردد بین‎ شهری بگیریم؟ image چگونه مجوز تردد بین‎ شهری بگیریم؟ 1399/10/20

افرادی که قصد دارند با خودرو شخصی به شهرهای وضعیت نارنجی و قرمز وارد شوند و از این شهرها نیز خارج شوند، نیاز به دریافت مجوز تردد بین شهری دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 657

کاهش حقوق بازنشستگان به دلیل استفاده از طرح خرید لوازم خانگی image کاهش حقوق بازنشستگان به دلیل استفاده از طرح خرید لوازم خانگی 1399/10/10

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بازنشستگانی که یک میلیون از حقوقشان کسر شده است به دلیل استفاده از طرح خرید لوازم خانگی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 802

اپل امکان دانگرید از iOS 14.0.1 به iOS 14 را مسدود کرد  image اپل امکان دانگرید از iOS 14.0.1 به iOS 14 را مسدود کرد 1399/07/13

اپل دانگرید iOS 14.0.1 به نسخه قبلی این سیستم‌عامل را غیرممکن کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2442

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2518

روشدن دست سامسونگ بعداز دروغگویی درباره ساعت هوشمندش image روشدن دست سامسونگ بعداز دروغگویی درباره ساعت هوشمندش 1392/09/01

کمپانی کره ای اگر ذره ای صداقت اپل را داشت، شاید اندکی در دل تکنولوژیست های واقعی جای می گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8791